Η αστυνομία στο Βέλγιο προειδοποιεί τους πολίτες να μην χρησιμοποιούν τα νέα emojis του Facebook, για να προστατεύσουν την ιδιωτική ζωή τους και να διασφαλίσουν ότι δεν θα γίνουν στόχος από τους διαφημιστές.

“Το Facebook δεν αφήνει ποτέ την ευκαιρία να συγκεντρώσει περισσότερες πληροφορίες για εμάς” λέει ένα post στην επίσημη ιστοσελίδα της αστυνομίας του Βελγίου. «Τα εικονίδια δεν βοηθούν μόνο να εκφράσουμε τα συναισθήματά μας, αλλά μπορούν επίσης να βοηθήσουν το Facebook να αξιολογήσει την αποτελεσματικότητα των διαφημίσεων στο προφίλ σας.»

Τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους, το Facebook κυκλοφόρησε τα emojis στους χρήστες του σε όλο τον κόσμο. Πρόσθεσε αντιδράσεις όπως γέλιο, έκπληξη, θυμό, θλίψη και αγάπη στο πανταχού παρόν «like».

«Έχουμε ακούσει τους ανθρώπους και ξέρουμε ότι θέλουν να υπάρχουν περισσότεροι τρόποι για να εκφράσουν εύκολα και γρήγορα συναισθήματα για κάτι που βλέπουν στις ειδήσεις», έγραψε ο διευθυντής προϊόντων του Facebook Sammi Krug σε μια ανακοίνωσή του τον Φεβρουάριο . “Γι ‘αυτό και σήμερα ξεκινάμε τα emojis, μια επέκταση του «like», για να σας δώσουμε περισσότερους τρόπους να μοιραστείτε την αντίδρασή σας για ένα post με ένα γρήγορο και εύκολο τρόπο.” Ωστόσο, το blog δεν ανέφερε τίποτα για διαφημίσεις.

Η βελγική αστυνομία ισχυρίζεται ότι η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί τις διαφημίσεις ως ένα τρόπο συλλογής πληροφοριών για τους ανθρώπους. Ως εκ τούτου, έχει προειδοποιήσει τους ανθρώπους ότι πρέπει να αποφεύγουν τη χρήση τους, αν θέλουν να διατηρήσουν την ιδιωτική τους ζωή.

“Αν φαίνεται ότι είστε σε καλή διάθεση, το Facebook συμπεραίνει ότι είστε δεκτικοί και θα εξηγήσει στους διαφημιστές ότι είναι πιο πιθανό να ανταποκριθείτε σε προϊόντα και υπηρεσίες ” ανέφερε σε μια δήλωση η αστυνομία . «Με τον περιορισμό του αριθμού των εικόνων σε έξι, το Facebook υπολογίζει σε σας για να εκφράσει τις σκέψεις σας πιο εύκολα, έτσι ώστε οι αλγόριθμοι που τρέχουν στο παρασκήνιο να είναι πιο αποτελεσματικοί. Με ένα κλικ του ποντικιού μπορείτε να γνωστοποιήσετε τι σας κάνει ευτυχισμένους. Αυτό θα βοηθήσει το Facebook να βρει την ιδανική τοποθεσία στο προφίλ σας, επιτρέποντάς της να εμφανίσει το περιεχόμενο που θα διεγείρει την περιέργεια σας, αλλά και να επιλέξει το χρόνο που θα την παρουσιάσει. Αν φαίνεται ότι είστε σε καλή διάθεση, μπορεί να συναγάγει ότι είστε πιο δεκτικοί και να επιτρέψει περισσότερες διαφημίσεις

Η εταιρεία έχει αναγνωρίσει πως τα δεδομένα που συλλέγονται από τα συναισθήματα των χρηστών αποτελούν βασικές ευκαιρίες μάρκετινγκ για τις επιχειρήσεις και σημείο αναφοράς για την εμπιστοσύνη στη μάρκα.

«Θεωρούμε ότι αυτό αποτελεί μια ευκαιρία για τις επιχειρήσεις και τους εκδότες να κατανοήσουν καλύτερα πώς οι άνθρωποι αντιδρούν στο περιεχόμενό τους».

Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που ο γίγαντας των κοινωνικών μέσων μαζικής ενημέρωσης έχει αντιμετωπίσει αντίσταση από τη βελγική αστυνομία. Στα τέλη του περασμένου έτους, οι αρχές προστασίας της ιδιωτικής ζωής απαγόρευσαν στο Facebook την παρακολούθηση μη χρηστών που επισκέφθηκαν το site μέσω του προγράμματος περιήγησης cookies.