Την Πέμπτη που μας πέρασε, η Microsoft αποκάλυψε για πρώτη φορά ότι δεν έχει καταφέρει να πιάσει τους στόχους της όσον αφορά τις πωλήσεις του Surface. Παραδέχτηκε ότι Surface αξίας 900 εκατομμυρίων δολαρίων έχουν μείνει στις αποθήκες της, αζήτητα. Οι απώλειες της εταιρείας όμως δεν τελειώνουν εκεί: Την Παρασκευή το πρωί, η Microsoft έχασε 30 δισεκατομμύρια δολάρια όταν η αξία της μετοχής της υποχώρησε 10 μονάδες.

Βέβαια η εταιρεία δεν παρέχει ακριβείς αριθμούς πωλήσεων, αλλά τα Surface δημιούργησαν μια τρύπα ύψους 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων στην τσέπη της Microsoft.

Το Surface απέτυχε να ανταγωνιστεί το πολύ δημοφιλές iPad της Apple. Γιατί όμως; Πώς μια τέτοια ισχυρή εταιρεία κατάφερε να αποτύχει παταγωδώς;

Το σίγουρο είναι ότι η κατασκευή του Surface προήλθε από λανθασμένες εκτιμήσεις. Αλλά το σημαντικότερο είναι ότι η Microsoft άργησε 30 μήνες. 30 μήνες μετά την κυκλοφορία του πρώτου iPad της Apple έρχεται δεύτερο και καταϊδρωμένο το Surface της Microsoft. Με καμία ουσιαστική διαφορά στα χαρακτηριστικά. Σε αυτούς τους 30 μήνες η Apple εξέλισσε το δικό της tablet προσθέτοντας συνεχώς πολύ ελκυστικά χαρακτηριστικά, ξέρετε, οθόνη Retina κλπ.
Αν η Microsoft ήταν σε θέση να προβλέψει την στροφή του κόσμου από τους επιτραπέζιους υπολογιστές στα tablets θα μπορύσε να είχε περάσει την Apple, αφού από τις αρχές του 2000, υπήρχε η ιδέα για ένα πρώιμο tablet.

[col grid=”3-1 first”][quote]Μπορεί η εταιρεία και οι φανατικοί οπαδοί της να αρνούνται την αποτυχία, όμως έρχεται να τους διαψεύσει η σκληρή γλώσσα των αριθμών.[/quote]

[/col] Σαν δεύτερο λόγο αποτυχίας μπορούμε να αναφέρουμε το ίδιο το λειτουργικό της σύστημα. Πριν την κυκλοφορία των Windows 8, είχαμε ακούσει τόσα πολλά για το νέο λειτουργικό που θα άλλαζε τον τρόπο που βλέπουμε τα Windows. Αμέσως μετά την κυκλοφορία οι γνώμες διίστανται. Άλλος υποστήριζε την νέα δημιουργία της Microsoft και άλλος την κατέκρινε. Αυτό για αρχή γιατί οι θερμοί υποστηρικτές της εταιρείας και του λειτουργικού της αρνιόταν πεισματικά να παραδεχτούν την αποτυχία, όπως αναφέραμε, στην αρχή τουλάχιστον, γιατί μετά προέκυψαν και παράπονα από τους ίδιους που το υποστήριζαν στην αρχή. Όπως βέβαια και η ίδια η εταιρεία, καθώς μια δήλωση αποτυχίας θα έφερνε την οικονομική καταστροφή.
Το σχέδιο της εταιρείας για την δημιουργία ενός υβριδικού λογισμικού που θα επέτρεπε την εύκολη επικοινωνία μεταξύ όλων των συσκευών που το “φορούσαν” ήταν μια πιστή αντιγραφή του σχεδίου της Apple.
Όμως η Apple δεν χρειάζεται τον συνδυασμό των τριών πλήκτρων (alt-ctrl-del) και για ακόμη μια φορά το σκέφτηκε πρώτη.

Η Microsoft όμως συνεχίζει να ελπίζει να ελπίζει, με ένα λειτουργικό που δεν φέρνει σημαντικές αλλαγές και με ένα αναμασημένο tablet.

Άποψη μας είναι ότι κάθε εταιρεία που υπάρχει στον κόσμο της τεχνολογίας θα πρέπει να καινοτομεί. Όχι καινοτομία στην καινοτομία του άλλου, αλλά να φέρνει ιδέες που θα κάνουν τους πελάτες της να θεωρούν την επιθυμία τους, ανάγκη. Άσχετα με το κόστος.

iGuRu.gr