Μετά από μια μακρά αναμονή 4½ ετών, το Facebook τελικά ενοποιεί τις υπηρεσίες στην πλατφόρμα του, κάτι που θα του επιτρέψει να βελτιώσει ουσιαστικά τις δυνατότητες που προσφέρει, καθώς και τη στόχευση που εφαρμόζει στις διαφημίσεις του. Οι τρεις βασικότερες υπηρεσίες του Facebook είναι οι WhatsApp, Messenger και Instagram, οι οποίες έχουν ήδη συγκεντρώσει μια τεράστια βάση χρηστών.

Η έρευνα RFM έχει μακροπρόθεσμα καταλήξει στο συμπέρασμα ότι όταν οι υπηρεσίες Digital Life είναι ενοποιημένες σε ένα οικοσύστημα, η κατανόηση και οι ιδέες που μπορούν να εξαχθούν, είναι πολύ καλύτερες από την ανάλυση των μοντέλων χρήσης από την κάθε υπηρεσία μεμονωμένα. Αυτό επιτρέπει στο οικοσύστημα να προσφέρει μια βαθύτερη και πλουσιότερη υπηρεσία, αλλά επιτρέπει επίσης και πιο ακριβή στοχοθέτηση των διαφημίσεων. Αντίθετα με πολλούς σχολιαστές, η RFM έχει από καιρό την άποψη ότι οι πιο στοχοθετημένες διαφημίσεις είναι λιγότερο ενοχλητικές για τους παραλήπτες. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το περιεχόμενο της διαφήμισης είναι πιο πιθανό να είναι τόσο πιο χρήσιμο για τον χρήστη όσο και πιο ενδιαφέρον. Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα ένα υψηλότερο ποσοστό κλικ.

Η ενοποίηση είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους η Google αποτελεί το σημείο αναφοράς για τη δημιουργία εσόδων από τη διαφήμιση μέσω του Διαδικτύου και αυτή η κίνηση είναι απόλυτα λογική από επιχειρηματική άποψη για το Facebook. Είναι πιθανό να είναι ένα back-end intergration, που σημαίνει ότι οι ίδιες οι εφαρμογές θα παραμείνουν άθικτες αλλά θα πρέπει να γίνουν διαλειτουργικές μεταξύ τους. Αυτό θα παρέχει μια καλύτερη υπηρεσία για τους χρήστες, αλλά θα εξαρτηθεί από το Facebook αν θα είναι σε θέση να συγχωνεύσει τις συνδέσεις WhatsApp, Messenger και Instagram για μεμονωμένους χρήστες.

Αν υποθέσουμε ότι αυτό είναι ήδη σε εξέλιξη στο Facebook, θα πρέπει να υπάρξει ένα όφελος στα έσοδα το 2020, αλλά αυτό θα εξακολουθεί να επισκιάζεται από τα μεσοπρόθεσμα ζητήματα. Το κυριότερο αυτών είναι το AI, το οποίο έχει ως αποτέλεσμα το Facebook να χρειάζεται να ελέγχει με μη αυτόματο τρόπο όλα τα δεδομένα που φορτώνονται στην πλατφόρμα του, κάτι που απαιτεί μια μεγάλη ομάδα ατόμων να δουλεύει γι’ αυτό το σκοπό.

Προς το παρόν το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να περιμένουμε για να δούμε πώς θα εξελιχθεί όλο αυτό στο μέλλον.