Ο κατασκευαστής εμπορικών αεροσκαφών Airbus ανακοίνωσε ένα περιστατικό παραβίασης δεδομένων, το οποίο επηρέασε τα πληροφοριακά συστήματα “Commercial Aircraft business” της εταιρείας και είχε σαν αποτέλεσμα κακόβουλοι χρήστες να αποκτήσουν μη εξουσιοδοτημένη πρόσβαση σε δεδομένα της εταιρείας.

Η Airbus είναι παγκόσμιος ηγέτης στην αεροναυπηγική που δημιουργήθηκε το 1970, με έδρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση και απασχολεί σήμερα περισσότερους από 10.000 εργαζομένους.

Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Airbus, το περιστατικό παραβίασης, δεν επηρέασε τις εμπορικές της δραστηριότητες, ενώ τα προσωπικά δεδομένα που παραβιάστηκαν, ανήκουν σε Ευρωπαίους υπαλλήλους.

Η εταιρεία δήλωσε ότι:

“Διεξάγονται έρευνες για να κατανοηθεί εάν έχουν στοχευθεί συγκεκριμένα δεδομένα, ωστόσο γνωρίζουμε ότι οι κακόβουλοι χρήστες είχαν πρόσβαση σε ορισμένες προσωπικές πληροφορίες. Πρόκειται κυρίως για επαγγελματικές πληροφορίες επικοινωνίας και ταυτότητας, ορισμένων εργαζομένων της Airbus στην Ευρώπη.”

Μετά την ανακάλυψη του συμβάντος παραβίασης, η εταιρεία ξεκίνησε έρευνα για να εντοπίσει τις αιτίες πίσω από αυτό και να εφαρμόσει αντίμετρα για να αποφευχθούν παρόμοια περιστατικά στο μέλλον.

Η επίσημη δήλωση λέει:

“Αυτό το περιστατικό διερευνάται διεξοδικά από εμπειρογνώμονες της Airbus που έχουν λάβει άμεσα και κατάλληλα μέτρα για να ενισχύσουν τα υφιστάμενα μέτρα ασφαλείας και να μετριάσουν τον πιθανό αντίκτυπό τους, καθώς και τον καθορισμό της προέλευσής τους.”

Η Airbus δήλωσε επίσης ότι αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε επαφή με “τις αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές και τις αρχές προστασίας δεδομένων.”

Επιπλέον, όλοι οι εργαζόμενοι έχουν συμβουλευτεί να λάβουν όλες τις πιθανές προφυλάξεις, για να βεβαιωθούν ότι τα δεδομένα τους δεν θα εκτεθούν σε περίπτωση μελλοντικού περιστατικού παραβίασης δεδομένων της Airbus.

Πριν από δύο εβδομάδες, επιτιθέμενοι μπορούσαν να δουν και να αλλάξουν τις προσωπικές πληροφορίες στις κρατήσεις πτήσεων που πραγματοποίησαν εκατομμύρια πελάτες, 140 μεγάλων διεθνών αεροπορικών εταιρειών εξαιτίας ενός προβλήματος ασφαλείας στο ηλεκτρονικό σύστημα κρατήσεων Amadeus.

Επίσης, τον Οκτώβριο του 2018, η αεροπορική εταιρεία Cathay Pacific ανακοίνωσε ότι ένα IT system που περιέχει στοιχεία έως και 9,4 εκατομμυρίων επιβατών, παραβιάστηκε από επιτιθέμενους που είχαν πρόσβαση στους τηλεφωνικούς αριθμούς των πελατών, ηλεκτρονικά μηνύματα, διευθύνσεις, αριθμούς διαβατηρίων και άλλα.