Η WhatsApp έχει ξεκινήσει μία νέα τηλεφωνική γραμμή βοήθειας στην Ινδία, για να αντιμετωπίσει την εξάπλωση των fake news και της παραπληροφόρησης στη χώρα κατά τη διάρκεια της εκλογικής περιόδου.

Αλλά όπως αποδεικνύεται, η ανοιχτή τηλεφωνική γραμμή δεν προσφέρει ακριβώς την υπηρεσία για την οποία δημιουργήθηκε. Αντ ‘αυτού, είναι ένα εργαλείο συλλογής δεδομένων, που βοηθά τη WhatsApp να συλλέγει παραπλανητικές πληροφορίες που μοιράζονται στην πλατφόρμα της.

Όταν το BuzzFeed News ήρθε σε επαφή με την Pronto, συνεργάτη της εταιρείας WhatsApp στο έργο Checkpoint Tipline, η εταιρεία διευκρίνισε ότι η υπηρεσία της δεν ήταν μία “γραμμή βοήθειας”, αλλά ένα ερευνητικό έργο.

Μετά την έρευνα, έγιναν συχνές ερωτήσεις στην Pronto, οι οποίες επιβεβαίωσαν περαιτέρω τον παραπάνω ισχυρισμό.

Ο ιστότοπος της Pronto, αναφέρει επιπλέον ότι εάν οι χρήστες αναφέρουν μια φήμη που έχει ήδη επιβεβαιωθεί, θα λάβουν μια γρήγορη απάντηση που θα δηλώνει αν η πληροφορία που έδωσαν είναι αληθής ή ψευδής.

Εάν μια φήμη είναι νέα και εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της έρευνας της Pronto, ο οργανισμός μπορεί να χρειαστεί έως και 24 ώρες για να την επαληθεύσει. Ενώ για τις πληροφορίες που δεν καλύπτονται από αυτή την έρευνα, οι χρήστες θα λάβουν ένα μήνυμα που θα λέει ότι είναι “εκτός πεδίου”.

Ωστόσο, η συνολική απόκριση της γραμμής βοήθειας είναι πολύ αργή. Ακόμη και μετά από 48 ώρες αναφοράς μηνυμάτων, δεν ελήφθη καμία επαλήθευση.

Αυτό υποδηλώνει ότι η ερευνητική ομάδα επί του παρόντος δεν είναι πιθανώς έτοιμη να χειριστεί έναν καταιγισμό μηνυμάτων και η διαδικασία της “συλλογής δεδομένων” θα διαρκέσει πολύ για να αρχίσει πραγματικά να λειτουργεί για την επαλήθευση των πλαστών ειδήσεων.