Στις μέρες μας, οι επιθέσεις από «ηλεκτρονικούς εγκληματίες» είναι σύνηθες φαινόμενο. Ένα είδος επίθεσης στοχεύει τους αριθμούς κινητών τηλεφώνων. Μέσω αυτής της επίθεσης, οι επιτιθέμενοι μπορούν να αποκτήσουν πρόσβαση σε στοιχεία, που υπάρχουν στο κινητό, όπως προσωπικές και οικονομικές πληροφορίες. Στο πλαίσιο της προσπάθειας μείωσης των τηλεφωνικών απατών, η ομοσπονδιακή κυβέρνηση της Αυστραλίας ανακοίνωσε κάποιους νέους κανόνες τηλεπικοινωνιών.

Σύμφωνα με τους νέους κανόνες, οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών θα πρέπει να προσθέσουν τον έλεγχο ταυτότητας δύο παραγόντων, όταν οι αριθμοί κινητής τηλεφωνίας μεταφέρονται από έναν πάροχο σε άλλο. Αυτή η διαδικασία μπορεί να περιλαμβάνει την εισαγωγή ενός κωδικού σε ένα website ή την απάντηση σε ένα μήνυμα κειμένου.

Αυτά τα μέτρα επαλήθευσης, πριν τη μεταφορά του αριθμού σε έναν άλλο πάροχο, εφαρμόζονται ήδη σε κάποιες μεγάλες εταιρείες τηλεπικοινωνιών της Αυστραλίας. Κάποιες από αυτές είναι οι Telstra, Optus και Vodafone. Ωστόσο, αυτό δεν είναι αρκετό. Η κυβέρνηση εκτιμά ότι υπάρχουν περίπου ένα εκατομμύριο υπηρεσίες, που δεν χρησιμοποιούν αυτές τις μεθόδους και άρα δεν προστατεύουν τους πελάτες τους.

“Η κυβέρνηση αναμένει από όλους τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους να ακολουθήσουν τους κανόνες. Θέλω όλοι οι πολίτες της Αυστραλίας να είναι βέβαιοι ότι όλες οι εταιρείες έχουν θέσει σε εφαρμογή ισχυρές διαδικασίες επαλήθευσης για να σταματήσουν τη δόλια μεταφορά αριθμών και τις καταστροφικές συνέπειες που μπορεί να έχει για τα θύματα”

, ανέφερε ο Υπουργός Επικοινωνιών Paul Fletcher.

“Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο έδωσα επίσημη κατεύθυνση στην Αυστραλιανή Αρχή Επικοινωνιών και Μέσων Ενημέρωσης (ACMA) για τη θέσπιση νέων κανόνων που απαιτούν ισχυρότερες διαδικασίες επαλήθευσης ταυτότητας πριν μεταφερθούν οι αριθμοί κινητών τηλεφώνων. Ολόκληρη η βιομηχανία πρέπει να θέσει σε εφαρμογή τους κανόνες, διαφορετικά οι εταιρείες που δεν παρέχουν προστασία (και οι πελάτες τους) θα βρεθούν στο στόχαστρο των απατεώνων».

Το περιθώριο που έχουν οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών είναι μέχρι τον Απρίλιο του 2020. Έως τότε, όλες οι εταιρείες θα πρέπει να ακολουθούν τους νέους κανόνες. Η ACMA θα κάνει τους απαραίτητους ελέγχους σε όλους τους παρόχους για να διαπιστώσει αν έχουν συμμορφωθεί.

Ένα μέλος της ACMA, η Fiona Cameron, υποστήριξε τη απόφαση της κυβέρνησης. Σε δήλωσή της είπε ότι οι απάτες αυτές πρέπει να αποφευχθούν γιατί μπορούν να έχουν καταστροφικές συνέπειες για τα θύματα. Οι επιτιθέμενοι μπορούν να κλέψουν προσωπικά και οικονομικά δεδομένα, όπως τραπεζικούς λογαριασμούς, email, κωδικούς social media κλπ.

Οι νέοι κανόνες αποτελούν μέρος του Scam Technology Project, το οποίο ξεκίνησε τον περασμένο Δεκέμβριο από την ACMA. Στόχος του προγράμματος ήταν η συνεργασία με παρόχους τηλεπικοινωνιών για τη δημιουργία τεχνολογικών λύσεων που θα αντιμετωπίζουν απάτες που σχετίζεται με τις τηλεπικοινωνίες (π.χ. απάτες με τον αριθμό κινητών τηλεφώνων).