Οι οδηγοί αυτοκινήτων αφήνουν τηλεφωνικούς αριθμούς, διευθύνσεις, ακόμη και στοιχεία σύνδεσης wifi στο παλιό τους αυτοκίνητο, εκτεθειμένα στους hackers, αναφέρει μια έρευνα.

Όταν τα smartphone συνδέονται στα αυτοκίνητα μέσω Bluetooth ή USB, συγχρονίζουν έναν σύνολο προσωπικών πληροφοριών, έτσι ώστε οι χρήστες να μπορούν να ακούν μουσική, να απολαμβάνουν κλήσεις ανοιχτής ακρόασης και να χρησιμοποιούν το GPS για να φτάσουν στον προορισμό τους.

Ωστόσο, πολλοί χρήστες ξεχνούν να σβήσουν αυτές τις πληροφορίες πριν πουλήσουν το αυτοκίνητο τους, πράγμα που σημαίνει ότι θα μπορούσαν να παραμείνουν εκεί και να «δοθούν» σε μελλοντικούς ιδιοκτήτες.

Το περιοδικό «Which?» αποκάλυψε το λάθος μετά από έρευνα 14.000 οδηγών αυτοκινήτων που είχαν πουλήσει το όχημά τους τα τελευταία δύο χρόνια.

Η έρευνα διαπίστωσε ότι τέσσερις στους πέντε ιδιοκτήτες οχημάτων δεν ακολούθησαν τις οδηγίες στο εγχειρίδιο αυτοκινήτου για να αφαιρέσουν τα δεδομένα τους και να επαναφέρουν το όχημα στις εργοστασιακές του ρυθμίσεις πριν το πουλήσουν.

Αποκάλυψε επίσης ότι ένας στους δύο οδηγούς (51 τοις εκατό) δεν είχε προσπαθήσει να κάνει αποσυγχρονισμό του τηλεφώνου με το αυτοκίνητο πριν το πουλήσει.

Και το ένα τρίτο (31%) δεν έκανε καμία ενέργεια για να αφαιρέσει τα προσωπικά του δεδομένα

πριν εγκαταλείψει το όχημά του.

Ακριβώς πάνω από τους μισούς ερωτηθέντες (54 τοις εκατό) δήλωσαν ότι είχαν συγχρονίσει το τηλέφωνό τους με το αυτοκίνητό τους.

Από ότι φαίνεται οι οδηγοί αυτοκινήτων δεν έχουν αρκετές πληροφορίες σχετικά με το τι συλλέγεται όταν συγχρονίζουν τα τηλέφωνά τους ή κάνουν λήψη μιας εφαρμογής και τη σημασία της εξάλειψης των δεδομένων.

Ο συντάκτης του περιοδικού Which?, Harry Rose, είπε: «Εάν τα αυτοκίνητα δεν αντιμετωπίζονται με τον ίδιο τρόπο όπως ένα smartphone, tablet ή άλλες συνδεδεμένες συσκευές όταν πρόκειται για την ασφάλεια δεδομένων, οι οδηγοί αυτοκινήτων κινδυνεύουν να πουλήσουν τις προσωπικές τους πληροφορίες μαζί με το αυτοκίνητο τους.

 «Οι κατασκευαστές πρέπει να κάνουν πολύ περισσότερα για να δώσουν προτεραιότητα στο προσωπικό απόρρητο των πελατών, έτσι ώστε οι οδηγοί να κατανοήσουν πλήρως πόσα δεδομένα θα μπορούσε να φιλοξενήσει το όχημά τους και πώς να διαγράψουν αυτές τις πληροφορίες για να εξαλείψουν αυτούς τους κινδύνους».