Όπως αναφέρει ένας ερευνητής ασφαλείας, 100.000 πελάτες της Razer έχουν πέσει θύματα διαρροής δεδομένων. Η Razer είναι μία δημοφιλής εταιρεία παροχής εξοπλισμού gaming, από φορητούς υπολογιστές μέχρι ρουχισμό.

Ο ειδικός σε θέματα ασφάλειας στον κυβερνοχώρο, Bob Diachenko, ανακάλυψε ένα σύμπλεγμα cloud της Elasticsearch, που δεν έχει διαμορφωθεί σωστά και εκθέτει σε κοινή θέα στο διαδίκτυο ένα τμήμα της υποδομής της Razer. Τα δεδομένα που έχουν διαρρεύσει εκεί είναι πλήρη ονόματα, email, αριθμοί τηλεφώνου, εσωτερικά αναγνωριστικά πελατών, αριθμοί παραγγελίας, λεπτομέρειες παραγγελίας, διευθύνσεις χρέωσης και αποστολής.

Σύμφωνα με τον Diachenko ο αριθμός των επηρεαζόμενων χρηστών είναι πιθανό να αγγίζει τις 100.000.

Ο ερευνητής φέρεται να ανακάλυψε την εκτεθειμένη βάση δεδομένων στις 18 Αυγούστου και στις 19 Αυγούστου ενημέρωσε την εταιρεία για το ζήτημα. Ωστόσο η διαδικασία αποκατάστασης τέθηκε εκτός λειτουργίας για περισσότερες από τρεις εβδομάδες.

Τελικά η βάση δεδομένων απομακρύνθηκε από το δημόσιο διαδίκτυο και δεν είναι πλέον προσβάσιμη από όλους.  

Δεν υπάρχει τρόπος να γνωρίζουμε εάν η βάση δεδομένων είχε παραβιαστεί από άλλους, πιο ανεξάρτητους surfers στο διαδίκτυο, αλλά ο Diachenko επεσήμανε ότι οι πληροφορίες θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν σε επιθέσεις social engineering

και απάτης.

«Τα αρχεία των πελατών θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν από εγκληματίες για να ξεκινήσουν στοχευμένες επιθέσεις ηλεκτρονικού ψαρέματος (phishing) στις οποίες ο απατεώνας εμφανίζεται ως η Razer ή άλλη σχετική εταιρεία», έγραψε. «Οι πελάτες πρέπει να είναι επιφυλακτικοί για απόπειρες ηλεκτρονικού ψαρέματος που αποστέλλονται μέσω τηλεφώνου ή στην διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τους. Κακόβουλα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή μηνύματα ενδέχεται να ενθαρρύνουν τα θύματα να κάνουν κλικ σε συνδέσμους που οδηγούν σε πλαστές σελίδες σύνδεσης ή να κατεβάζουν κακόβουλα προγράμματα στη συσκευή τους.»

Η διαρροές δεδομένων γίνονται όλο και πιο συχνές ανάμεσα στις μεγάλες εταιρείες και οι οργανισμοί πρέπει να λαμβάνουν τα κατάλληλα μέτρα για να αποφεύγουν τέτοια περιστατικά που μπορούν να βλάψουν τη σχέση τους με τους πελάτες τους και τη φήμη τους.