Όπως μάθαμε πρόσφατα, η Medisys Health Group, που ανήκει στην Telus, έπεσε θύμα ransomware και δεδομένα πελατών της εκτέθηκαν. Ωστόσο και η θυγατρική της, η Copeman Healthcare, επηρεάστηκε επίσης, με αποτέλεσμα τα στοιχεία 60.000 πελατών να διαρρεύσουν.

Και οι δύο εταιρείες αναγκάστηκαν να πληρώσουν λύτρα, προκειμένου να πάρουν πίσω τον έλεγχο των συστημάτων τους.

Σύμφωνα με ένα email

της Medisys, οι hackers έλαβαν δημογραφικές πληροφορίες, όπως ηλικίες και διευθύνσεις, καθώς και ορισμένους προσωπικούς αριθμούς υγείας. Ωστόσο καμία οικονομική πληροφορία ή αριθμός κοινωνικής ασφάλισης δεν κλάπηκε.

Οι Medisys και Copeman, που ανήκουν στην Telus, λένε ότι οι σύμβουλοι ασφαλείας τους πλήρωσαν τα λύτρα και επιβεβαίωσαν ότι οι hackers δεν παραβίασαν τα δεδομένα.

Παρόλα αυτά δεν μπορεί να είναι απόλυτα σίγουρο ότι οι πληροφορίες δεν διακινούνται σε παράνομες αγορές του Dark Web.

Οι εταιρείες πρόσφεραν στους πελάτες που έχουν πληγεί από το περιστατικό πέντε χρόνια δωρεάν προστασίας από κλοπή ταυτότητας.

Το γραφείο του ομοσπονδιακού επιτρόπου απορρήτου του Καναδά δήλωσε μέσω email ότι βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία με την Telus.

«Δεδομένης της δυνητικής σοβαρότητας της παραβίασης, αναζητούμε περισσότερες πληροφορίες προκειμένου να καθορίσουμε τα επόμενα βήματα», δήλωσε η Valerie Lawton από το Γραφείο της Επιτροπής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.

Ο ιστότοπος του Medisys Health Group, ο οποίος παρέχει και μια ειδοποίηση σχετικά με τις υπηρεσίες COVID-19 που προσφέρει, περιγράφεται ως εθνικός πάροχος προληπτικών και εταιρικών υπηρεσιών υγειονομικής περίθαλψης. Εκτός από την επωνυμία Medisys, περιλαμβάνει και τα Κέντρα Υγείας Copeman και την Horizon που προσφέρει υπηρεσίες υγείας για τους εργαζόμενους.

Ο ιστότοπος της Copeman λέει ότι δραστηριοποιείται σε δύο τοποθεσίες στην περιοχή του Βανκούβερ και σε μία στην Κάλγκαρι και το Έντμοντον. Η εταιρεία αγοράστηκε από τη Medisys το 2014, τέσσερα χρόνια πριν η Telus αγοράσει την Medisys.