Οι πολιτικοί που είναι υποψήφιοι για τις επικείμενες εκλογές των ΗΠΑ χρησιμοποιούν ψυχολογικά κόλπα και “σκοτεινά” μοτίβα στα email τους για να παρακινήσουν τους υποστηρικτές τους να δωρίσουν χρήματα, αλλά και για να κινητοποιήσουν ψηφοφόρους.

Σε μια μελέτη που δημοσιεύθηκε νωρίτερα αυτό το μήνα, ακαδημαϊκοί από το Πανεπιστήμιο του Πρίνστον ανέφεραν ότι ανέλυσαν πάνω από 100.000 email που στάλθηκαν από πολιτικούς που είναι υποψήφιοι για τις εκλογές των ΗΠΑ, σε ομοσπονδιακές και πολιτειακές φυλές, καθώς και σε επιτροπές πολιτικής δράσης (PACs), Super PACs, πολιτικά κόμματα και άλλες πολιτικές οργανώσεις.

Τα μηνύματα συλλέχθηκαν ως μέρος ενός ερευνητικού project που ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 2019, ενώ εξακολουθούν να συγκεντρώνονται, με την ερευνητική ομάδα να σχεδιάζει να δημοσιοποιήσει όλα τα δεδομένα αφότου ολοκληρωθεί ο κύκλος των εκλογών. Μέχρι σήμερα έχουν συγκεντρωθεί πάνω από 280.000 email από περισσότερους από 3.000 αποστολείς.

Νωρίτερα αυτό το μήνα, η ερευνητική ομάδα δημοσίευσε επίσης ένα έγγραφο που περιέχει τα αποτελέσματα μιας προκαταρκτικής ανάλυσης των πρώτων 100.000 email που συγκέντρωσε – από τις 2 Δεκεμβρίου 2019 έως τις 25 Ιουνίου 2020.

Αυτές τις μέρες, τα περισσότερα campaign email μοιάζουν με spam, επομένως οι περισσότεροι χρήστες email είναι ήδη εξοικειωμένοι με το περιεχόμενο και τον σκοπό τους. Οι περισσότερες εκστρατείες προσπαθούν να παρακινήσουν τους χρήστες να ανοίξουν τα μηνύματα, αλλά και να τα διαβάσουν και να αναλάβουν δράση. Για παράδειγμα, τους ζητούν να εγγραφούν σε συλλαλητήρια, να ψηφίσουν ή να δωρίσουν χρήματα.

Οι ακαδημαϊκοί του Πρίνστον επεσήμαναν ότι σκοπός της έρευνάς τους ήταν να εντοπίσει τακτικές χειραγώγησης και σκοτεινά μοτίβα που χρησιμοποιήθηκαν από πολιτικές εκστρατείες στο παρελθόν, με στόχο να ωθήσουν τους παραλήπτες τουλάχιστον να ανοίξουν τα μηνύματα που τους αποστέλλουν. Μεταξύ των τακτικών και των μοτίβων που ανακάλυψαν οι ερευνητές, συγκαταλέγονται τα ακόλουθα:

  • Επείγον: Εmail με χρονομετρητές αντίστροφης μέτρησης, ψεύτικες προθεσμίες ή ψεύτικους στόχους, χρησιμοποιώντας γραμμές θέματος και φράσεις όπως “Προθεσμία Απριλίου (μέσω ομάδας Graham)” ή “1 τεράστιος στόχος, 1 τελευταία ευκαιρία να το πετύχετε!”
  • Αποκρυμμένα ονόματα: Οι αποστολείς των email αποκρύπτουν την ταυτότητά τους, καθιστώντας αδύνατο για τον παραλήπτη να μάθει ποιος έστειλε το email αν δεν το ανοίξει.
  • Ongoing thread: Τα email όπου ο αποστολέας τροποποιεί το όνομά του σε μοτίβα όπως “John, me (2)” για να εξαπατήσει τους χρήστες ώστε να πιστεύουν ότι έχουν ήδη απαντήσει στο email και αυτή είναι μια συνεχής συζήτηση.
  • Κατάχρηση του Re: / Fwd: Email όπου οι αποστολείς καταχρώνται τους όρους “Re” και “Fwd” σε γραμμές θέματος για να εξαπατήσουν τους χρήστες, ώστε να πιστεύουν ότι το email ήταν απάντηση ή μήνυμα προώθησης.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, σε αυτή την εκστρατεία χρησιμοποιήθηκε μία τουλάχιστον από αυτές τις τακτικές στο 43% περίπου των μηνυμάτων που στάλθηκαν. Ακόμα κι αν οι εκστρατείες δεν χρησιμοποιούν αυτές τις τακτικές συχνά, οι ερευνητές δήλωσαν ότι το 99% τις χρησιμοποιεί τουλάχιστον περιστασιακά.

Επιπλέον, οι ακαδημαϊκοί του Πρίνστον δήλωσαν ότι εξέτασαν campaign email επειδή η χειραγώγηση του πολιτικού λόγου υπονομεύει την αυτονομία των ψηφοφόρων, δημιουργεί κυνισμό και απειλεί τη δημοκρατία, ενώ παράλληλα στρεβλώνει τα πολιτικά αποτελέσματα ευνοώντας όσους ειδικεύονται στην ανάπτυξη τεχνολογικών τεχνασμάτων.

Επίσης, έχει δημιουργηθεί ένα site όπου όλοι μπορούν να πραγματοποιήσουν αναζήτηση μέσω του σώματος email, είτε με όνομα αποστολέα είτε με λέξεις-κλειδιά. Το site ενημερώνεται καθημερινά με νέα email.