Μία νέα μήνυση κατατέθηκε εναντίον του Facebook, καθώς απέτυχε να προστατεύσει τα δεδομένα των χρηστών του από το σκάνδαλο της Cambridge Analytica.

Για όσους δεν θυμούνται, το περιστατικό περιλάμβανε τη συλλογή δεδομένων 87 εκατομμυρίων χρηστών της πλατφόρμας, που χρησιμοποιήθηκαν για διαφημιστικούς σκοπούς κατά τη διάρκεια των εκλογών.

Για το λόγο αυτό, μία μαζική νομική δράση έχει ξεκινήσει εναντίον του Facebook, για κατάχρηση πληροφοριών σχεδόν ενός εκατομμυρίου χρηστών στην Αγγλία και την Ουαλία.

Το Facebook είπε ότι δεν έχει λάβει έγγραφα σχετικά με αυτή την κατηγορία για την υπόθεση της Cambridge Analytica.

Η ομάδα που έχει αναλάβει το συντονισμό της προσπάθειας, η Facebook You Owe Us, ακολουθεί παρόμοια τακτική και κατά της Google, με την ομάδα Google You Owe Us, με επικεφαλής τον σκηνοθέτης Richard Lloyd.

Και οι δύο εκπροσωπούνται από τη δικηγορική εταιρεία Millberg London. Η υπόθεση της Google αναμένεται να εκδικαστεί στο Ανώτατο Δικαστήριο, τον Απρίλιο του επόμενου έτους.

Η αγωγή κατά του Facebook, υποστηρίζει ότι με τη λήψη δεδομένων χωρίς τη συγκατάθεση των χρηστών, η εταιρεία παραβίασε το νόμο περί προστασίας δεδομένων 1998.

«Δεν έχουμε λάβει κανένα έγγραφο σχετικά με αυτόν τον ισχυρισμό. Η έρευνα του Γραφείου του Επιτρόπου Πληροφοριών για αυτά τα ζητήματα, η οποία περιλάμβανε την κατάσχεση και την διερεύνηση των διακομιστών της Cambridge Analytica, δεν βρήκε στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι δεδομένα

από χρήστες του Ηνωμένου Βασιλείου ή της ΕΕ μεταφέρθηκαν από τον Dr Kogan στην Cambridge Analytica», είπε εκπρόσωπος του Facebook.

Τον Οκτώβριο του 2018, ο παρατηρητής προστασίας δεδομένων του Ηνωμένου Βασιλείου επέβαλε πρόστιμο 500.000 £ στο Facebook για το ρόλο του στο σκάνδαλο της Cambridge Analytica.

Το Γραφείο του Επιτρόπου Πληροφοριών (ICO) δήλωσε ότι το Facebook επέτρεψε “σοβαρή παραβίαση” του νόμου.

Το Facebook ζήτησε συγγνώμη και επέτρεψε στους χρήστες να ελέγξουν ποιες “απαγορευμένες εφαρμογές” είχαν πρόσβαση στα δεδομένα τους.

Αν και δεν υπάρχει προηγούμενο για μια τέτοια μαζική νομική δράση στο Ηνωμένο Βασίλειο, υπάρχει στις ΗΠΑ. Η Google συμφώνησε να πληρώσει το ποσό ρεκόρ των 22,5 εκατομμυρίων δολαρίων, για μια υπόθεση που άσκησε η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ (FTC) για το ίδιο θέμα το 2012.