Δύο χρόνια πριν, η εταιρεία Ticketmaster υπέστη παραβίαση των δεδομένων της, με αποτέλεσμα τώρα να πληρώνει τις επιπτώσεις, καθώς ο βρετανικός ICO επέβαλε πρόστιμο ύψους $1.65 εκατομμυρίων στην εταιρεία για την προαναφερθείσα παραβίαση.

Το περιστατικό παραβίασης στην Ticketmaster

Τον Ιούνιο του 2018, η Ticketmaster αποκάλυψε μία παραβίαση δεδομένων, που όπως δήλωσε επηρέασε μόνο το 5% των πελατών της. Ωστόσο, ήταν μια σοβαρή παραβίαση που επηρέασε τόσο τους πελάτες του Ηνωμένου Βασιλείου όσο και διεθνείς χρήστες.

Αρχικά, ο ακριβής αριθμός των πελατών που επηρεάστηκαν κατά τη διάρκεια του συμβάντος παρέμεινε ασαφής. Η υπηρεσία προσπάθησε επίσης να ρίξει το φταίξιμο στο widget συνομιλίας που υποστηρίζεται από την Inbenta Technologies.

Ωστόσο, η Inbenta εξήγησε με σαφήνεια το θέμα, αποκαλύπτοντας το σφάλμα ασφαλείας στην Ticketmaster. Ταυτόχρονα, το τραπεζικό ίδρυμα Monzo αποκάλυψε επίσης ότι είχε ήδη ενημερώσει την Ticketmaster για το ίδιο θέμα δύο μήνες πριν από την επίσημη αποκάλυψη της παραβίασης.

Ο ICO επιβάλει πρόστιμο στην Ticketmaster

Καθώς έγιναν περισσότερες έρευνες σχετικά με το περιστατικό στην Ticketmaster, κατέστη σαφές ότι η εταιρεία θα έπρεπε να πληρώσει πρόστιμο σύμφωνα με τους κανόνες περί ασφάλειας των δεδομένων (GDPR). Αυτό φαίνεται ότι θα πραγματοποιηθεί τελικά, αφού ο ICO του Ηνωμένου Βασιλείου επέβαλε πρόστιμο 1,25 εκατομμυρίων £ (1,65 εκατομμύρια $) στην εταιρεία. Σύμφωνα με τις λεπτομέρειες που έχουν κυκλοφορήσει, η παραβίαση επηρέασε 9,4 εκατομμύρια πελάτες σε όλη την Ευρώπη, με 1,5 εκατομμύρια να ανήκουν μόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο. Ως εκ τούτου, το πρόστιμο έχει επιβληθεί σύμφωνα με το GPDR της ΕΕ (καθώς η παράβαση συνέβη πριν από το Brexit

).

Ωστόσο, το πρόστιμο  που καλείται τώρα να πληρώσει η Ticketmaster δεν είναι το μεγαλύτερο δυνατό για τέτοιες περιπτώσεις, αφού ο ICO έλαβε υπόψη την τρέχουσα οικονομική κατάσταση λόγω της πανδημίας COVID-19, με την εταιρεία να «πέφτει στα μαλακά».

Σύμφωνα με τον αναπληρωτή Επίτροπο, James Dipple-Johnstone, αυτό το πρόστιμο θα αποτελέσει και ένα μάθημα για άλλους οργανισμούς. Θα τους κάνει να συνειδητοποιήσουν τη σημασία της ασφάλειας των δεδομένων των πελατών τους και θα τους αναγκάσει να δίνουν μεγαλύτερη προσοχή στην ασφάλεια των συστημάτων τους.