Ο CEO της Valve, Gabe Newell, έδωσε μια συνέντευξη όπου αναφέρθηκε στις διεπαφές εγκεφάλου-υπολογιστή (BCI), αλλά και στο πώς αυτές θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για να φέρουν την επανάσταση στο gaming και να αλλάξουν ριζικά την ανθρώπινη εμπειρία.

Ο Newell είχε μιλήσει στο IGN για το έργο του στις διεπαφές εγκεφάλου-υπολογιστή. Πρόκειται για μία τεχνολογία, η οποία θα επιτρέπει τον άμεσο έλεγχο των συσκευών που χρησιμοποιούν τον εγκέφαλό σας και ενδεχομένως οι συσκευές να παρέχουν ανατροφοδότηση στον εγκέφαλο σας. Μιλώντας στο “1 News” της Νέας Ζηλανδίας, ο CEO της Valve ανέφερε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το τί βλέπει ως το μέλλον της τεχνολογίας, τονίζοντας ότι οι προγραμματιστές δεν πρέπει να αγνοούν αυτή την αναδυόμενη τεχνολογία.

Συγκεκριμένα, ο Newell ανέφερε τα ακόλουθα: «Εάν είστε προγραμματιστής software το 2022 και δεν έχετε ένα BCI headset στο εργαστήριο δοκιμών σας, θα κάνετε ένα ανόητο λάθος». Η Valve συνεργάζεται με το “OpenBCI”, που έχει επιδείξει ένα σχεδιασμό για ένα BCI headset, το Galea, που μπορεί να λειτουργήσει σε συνδυασμό με το headset Index VR της Valve.

Ο Newell ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για την ιδέα της χρήσης BCI για την ενίσχυση της εμβάθυνσης και την εξατομίκευση διαδραστικών εμπειριών, όπως στα βιντεοπαιχνίδια. Με το BCI να είναι σε θέση να ερμηνεύσει τα συναισθήματα ενός gamer (εάν είναι ενθουσιασμένος, έκπληκτος, λυπημένος, εάν βαριέται, διασκεδάζει και εάν φοβάται), τα παιχνίδια θα μπορούσαν να προγραμματιστούν για να προσαρμοστούν σε αυτό που βιώνει ο gamer. Ένα παράδειγμα είναι να αυξηθεί λίγο η δυσκολία, εάν το σύστημα αντιληφθεί ότι ο gamer βαριέται.

Ο CEO της Valve επεσήμανε ακόμη ότι τα BCI θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για «εγγραφή» πληροφοριών στον εγκέφαλο του gamer – από την αλλαγή συναισθημάτων, ακόμη και για να σας βοηθήσουν να αισθανθείτε σαν να είστε ένα διαφορετικό άτομο. Επιπλέον, ο Newell διακρίνει αυτή την τεχνολογία ως ένα μέσο εμπειρίας που είναι πολύ πιο εντυπωσιακό από αυτά που προσφέρουν τα μάτια και τα αυτιά μας. Ακόμη, πρόσθεσε τα εξής: «Ο πραγματικός κόσμος θα σταματήσει να είναι η μέτρηση που εφαρμόζουμε στην καλύτερη δυνατή οπτική πιστότητα. Ο πραγματικός κόσμος θα φαίνεται επίπεδος, άχρωμος, θολός σε σύγκριση με τις εμπειρίες που θα μπορούν να δημιουργηθούν στον εγκέφαλο των ανθρώπων».

Ο Newell υπογράμμισε ότι οι πρώτες εφαρμογές αυτής της τεχνολογίας θα μπορούσαν να έρθουν με τη μορφή μιας εφαρμογής για τη βελτίωση του ύπνου, όπου οι χρήστες θα μπορούν να επιλέξουν πόσο REM χρειάζονται για τη νύχτα και να δώσουν το σήμα στον εγκέφαλό τους. Ομοίως, οι BCI μπορεί να παρέχουν ένα μέσο για την καταπολέμηση της ναυτίας μετά από πολύωρη χρήση VR, κάτι που είναι από τα βασικά εμπόδια για την εικονική πραγματικότητα.

Η Valve δεν σχεδιάζει να κυκλοφορήσει ένα BCI headset για καταναλωτές σύντομα, λόγω της ταχύτητας της έρευνας και ο Newell έχει σίγουρα επίγνωση των κινδύνων αυτής της τεχνολογίας στο μέλλον.

Ο Newell σημείωσε επίσης τα εξής: «Δεν λέω ότι όλοι θα αγαπήσουν και θα επιμείνουν να αποκτήσουν μία διεπαφή εγκεφάλου-υπολογιστή. Απλώς λέω ότι κάθε άτομο θα αποφασίσει για τον εαυτό του εάν υπάρχει ή όχι ένας ενδιαφέρων συνδυασμός χαρακτηριστικών, λειτουργικότητας και τιμής».

Τέλος, ο Newell εξήγησε ότι οι διεπαφές εγκεφάλου-υπολογιστή δεν είναι λιγότερο ευάλωτες σε ιούς ή παραβιάσεις ασφάλειας, επομένως η τεχνολογία θα απαιτεί πολλή εμπιστοσύνη από τους καταναλωτές.