Η Google έχει σχεδόν το μονοπώλιο σε web browsers, μηχανές αναζήτησης και σε διαδικτυακές διαφημίσεις. Η τεράστια εμβέλεια της εταιρείας έχει ήδη οδηγήσει σε αγωγή κατά των συμπράξεων από το Υπουργείο Δικαιοσύνης των Ηνωμένων Πολιτειών και η νέα τεχνολογία Federated Learning of Cohorts (FLoC) δεν βοηθά την κατάσταση. Το FLoC προοριζόταν να αντικαταστήσει τα tracking cookies, τα οποία χρησιμοποιούνται εδώ και χρόνια για την παρακολούθηση ατόμων σε ιστότοπους. Και τώρα, η Google υπόσχεται ότι δεν θα δημιουργήσει πρόσθετες μεθόδους παρακολούθησης στο πρόγραμμα περιήγησης Chrome.

Δείτε επίσης: Ο Chrome 91 είναι 23% γρηγορότερος χάρη στις JavaScript-βελτιώσεις

Το Federated Learning of Cohorts (FLoC) είναι μια νέα δυνατότητα που δοκιμάζεται στον Google Chrome, η οποία επιτρέπει τις στοχευμένες διαφημίσεις χωρίς τη χρήση των cross-site tracking cookies. Το FLoC εξετάζει το ιστορικό περιήγησής σας και σας τοποθετεί σε μια ομάδα ατόμων που έχετε κοινά ενδιαφέροντα για να σας στοχεύσει με διαφημίσεις. Η τεχνολογία προορίζεται να είναι πιο ιδιωτική από τα cross-site tracking cookies, επειδή δεν υπάρχουν πλέον μεμονωμένα προφίλ αλλά μόνο στοχευμένες ομάδες. Ακόμα και τότε, έχει επικριθεί ότι έχει ενεργοποιηθεί από προεπιλογή και επιτρέπει άλλους τύπους παρακολούθησης.

Είναι επίσης πιθανό η Google να παρακάμψει εντελώς το FLoC και να χρησιμοποιήσει το ιστορικό του προγράμματος περιήγησης και άλλα δεδομένα που συγχρονίζονται με τους Google λογαριασμούς για την προβολή διαφημίσεων. Αυτό θα έδινε στην Google ένα άδικο πλεονέκτημα έναντι άλλων παρόχων διαφημίσεων, αλλά η εταιρεία υπόσχεται τώρα ότι δεν θα το κάνει αυτό. Ο Jerry Dischler της Google, δήλωσε πρόσφατα κατά τη διάρκεια μιας εικονικής εκδήλωσης μάρκετινγκ ότι «θα χρησιμοποιούμε αυτά τα [Privacy Sandbox] API για τις δικές μας διαφημίσεις όπως όλοι οι άλλοι και δεν θα δημιουργήσουμε backdoors για εμάς.»

Μάθετε: Google Chrome: Διορθώνει αυτόματα τα παραβιασμένα passwords σε Android

Αυτά μπορεί να είναι καλά νέα για άλλες διαφημιστικές εταιρείες, αλλά δεν διορθώνει το χάος που έχει δημιουργήσει το FLoC. Οι εκδότες και οι διαφημιζόμενοι διστάζουν να αποχαιρετήσουν τα cross-site tracking cookies και σχεδόν κάθε άλλο πρόγραμμα περιήγησης ιστού που ήδη αποκλείει τους trackers υπόσχεται να απενεργοποιήσει το FLoC. Ο Vivaldi Browser είπε «δεν προστατεύει το απόρρητο και σίγουρα δεν είναι επωφελές για τους χρήστες», ενώ ο Brave το χαρακτήρισε «κακό για τους χρήστες του Διαδικτύου, κακό για τους ιστότοπους και κακή κατεύθυνση για το web γενικά». Η Microsoft, η Apple και η Mozilla εξακολουθούν να σκέφτονται το εάν θα φέρουν το FloC στα προγράμματα περιήγησής τους στο μέλλον – αυτή τη στιγμή δεν είναι διαθέσιμο στον Safari ή στον Firefox και η Microsoft το απενεργοποίησε στον Edge.

Δείτε επίσης: Πώς να δημιουργήσετε ένα link για επιλεγμένο κείμενο στον Chrome

Η υπόσχεση της Google να ενδέχεται να μην είναι αρκετά πειστική, ειδικά όταν το πρόγραμμα περιήγησης Chrome (διαφορετικό από το Chromium) δεν είναι ανοιχτού κώδικα, οπότε δεν θα ήταν δύσκολο να κρυφτεί επιπλέον συμπεριφορά παρακολούθησης στο πρόγραμμα περιήγησης. Η Google θα μπορούσε επίσης να αλλάξει γνώμη ανά πάσα στιγμή, ειδικά εάν οι επενδυτές και τα στελέχη πιεστούν για να αυξήσουν τα διαφημιστικά έσοδα.

Πηγή πληροφοριών: xda-developers.com