Πληκτρολογήστε “παπούτσια για τρέξιμο”, “καλύτερο laptop” ή “εξοπλισμό κάμπινγκ” στην Google από σχεδόν οπουδήποτε στον κόσμο και στην κορυφή της οθόνης θα εμφανιστεί ένα καρουσέλ διαφημίσεων από ιστότοπους που προωθούν προϊόντα για περιήγηση και σύγκριση. Όχι όμως στην Τουρκία.

Δείτε επίσης: Το Google Play Protect αποτυγχάνει και πάλι σε δοκιμές ασφαλείας Android

Η Google διέγραψε αυτές τις διαφημίσεις πέρυσι αφού Τούρκοι αντιμονοπωλιακοί υπάλληλοι διέταξαν την εταιρεία να διευκολύνει τους ανταγωνιστικούς ιστότοπους αγορών να εμφανίζονται πιο εμφανώς στις διαφημίσεις.

Οι τουρκικές απαιτήσεις προχώρησαν περαιτέρω για να πατάξουν την υπηρεσία αγορών της Google. Αλλά δεν ήταν μόνο αυτό. Τον Απρίλιο, οι αξιωματούχοι της χώρας έκαναν μια άλλη τολμηρή κίνηση, λέγοντας ότι η επικερδής λειτουργία αναζήτησης της εταιρείας για την εύρεση τοπικών προορισμών όπως το «κοντινό φαρμακείο» παραβίασε τους αντιμονοπωλιακούς νόμους, μια απόφαση πρώτη στο είδος της που έθεσε το μέλλον και αυτής της υπηρεσίας υπό αμφισβήτηση.

Δείτε επίσης: Google/Facebook: Επιστροφή στα γραφεία μόνο για εμβολιασμένους

Η ένταση μεταξύ Τουρκίας και Google αντικατοπτρίζει τον τρόπο με τον οποίο αυξάνεται η εχθρότητα προς τους γίγαντες της Silicon Valley ακόμη και σε μέρη, όπως η Τουρκία, με ελάχιστο ιστορικό αντιμονοπωλιακής επιβολής κατά της βιομηχανίας. Οι προσπάθειες απειλούν να ανατρέψουν τις συνθήκες – ένα ανοικτό παγκόσμιο διαδίκτυο και ήπιες κυβερνητικές ρυθμίσεις – που έχουν συμβάλει στην ανάπτυξη αυτών των εταιρειών τις τελευταίες δύο δεκαετίες. Στη θέση τους θα μπορούσε να υπάρχει ένας πίνακας ελέγχου νόμων και κανονισμών, όπου τα διαθέσιμα προϊόντα και υπηρεσίες θα εξαρτώνται από το πού συνδέεται ένα άτομο.

Ορισμένοι αποδίδουν τα προβλήματα της Google στην Τουρκία εν μέρει στην ολοένα και πιο αυταρχική ηγεσία του Προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν και τις προσπάθειές του να αποσπάσει την εξουσία από τις εταιρείες της δύσης. Αλλά το pushback στην Τουρκία και αλλού προωθείται και από τους αντιπάλους της Google, όπως το Yelp. Αυτοί οι ανταγωνιστές έχουν περάσει χρόνια πιέζοντας τις ρυθμιστικές αρχές σε όλο τον κόσμο για να είναι πιο σκληρές από τις αρχές στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρώπη.

«Οι δυνάμεις από όλο τον κόσμο πιστεύουν ότι πρέπει να γίνει κάτι», δήλωσε ο Χάρι Πρώτος, καθηγητής νομικής στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης.

Στο παρελθόν, οι χώρες επικεντρώθηκαν στις εγχώριες βιομηχανίες επειδή δεν είχαν τους πόρους ή τη γνώση για να ασκήσουν αντιμονοπωλιακή δράση κατά μεγάλων διεθνών εταιρειών, δήλωσε ο William E. Kovacic, πρώην πρόεδρος της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Εμπορίου. Όμως, καθώς περισσότερες χώρες αναλαμβάνουν δράση κατά των Big Tech, είπε, μια «κοινή πνευματική υποδομή» διευκολύνει την εκδίκαση μιας υπόθεσης. Στην Τουρκία, οι αρχές βασίστηκαν στα ευρήματα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Η Τουρκία δημιουργεί πρόβλημα στη Google! Γιατί όμως;

Δείτε επίσης: Google σε Android apps: Παροχή των πληροφορίων απορρήτου έως τον Απρίλιο 2022

Ο αριθμός των χωρών με αντιμονοπωλιακούς νόμους έχει ξεπεράσει τις 130, από 30 που ήταν το 1990, είπε ο κ. Κόβατσιτς.

«Η τουρκική τακτική θα είναι σημαντική», είπε. «Θα υπάρξουν και άλλες χώρες παρόμοια που λένε,« Γιατί όχι και εμείς;»

Η Google, η οποία απέκλεισε με επιτυχία ορισμένες έρευνες αντιμονοπωλιακών σχέσεων από τουρκικές ρυθμιστικές αρχές σχετικά με τη διαφήμιση στο διαδίκτυο και την κατάταξη αναζήτησης, δήλωσε ότι είχε αφαιρέσει υπηρεσίες όπως οι διαφημίσεις αγορών, όταν οι αλλαγές που ζητούσαν οι αρχές θα τις καθιστούσαν λιγότερο επωφελείς για τους χρήστες.

«Συνεργαζόμαστε εποικοδομητικά με ρυθμιστικές αρχές σε όλο τον κόσμο και καταφέραμε να βρούμε λύσεις με βάση γεγονότα και αποδεικτικά στοιχεία για να αντιμετωπίσουμε παρόμοιες ανησυχίες, χωρίς να καταργήσουμε λειτουργίες που οι άνθρωποι και οι επιχειρήσεις βρίσκουν χρήσιμες», δήλωσε ο Miguel Perez Guerra, ανώτερος σύμβουλος ανταγωνισμού για την Google. δήλωση.

Οι αντίπαλοι της Google πήγαν στις τουρκικές ρυθμιστικές αρχές το 2018 αφού η Ευρωπαϊκή Ένωση επέβαλε πρόστιμο στην Google 2,42 δισεκατομμύρια ευρώ, επειδή ευνόησε την υπηρεσία διαδικτυακών αγορών της έναντι των αντιπάλων της στα αποτελέσματα αναζήτησης. Το πρόστιμο ήταν ρεκόρ, αλλά οι αντίπαλοι της Google ήταν θυμωμένοι που οι ρυθμιστικές αρχές δεν ανάγκασαν την εταιρεία να αλλάξει περισσότερο τις πρακτικές της. Η Google εξακολουθούσε να παρέχει προνομιακή μεταχείριση στην υπηρεσία αγορών της, είπαν, μειώνοντας την επισκεψιμότητα στον ιστό και την ορατότητα για τους ιστότοπούς τους.

Η τουρκική επιβολή είναι μέρος μιας ευρύτερης ώθησης «καθιστώντας τον ανταγωνισμό κανόνα σε αγορές που κυριαρχούνται από τις big tech», ανέφερε ο οργανισμός σε ανακοίνωσή του. «Οι αποφάσεις μας σχετίζονται με τις προσπάθειες που παρατηρούμε στον υπόλοιπο κόσμο». Ο αντιμονοπωλιακός οργανισμός ερευνά επίσης τις πρακτικές κοινής χρήσης δεδομένων του Facebook.

Πηγή πληροφοριών: nytimes.com