Μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, η κινεζική εταιρεία Xiaomi γνώρισε τεράστια ανάπτυξη. Μάλιστα, πριν λίγο καιρό ανακοινώθηκε ότι έγινε η εταιρεία με τις περισσότερες πωλήσεις smartphone στην Ευρώπη, ξεπερνώντας ακόμα και τη Samsung. Την ίδια στιγμή η παρουσία της κινεζικής εταιρείας στις ΗΠΑ είναι μηδαμινή, με ένα website που δεν προσφέρει καν το προϊόν για το οποίο η μάρκα είναι πιο γνωστή: το smartphone. Για να διαφοροποιήσει τα προϊόντα της, η Xiaomi τα χωρίζει σε πολλά υπο-brands, από τα οποία το πιο γνωστό είναι το “Mi”. Τώρα, δέκα χρόνια μετά την κυκλοφορία του πρώτου smartphone που φέρει το Mi brand, η Xiaomi είναι έτοιμη να το αφαιρέσει από τα επόμενα προϊόντα της. Αυτή η αλλαγή στο branding ξεκίνησε ήδη με το MIX 4 smartphone που κυκλοφόρησε πρόσφατα. Σύμφωνα με εκπρόσωπο της εταιρείας, όλα τα επερχόμενα προϊόντα θα ακολουθήσουν την ίδια λογική.

Δείτε επίσης: Xiaomi: Το smartphone brand με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη

Αν και η εταιρεία είναι πιο γνωστή για τα smartphones της, πουλά επίσης πολλά προϊόντα που ανήκουν σε κατηγορίες smart home, lifestyle και computing (τηλεοράσεις, φορητούς υπολογιστές, ψυγεία, έξυπνα ρολόγια, σκούτερ, ρομπότ, πιστολάκι μαλλιών και πολλά άλλα). Τα περισσότερα από αυτά τα προϊόντα φέρουν το brand Mi, αλλά φαίνεται ότι αυτό θα αλλάξει στα νέα προϊόντα που θα κυκλοφορήσουν.

Δείτε επίσης: Xiaomi: Εκτός από smartphone θα κατασκευάζει και ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Αποχαιρετήστε το Mi και υποδεχτείτε το Xiaomi!

Το πρώτο προϊόν της Xiaomi που έφερε το Mi brand δεν ήταν στην πραγματικότητα ένα smartphone, αλλά σχετιζόταν με smartphone. Το πρώτο προϊόν της εταιρείας ήταν στην πραγματικότητα το MIUI, ένα modified Android ROM που δημιούργησε η εταιρεία. Αυτό που δεν συνειδητοποίησαν πολλοί εκείνη τη στιγμή ήταν ότι οι προγραμματιστές πίσω από το MIUI είχαν πολύ μεγαλύτερες φιλοδοξίες από το να διατηρούν ένα Android fork.

Στα τέλη του 2011, η Xiaomi κυκλοφόρησε το πρώτο της smartphone, το Mi 1. Αυτό το smartphone είχε κορυφαίες προδιαγραφές (για εκείνη την εποχή) συμπεριλαμβανομένου του dual-core Snapdragon S3 chipset της Qualcomm, 1 GB μνήμης RAM κλπ. Φυσικά, έτρεχε επίσης MIUI πάνω από το Android 2.3 Gingerbread.

Δείτε επίσης: Η κυβέρνηση των ΗΠΑ συμφώνησε να άρει το μπλοκάρισμα της Xiaomi

Τα επόμενα χρόνια, η Xiaomi συνέχισε να προσθέτει νέα smartphones στη Mi σειρά της

, τα οποία ήταν αποκλειστικά διαθέσιμα στην Κίνα. Στα τέλη του 2013, η εταιρεία επεκτάθηκε σε άλλα μέρη της Ασίας, συμπεριλαμβανομένης της Σιγκαπούρης αλλά κυρίως της Ινδίας, μιας χώρας που έχει βοηθήσει σημαντικά στην παγκόσμια επιτυχία της Xiaomi. Τα πρώτα προϊόντα της Xiaomi που κυκλοφόρησαν εκτός Κίνας ήταν το Mi 3 και το Redmi 2. Το Redmi 2 ήταν το δεύτερο προϊόν στο υπο-brand Redmi της εταιρείας, το οποίο έκτοτε έχει αναπτυχθεί σημαντικά.

Η παγκόσμια κυκλοφορία των Mi 3 και Redmi 2 βοήθησε την Xiaomi να επεκταθεί σε περισσότερες αγορές. Η εταιρεία κυκλοφόρησε περισσότερα smartphones και επεκτάθηκε και σε άλλες κατηγορίες προϊόντων. Τα τελευταία χρόνια, η κινεζική εταιρεία βρίσκεται στις πρώτες θέσεις της λίστας με τις εταιρείες με τις περισσότερες πωλήσεις smartphones. Σε αυτό βοήθησε και η πτώση της Huawei. Στην πραγματικότητα, η γρήγορη άνοδος της εταιρείας δεν αποτελεί έκπληξη καθώς η Xiaomi φτιάχνει πραγματικά καλά προϊόντα και δεν φοβάται τον ανταγωνισμό.

Ο Lei Jun, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Xiaomi, σχολίασε κάποτε την προέλευση του ονόματος της εταιρείας. Το “Mi”, είπε, σημαίνει δύο πράγματα: “Mobile Internet” και “Mission Impossible“. Η Xiaomi βλέπει τον εαυτό της ως μια εταιρεία που εκπληρώνει τα “αδύνατα” έργα. Η ίδια η λέξη “Xiaomi” μεταφράζεται στα αγγλικά ως “millet” (κεχρί), ενώ το “Xiao” μεταφράζεται σε “μικρό”. Έτσι ο Lei Jun συνέδεσε το όνομα της εταιρείας με την ιδέα ότι ένας κόκκος ρυζιού για έναν Βουδιστή είναι τόσο μεγάλος όσο ένα βουνό, πράγμα που σημαίνει ότι η εταιρεία επικεντρώνεται στα μικρότερα πράγματα πριν προχωρήσει ψηλά.

Τώρα που η Xiaomi είναι ίσως η κορυφαία μάρκα smartphones στον κόσμο, η εταιρεία πιθανότατα πιστεύει ότι οι πελάτες πρέπει πλέον να συσχετίζουν τα προϊόντα τους με το όνομα της εταιρείας και όχι μόνο με το “Mi”. Φαίνεται ότι στην Κίνα, η εταιρεία πουλά ήδη συσκευές χωρίς το “Mi” στο όνομα.

Πηγή: xda-developers