Μια δημοσκόπηση σε περισσότερους από 1.000 ηγέτες IT (managers κλπ.) και επιχειρήσεων διαπίστωσε ότι λιγότεροι από ένας στους πέντε κατατάσσουν την ικανοποίηση και τη διατήρηση των εργαζομένων ως κορυφαία προτεραιότητα – παρά τα ποσοστά παραίτησης σε πολλούς κλάδους που έχουν φτάσει σε επίπεδα ρεκόρ.

Δείτε επίσης: Τα Gmail accounts χρησιμοποιούνται στο 91% των επιθέσεων baiting

Δείτε επίσης: Microsoft: Νέα security updates προκαλούν ζητήματα auth Windows Server

Έρευνα που διεξήχθη από την εταιρεία επαγγελματικών υπηρεσιών NTT Data και την ερευνητική ομάδα Oxford Economics διαπίστωσε ότι τα στελέχη συνεχίζουν να βάζουν την ικανοποίηση των πελατών τους πολύ πάνω από τους ανθρώπους που εργάζονται για αυτά.

Ενώ τα δύο τρίτα (66%) των επιχειρήσεων και των IT managers λένε ότι η ικανοποίηση των πελατών είναι η προτεραιότητα τους, μόνο το 16% αναφέρει τη διατήρηση και τη δέσμευση των εργαζομένων. Ταυτόχρονα, το ένα τρίτο των ηγετών πιστεύει ότι η κουλτούρα δεν είναι πρωταρχικό συστατικό της ικανοποίησης των εργαζομένων και μόνο το 5% ισχυρίζεται ότι οι εργαζόμενοι συμμετέχουν στις στρατηγικές και λειτουργικές διαδικασίες λήψης αποφάσεων.

Οι ερευνητές σημείωσαν ότι οι επιχειρήσεις και οι IT managers σκέφτονται την ικανοποίηση των εργαζομένων ως εκ των υστέρων, παρά τα πολλά στοιχεία ότι οι εργαζόμενοι «έχουν άμεσο αντίκτυπο στην ικανοποίηση των πελατών και σε άλλους βασικούς επιχειρηματικούς παράγοντες, όπως η οικονομική απόδοση και η ασφάλεια στον κυβερνοχώρο».

Η έλλειψη εστίασης στους εργαζόμενους επισημαίνεται και στις απαντήσεις που σχετίζονται με την ευέλικτη εργασία, είπε η NTT Data: μόλις το 21% των στελεχών αξιολόγησε τις επιλογές ευέλικτης εργασίας ως κορυφαία συνεισφορά στην ικανοποίηση των εργαζομένων. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με τις πολυάριθμες αναφορές που υποδηλώνουν ότι οι επιλογές ευέλικτης εργασίας δεν είναι σημαντικές μόνο για τους εργαζόμενους, αλλά κάτι που θα εξετάσουν στο ενδεχόμενο του να εγκαταλείψουν τη δουλειά τους.

Σύμφωνα με την παγκόσμια εταιρεία συμβούλων διαχείρισης McKinsey, περίπου 15 εκατομμύρια Αμερικανοί έχουν εγκαταλείψει τις δουλειές τους από τον Απρίλιο του 2021.

Δείτε επίσης: Android malware MasterFred: Στοχεύει χρήστες Netflix, Instagram & Twitter

Αυτή η τάση προβλέπεται να συνεχιστεί και το 2022. Έρευνα από την πλατφόρμα ανάλυσης Qualtrics αυτόν τον μήνα διαπίστωσε ότι το 65% των εργαζομένων σχεδιάζει να παραμείνει στον εργοδότη του το επόμενο έτος, σε σύγκριση με 70% το 2021. Η έρευνα βασίστηκε σε σχεδόν 14.000 εργαζόμενους πλήρους απασχόλησης σε 27 χώρες.

Οι εργαζόμενοι στον κλάδο της τεχνολογίας φαίνεται ακόμη πιο πιθανό να αναζητήσουν νέες ευκαιρίες για δουλειά τους επόμενους μήνες. Σε μια έρευνα του Οκτωβρίου σε 1.200 υπαλλήλους τεχνολογίας και πληροφορικής στις ΗΠΑ από την TalentLMS και την Workable, το 72% δήλωσε ότι σκόπευε να αφήσει τη δουλειά του μέσα στους επόμενους 12 μήνες.

Ομοίως, μια έρευνα με 1.000 εργαζόμενους στον τομέα της τεχνολογίας και 500 IT managers από την CWJobs τον Ιούλιο διαπίστωσε ότι μόλις το 29% σκοπεύει να παραμείνει στην επιχείρηση που δούλευε για τους επόμενους 12 μήνες.

Παρά αυτούς τους δυνητικά ανησυχητικούς αριθμούς, που έρχονται καθώς οι οργανισμοί αγωνίζονται να βρουν τεχνολογικά ταλέντα για να καλύψουν νέους ψηφιακούς ρόλους, η διατήρηση των εργαζομένων δεν φαίνεται να βρίσκεται στην ατζέντα των ηγετών επιχειρήσεων.

Μια εξήγηση για αυτό είναι ότι οι ηγέτες των επιχειρήσεων εξακολουθούν να προσπαθούν να καταλάβουν ποιες επενδύσεις πρέπει να κάνουν για να αντιμετωπίσουν την συνεχιζόμενη περίοδο αβεβαιότητας που προκαλείται από τον COVID-19.

Η NTT Data και η Oxford Economics διαπίστωσαν ότι περισσότερα από τα τρία τέταρτα (77%) των στελεχών επιχειρήσεων και πληροφορικής αισθάνονταν απροετοίμαστα να αντιμετωπίσουν «τις προκλήσεις της συνεχιζόμενης αναστάτωσης από κρίσεις υγείας και φυσικές καταστροφές».

Ενώ τα στελέχη ανησυχούν για το τι θα ακολουθήσει, η ικανοποίηση των εργαζομένων μένει πίσω. Αυτή η διατήρηση του προσωπικού εξαρτάται από την παροχή στους υπαλλήλους των εργαλείων που χρειάζονται για να εργαστούν αποτελεσματικά σε νέα «υβριδικά» περιβάλλοντα εργασίας, καθώς και να τους δώσει περισσότερη ελευθερία σχετικά με το πού κάνουν αυτή τη δουλειά.

Πηγή πληροφοριών: zdnet.com