Η Eurostar δοκιμάζει μια νέα βιομετρική τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου σε επιβάτες που ταξιδεύουν από τον διεθνή σταθμό St Pancras του Λονδίνου προς την ηπειρωτική Ευρώπη.

Δείτε επίσης: Facial Recognition: Όσα πρέπει να ξέρετε για την αναγνώριση προσώπου!

Οι επιβάτες θα έχουν τη δυνατότητα να ολοκληρώσουν τους ελέγχους του εισιτηρίου και των διαβατηρίων πριν από την αναχώρηση μέσω του νέου βιομετρικού συστήματος, που ονομάζεται λωρίδα «SmartCheck».

Όσοι κάνουν αυτήν την επιλογή θα επιτρέπεται να επιβιβαστούν στο τρένο χωρίς να περάσουν από τις τυπικές κουραστικές διαδικασίες επαλήθευσης ταυτότητας.

Το σύστημα θα περιλαμβάνει δύο σαρώσεις προσώπου, μία στην πύλη εισιτηρίων για επαλήθευση του ελέγχου του εισιτηρίου και μία στο σημείο ελέγχου εξόδου του Ηνωμένου Βασιλείου, για να επιβεβαιώσει ότι τα στοιχεία του διαβατηρίου είναι έγκυρα.

Στόχος, σύμφωνα με το Eurostar, είναι να εξαλειφθούν οι ουρές και να επιταχυνθεί η διαδικασία επιβίβασης, όχι μόνο βελτιώνοντας την ικανοποίηση των πελατών αλλά και ελαχιστοποιώντας τις πιθανότητες μετάδοσης του COVID-19.

Το σύστημα θα δοκιμαστεί με περιορισμένο αριθμό επιβατών και δεν θα περιλαμβάνει τους ελέγχους εισόδου του Ηνωμένου Βασιλείου ή του Σένγκεν.

Η Eurostar ανακοίνωσε την πρόθεσή της να εισαγάγει ένα σύστημα αναγνώρισης προσώπου για να αντικαταστήσει τα φυσικά εισιτήρια και τους ελέγχους διαβατηρίων πέρυσι και η εταιρεία αναγνώρισης προσώπου iProov τους βοήθησε να το κατασκευάσουν.

Η iProov είναι υπέρμαχος αυτού που αποκαλούν ως «παθητικό έλεγχο ταυτότητας», που είναι η αναγνώριση προσώπου χωρίς να χρειάζεται ο χρήστης να κάνει τίποτα.

Ο χρήστης συναινεί στην πλατφόρμα επισκεπτόμενος μια διαδικτυακή πύλη για να εγγραφεί με τα στοιχεία του και βγάζει μια εικόνα του προσώπου του με το smartphone ή την web κάμερα.

Όταν φτάνουν σε ένα φυσικό σημείο ελέγχου, κοιτάζουν απλώς την κάμερα και το σύστημα τους επαληθεύει αβίαστα.

Δείτε επίσης: Ο νέος αλγόριθμος AI του Facebook διδάσκει τον εαυτό του να δουλεύει με λιγότερη ανθρώπινη βοήθεια

Αναπόφευκτα, κάθε φορά που εγκαθίστανται συστήματα βιομετρικής επιτήρησης σε πολυσύχναστους δημόσιους χώρους, όπως σιδηροδρομικούς σταθμούς, οι υποστηρικτές της ιδιωτικής ζωής εκφράζουν τις ανησυχίες τους.

Αυτές οι τεχνολογίες μπορούν να έχουν σημαντικό αντίκτυπο στο απόρρητο των ανθρώπων μέσω της πιθανότητας διαρροής σαρώσεων προσώπου, πιθανής κατάχρησης από τις κυβερνήσεις για την παρακολούθηση πολιτών ή πρακτορείων και ακόμη και ιδιωτικών οντοτήτων που λαμβάνουν ορισμένες από αυτές τις πληροφορίες μέσω σκιερών καναλιών ανταλλαγής δεδομένων.

Η Μόσχα ήταν η πρώτη πόλη που κυκλοφόρησε την αναγνώριση προσώπου στα δίκτυα των σιδηροδρομικών σταθμών της, εγκαινιάζοντας την λεγόμενη υπηρεσία «Face Pay» και στους 240 σταθμούς του μετρό της τον Οκτώβριο του 2021.

Δείτε επίσης: Τεχνολογία Facial Recognition: Aκτιβιστές απαιτούν οι έμποροι λιανικής να μην τη χρησιμοποιούν

Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, η Frontex, ο οργανισμός συνοριοφυλακής και ακτοφυλακής της ηπείρου, ολοκλήρωσε τις δοκιμές του βιομετρικού του συστήματος σάρωσης για διασυνοριακούς ταξιδιώτες, που ονομάζεται EES (Σύστημα Εισόδου-Εξόδου).

Η κατάσταση είναι η ίδια στις ΗΠΑ, με το Immigration and Customs Enforcement (ICE) να χρησιμοποιεί εκτενώς συστήματα αναγνώρισης προσώπου σε όλα τα σημεία εισόδου και την ομοσπονδιακή κυβέρνηση να σχεδιάζει να επεκτείνει την ανάπτυξη της τεχνολογίας όπου κρίνεται σκόπιμο.

Ο μόνος τρόπος για να χαλιναγωγηθεί η πανίσχυρη τεχνολογία είναι η επιβολή αυστηρών κανονισμών, αλλά προς το παρόν, οι νομοθέτες υστερούν σημαντικά στις εξελίξεις.

Πηγή πληροφοριών: bleepingcomputer.com