Τον περασμένο μήνα, κατά τη διάρκεια της παγκόσμιας συνόδου κορυφής των Ηνωμένων Εθνών για το κλίμα, η Google, ο μεγαλύτερος πάροχος διαφημίσεων (ads) στον κόσμο στο διαδίκτυο, έκανε μια μεγάλη ανακοίνωση: Θα σταματήσει να τοποθετεί διαφημίσεις σε sites που αρνούνται αυτά που αναφέρουν οι επιστήμονες για την κλιματική αλλαγή.

Δείτε επίσης: Κλιματική αλλαγή: Η παραπληροφόρηση στο Facebook αυξάνεται συνεχώς

Η Google είπε ότι οι ιστότοποι και τα βίντεο που αναφέρονταν ψευδώς στην υπερθέρμανση του πλανήτη ως φάρσα ή απάτη, μπλοκαρίστηκαν από το profiting από το διαφημιστικό της πρόγραμμα. Επίσης, δεν είναι πλέον ευπρόσδεκτη η προβολή Google ads: Περιεχόμενο που υποστηρίζει ψευδώς ότι οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου ή η ανθρώπινη δραστηριότητα δεν συμβάλλουν στην κλιματική αλλαγή.

Ωστόσο, νέα έρευνα δείχνει ότι η πολιτική της Google για τα ads είχε περιορισμένο αποτέλεσμα μέχρι στιγμής.

Από την Τετάρτη, τα ads που τοποθετήθηκαν από την Google εξακολουθούσαν να προβάλλονται σε πολλά άρθρα, συμπεριλαμβανομένων αυτών σε μεγάλους δεξιούς ιστότοπους όπως το Breitbart, που αποκαλούσαν την υπερθέρμανση του πλανήτη ως φάρσα και περιέγραφαν τη διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για το κλίμα τον περασμένο μήνα ως «γιγαντιαία οικοφασιστική επιχείρηση γκαζονέλαιου». Στην πραγματικότητα, διπλωμάτες από σχεδόν 200 χώρες συνήψαν μια σημαντική συμφωνία για να εντείνουν τις προσπάθειες για την καταπολέμηση των σοβαρών κινδύνων που θέτει ένας θερμότερος πλανήτης.

Δείτε επίσης: Η κλιματική αλλαγή θα κάνει τους τυφώνες να διαρκούν περισσότερο;

Το Center for Countering Digital Hate, ένας μη κερδοσκοπικός όμιλος με έδρα το Λονδίνο, δήλωσε την Πέμπτη ότι είχε καταμετρήσει τουλάχιστον 50 νέα άρθρα που αρνούνται την κλιματική αλλαγή σε 14 διαφορετικούς ιστότοπους, όλα δημοσιευμένα μετά τις 9 Νοεμβρίου, όταν η νέα πολιτική της Google επρόκειτο να τεθεί σε ισχύ. Μια προηγούμενη έκθεση από τους ερευνητές του κέντρου διαπίστωσε ότι 10 από τους πιο εξέχοντες εκδότες περιεχομένου άρνησης της κλιματικής αλλαγής είχαν λάβει σχεδόν 1,1 δισεκατομμύρια επισκέψεις τους έξι μήνες πριν από τη διάσκεψη για το κλίμα.

Αυτό είναι ανησυχητικό, επειδή τα έσοδα από ads που κερδίζουν αυτοί οι ιστότοποι άρνησης με την προβολή διαφημίσεων Google συμβάλλουν στη χρηματοδότηση περισσότερου περιεχομένου άρνησης, δήλωσε ο Imran Ahmed, διευθύνων σύμβουλος του κέντρου. “Όσο περισσότερα έσοδα από διαφημίσεις παίρνουν, τόσο περισσότερα μπορούν να αντλήσουν άρθρα και μπορούν να τα βγάλουν μπροστά σε όσο το δυνατόν περισσότερα μάτια”, είπε.

Ο Michael Aciman, εκπρόσωπος της Google, είπε ότι η εταιρεία είχε εξετάσει τις εν λόγω σελίδες και είχε λάβει τις «κατάλληλες ενέργειες επιβολής». Νωρίς την Πέμπτη, τα άρθρα που αρνούνται την κλιματική αλλαγή του Breitbart που εμφάνιζαν διαφημίσεις που είχαν τοποθετηθεί από την Google σταμάτησαν να εμφανίζονται.

Τα ευρήματα υπογραμμίζουν πώς η Google αγωνίστηκε να χαλιναγωγήσει ακόμη και κραυγαλέα παραδείγματα που αρνούνται την κλιματική αλλαγή, είπαν οι ειδικοί. Η τελευταία δέσμευση της εταιρείας προκλήθηκε από την αυξανόμενη πίεση στην Google να σταματήσει τη δημιουργία εσόδων από τα χειρότερα παραδείγματα διαδικτυακής άρνησης της κλιματικής αλλαγής.

Δείτε επίσης: Κλιματική αλλαγή: Κάθε νέο δεδομένο θα καταγράφεται σε ένα μαύρο κουτί

Η Google, της οποίας η μητρική εταιρεία είναι η Alphabet, έχει δεχθεί πίεση για να αντιμετωπίσει την παραπληροφόρηση που σχετίζεται με τις εκλογές στις πλατφόρμες της, στις οποίες περιλαμβάνεται ο ιστότοπος κοινής χρήσης βίντεο YouTube.

Η Google είπε ότι χρησιμοποιεί έναν συνδυασμό αυτοματοποιημένης ανίχνευσης και ανθρώπινης εξέτασης για την αξιολόγηση περιεχομένου, συμπεριλαμβανομένων των βίντεο του YouTube. Συνήθως απενεργοποιεί τις διαφημίσεις σε επίπεδο σελίδας, αν και οι κατάφωρες ή επίμονες παραβιάσεις μπορούν να προκαλέσουν ενέργειες εναντίον ενός ολόκληρου ιστότοπου.

Πηγή πληροφοριών: nytimes.com