Σύμφωνα με ανακοίνωση της FAA, «υπολογίζεται ότι το 78 τοις εκατό του αεροπορικού στόλου των ΗΠΑ» έχει εγκριθεί για προσγείωση σε αεροδρόμια με ζώνη 5G C, ακόμη και υπό συνθήκες χαμηλής ορατότητας. Η δήλωση του πρακτορείου έρχεται μετά από μια εβδομάδα διαμάχης σχετικά με την ανάπτυξη της αναβαθμισμένης τεχνολογίας κινητής τηλεφωνίας, η οποία οδήγησε τις αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες να προειδοποιούν για «καταστροφική διακοπή» στις πτήσεις τους και ορισμένες διεθνείς αεροπορικές εταιρείες να ανακοινώνουν ότι θα σταματήσουν τις πτήσεις προς ορισμένα αεροδρόμια των ΗΠΑ.

Δείτε επίσης: Αεροπορικές εταιρείες ακυρώνουν πτήσεις λόγω του 5G

Οι ανησυχίες ότι ορισμένα ραδιόμετρα δεν θα λαμβάνουν σωστά τα σήματα από τους νέους πομπούς 5G, ήταν αυτές που προκάλεσαν τη σύγχυση. Αν και υπάρχουν προφυλάξεις που θα πρέπει να εμποδίσουν αυτό να συμβεί, συμπεριλαμβανομένης της δημιουργίας ζωνών προστασίας γύρω από τα αεροδρόμια, μια εσφαλμένη ένδειξη υψομέτρου θα μπορούσε να προκαλέσει πραγματικά προβλήματα κατά τη διάρκεια μιας προσγείωσης χαμηλής ορατότητας.

Δεδομένου του κινδύνου, η FAA είπε ότι μόνο τα αεροπλάνα με υψομετρικά όργανα που έχουν δοκιμάσει θα επιτρέπεται να προσγειώνονται σε αεροδρόμια όπου έχει κυκλοφορήσει η νέα τεχνολογία 5G, όταν δεν επικρατούν βέλτιστες συνθήκες.

Δείτε ακόμα: Embraer: Διαρροή data της εταιρείας κατασκευής αεροπλάνων στο darknet

Στις 16 Ιανουαρίου, η υπηρεσία ανακοίνωσε ότι υπήρχαν δύο κατάλληλα υψομετρικά όργανα, τα οποία ανέβηκαν στα πέντε την Τετάρτη. Είπε ότι τα όργανα εγκαταστάθηκαν σε «ορισμένες» εκδόσεις αεροπλάνων όπως τα Boeing 737, 747 και 777. Η FAA ανακοίνωσε την Πέμπτη, ότι 13 υψομετρικά όργανα καλύπτουν «όλα» τα Boeing 717, 737, 747, 757, 767, 777, 787, MD-10/-11 και μοντέλα Airbus A300, A310, A319, A320, A330, A340, A350 και A380. Σημειώνει επίσης ότι καλύπτονται «ορισμένα» τοπικά αεροσκάφη Embraer 170 και 190.

Η FAA εξακολουθεί να προβλέπει ότι ορισμένα όργανα δεν θα περάσουν τη δοκιμή και θα είναι «υπερβολικά ευαίσθητα σε παρεμβολές 5G». Τα αεροπλάνα που είναι εξοπλισμένα με αυτά τα μοντέλα δεν θα επιτρέπεται να προσγειώνονται σε αεροδρόμια με τη νέα τεχνολογία 5G σε συνθήκες χαμηλής ορατότητας, κάτι που θα μπορούσε να εμποδίσει τις αεροπορικές εταιρείες να προγραμματίσουν πτήσεις που χρησιμοποιούν αυτά τα αεροπλάνα προς αυτά τα αεροδρόμια, δεδομένης της απρόβλεπτης καιρικής κατάστασης.

Δείτε επίσης: NSA και CISA μοιράζονται οδηγίες για την ασφάλεια της υποδομής cloud 5G

Οι πάροχοι της νέας τεχνολογίας έχουν απογοητευτεί από την FAA και τις αεροπορικές εταιρείες για τον χειρισμό της κατάστασης. Η κυκλοφορία τους έχει καθυστερήσει πολλές φορές και την Τρίτη, η AT&T εξέδωσε μια δήλωση που καταδικάζει την «αδυναμία της FAA να κάνει αυτό που έχουν κάνει σχεδόν 40 χώρες, δηλαδή να αναπτύξουν με ασφάλεια την τεχνολογία 5G χωρίς να διαταράξουν τις αεροπορικές υπηρεσίες». Η Verizon ακολούθησε μια παρόμοια δήλωση που ανέφερε επίσης την κυκλοφορία άλλων χωρών.

Μπορείτε να διαβάσετε την πλήρη δήλωση της FAA στη σελίδα 5G της.