Ενόψει της διάθεσης του αναβαθμισμένου εξοπλισμού της ζώνης C 5G, από τις AT&T και Verizon, οι αεροπορικές εταιρείες φάνηκε να πανικοβάλλονται.

Δείτε επίσης: FAA: Το 5G δεν επηρεάζει τα περισσότερα αμερικάνικα αεροπλάνα

Αλλά μόλις λίγες ημέρες αφότου οι αερομεταφορείς έλεγξαν τον εξοπλισμό τους, οι CEO της United και της American Airlines ενημέρωσαν τους επενδυτές ότι τα πράγματα φαινόταν να πηγαίνουν σε μεγάλο βαθμό καλά, σύμφωνα με το CNN. Οι μεγάλης κλίμακας καθυστερήσεις και ακυρώσεις δεν έγιναν και ο Διευθύνων Σύμβουλος της American Airlines φέρεται να προέβλεψε: «δεν νομίζω ότι θα δείτε κάποια διακοπή στις υπηρεσίες μας στο μέλλον εξαιτίας αυτού».

Ωστόσο, ενώ πολλά από τα μεγάλα αεριωθούμενα που χρησιμοποιούνται από μεγάλες αεροπορικές εταιρείες έχουν κριθεί ασφαλή από την FAA, δεν ισχύει το ίδιο για τα μικρότερα περιφερειακά αεροπλάνα, που χρησιμοποιούνται για πτήσεις εσωτερικού ή που προσγειώνονται σε πιο μικρά αεροδρόμια.

Δείτε ακόμα: Αεροπορικές εταιρείες ακυρώνουν πτήσεις λόγω του 5G

Το πρόβλημα επικεντρώνεται γύρω από μια συσκευή με την οποία είναι εξοπλισμένο σχεδόν κάθε αεροσκάφος: το ραντάρ ή ραδιοϋψόμετρο. Η δουλειά του είναι να καταλάβει πόσο μακριά είναι το αεροπλάνο από το έδαφος και να βοηθήσει τους πιλότους να προσγειωθούν σε κακές καιρικές συνθήκες ή σε συνθήκες χαμηλής ορατότητας.

Δεδομένου ότι τα υψόμετρα είναι τόσο κρίσιμα, η FAA έχει λάβει πολύ σοβαρά υπόψη τις ανησυχίες ότι θα μπορούσαν να λάβουν ακατάλληλα σήματα από το δίκτυο 5G C-Band.

Ωστόσο, σύμφωνα με την Faye Malarkey Black, την πρόεδρο και διευθύνουσα σύμβουλο της Περιφερειακής Ένωσης Αερογραμμών, «περίπου το 53 τοις εκατό του περιφερειακού στόλου» είτε δεν έχει ελεγθεί είτε έχει περιορισμένες άδειες που δεν περιλαμβάνουν πολλά αεροδρόμια.

Δείτε επίσης: NSA και CISA μοιράζονται οδηγίες για την ασφάλεια της υποδομής cloud 5G

Αυτό έχει ήδη συμβεί στο Paine Field, ένα μικρό αεροδρόμιο στα βόρεια του Seattle, στην Ουάσιγκτον. Τη Δευτέρα, όλες οι πτήσεις που θα απογειώνονταν ή θα προσγειώνονταν στο αεροδρόμιο ακυρώθηκαν λόγω ομίχλης. Τα αεροπλάνα που προσγειώνονται στο PAE είναι Embraer 175, σύμφωνα με τους Seattle Times και το ραδιοϋψόμετρο σε αυτά τα αεροπλάνα λειτουργεί σωστά μόνο εάν βρίσκεται σε κάποια απόσταση από τους πύργους C-Band.

Όσο για το τι πρέπει να γίνει σχετικά με την ανάπτυξη του 5G και τον αντίκτυπό του στις πτήσεις, η Black κάλεσε επανειλημμένα τις εταιρείες τηλεπικοινωνιών και αερομεταφορών να συνεργαστούν για να διασφαλίσουν ότι το C-Band θα μπορούσε να αναπτυχθεί χωρίς να δημιουργηθούν περισσότερα προβλήματα με την FAA.