Οι Αμερικανοί βρίσκονται όλο και περισσότερο στο στόχαστρο απατεώνων που προσπαθούν να ξεγελάσουν χρήστες στα social media με διάφορες απάτες. Αυτό το συμπέρασμα βγαίνει από τις δεκάδες χιλιάδες αναφορές που έλαβε η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ (FTC) το 2021.

Δείτε επίσης: Phishing επιθέσεις: Ποιες μεγάλες εταιρείες μιμούνται οι απατεώνες για να ξεγελάσουν τα θύματα;

Όπως αποκάλυψε η FTC, περισσότεροι από 95.000 Αμερικανοί καταναλωτές ανέφεραν απώλειες περίπου 770 εκατομμυρίων δολαρίων μετά από απάτη σε social media πλατφόρμες.

Σύμφωνα με την Επιτροπή, αυτό αντιστοιχεί περίπου στο ένα τέταρτο όλων των απωλειών από απάτη που αναφέρθηκαν το 2021. Επίσης, αυτό δείχνει ότι υπήρχε τεράστια αύξηση σε σύγκριση με τις απώλειες από αντίστοιχες απάτες το 2020.

Περισσότεροι από ένας στους τέσσερις ανθρώπους που ανέφεραν ότι έχασαν χρήματα από απάτη το 2021, είπαν ότι ξεκίνησε στα social media με μια διαφήμιση, μια ανάρτηση ή ένα μήνυμα. Στην πραγματικότητα, τα δεδομένα υποδηλώνουν ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ήταν πολύ πιο κερδοφόρα για τους απατεώνες το 2021 σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη μέθοδο προσέγγισης θυμάτων“, είπε η FTC.

Είναι ένας τρόπος χαμηλού κόστους για να προσεγγίσουν δισεκατομμύρια ανθρώπους από οπουδήποτε στον κόσμο. Είναι εύκολο να κατασκευάσουν μια ψεύτικη περσόνα, ενώ οι απατεώνες μπορούν ακόμα και να παραβιάσουν ένα υπάρχον προφίλ για να εξαπατήσουν τους “φίλους“.

Κορυφαίες απάτες στα social media

Οι πιο κερδοφόρες (για τους επιτιθέμενους) απάτες το 2021 ήταν αυτές που προωθούσαν ψεύτικες επενδυτικές ευκαιρίες.

Τα λεγόμενα Romance scams ήταν η δεύτερη πιο κερδοφόρα απάτη στα social media.

Δείτε επίσης: Romance scams: Φυλακίζεται άνδρας που προσπάθησε να εξαπατήσει 670 άτομα

Ωστόσο, ο μεγαλύτερος αριθμός αναφορών απάτης που συνδέονται με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στάλθηκαν από άτομα που έχασαν χρήματα σε διαδικτυακές απάτες αγορών, όπου δεν παρέλαβαν ποτέ τα προϊόντα που είχαν παραγγείλει.

Σχεδόν στο 70% αυτών των αναφορών, οι άνθρωποι είπαν ότι έκαναν μια παραγγελία, μετά από διαφήμιση που είδαν, αλλά δεν πήραν ποτέ το εμπόρευμα“, πρόσθεσε η FTC.

Ορισμένες αναφορές περιέγραφαν ακόμη και διαφημίσεις που υποδύονταν πραγματικούς διαδικτυακούς λιανοπωλητές αλλά οδηγούσαν τους ανθρώπους σε παρόμοιους ψεύτικους ιστότοπους

“.

Πώς να αποφύγετε την απάτη

Σύμφωνα με τα στοιχεία της FTC, οι social media πλατφόρμες που χρησιμοποιούνταν κυρίως για τις απάτες, ήταν το Facebook και το Instagram.

Και ενώ οι επενδυτικές απάτες, τα romance scams και οι απάτες μέσω διαδικτυακών αγορών ήταν υπεύθυνες για πάνω από το 70% όλων των αναφερόμενων απωλειών, υπάρχουν πολλοί ακόμα τύποι απάτης στα social media.

Δείτε επίσης: Νέο crypto scam που ξεγελάει τους χρήστες με ψεύτικο Amazon token

Η FTC έδωσε μερικές συμβουλές για την αποφυγή των απατών στα social media:

  • Θέστε περιορισμούς σε σχέση με το ποιος μπορεί να δει τις αναρτήσεις και τις πληροφορίες σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Όλες οι πλατφόρμες συλλέγουν πληροφορίες για εσάς από τις δραστηριότητές σας στα social media. Ωστόσο, μπορείτε να πάτε στις ρυθμίσεις απορρήτου σας για να βάλετε ορισμένους περιορισμούς.
  • Ελέγξτε εάν μπορείτε να εξαιρεθείτε από τη στοχευμένη διαφήμιση.
  • Εάν λάβετε ένα μήνυμα από έναν φίλο που σας λέει για μια τρομερή επενδυτική ευκαιρία, αγορά ή σας ζητά χρήματα, επιβεβαιώστε ότι λέει αλήθεια καλώντας στον τηλέφωνο. Ο λογαριασμός από τον οποίο έχει σταλεί το μήνυμα, μπορεί να έχει παραβιαστεί. Έτσι οι απατεώνες καταφέρνουν να κλέψουν χρήματα.
  • Αν κάποιος εμφανιστεί στα social media σας και σας προσεγγίσει με ερωτικό ενδιαφέρον, πρέπει να είστε προσεκτικοί. Επίσης, μην στέλνετε ποτέ χρήματα σε κάποιον που δεν έχετε γνωρίσει προσωπικά.
  • Πριν προχωρήσετε σε μια αγορά, ελέγξτε την εταιρεία. Αναζητήστε στο διαδίκτυο το όνομά της συνδυαστικά με τις λέξεις “απάτη” ή “καταγγελία”.

Πηγή: Bleeping Computer