Η Google μηνύθηκε από μια ομάδα εστιατορίων στη Φλόριντα. Τα εστιατόρια υποστηρίζουν ότι η εταιρεία τεχνολογίας έχει δημιουργήσει μη εξουσιοδοτημένες σελίδες για να καταγράφει παραγγελίες φαγητού αντί να τις κατευθύνει στον ιστότοπο του εστιατορίου.

Εστιατόρια μηνύουν την Google: Το κουμπί “Order online” παραπλανά!

Δείτε επίσης: SharkBot: Εξάπλωση μέσω ψεύτικου Android Antivirus App στο Google Play Store

Η Google χρησιμοποιεί τακτικές “bait-and-switch” για να κάνει τους πελάτες να κάνουν παραγγελίες σε πακέτο ή παραλαβή μέσω “νέων, μη εξουσιοδοτημένων και παραπλανητικών ιστοσελίδων”, σύμφωνα με την αγωγή που κατατέθηκε για λογαριασμό της Left Field Holdings, μιας εταιρείας εστιατορίων που διαχειρίζεται τα Lime Fresh Mexican Grill franchises. Σε αυτές τις σελίδες, ζητείται από τους πελάτες με εμφανή τρόπο να παραγγείλουν σε εταιρείες παράδοσης τροφίμων όπως GrubHub, DoorDash ή Seamless.

«Η Google δεν μπήκε ποτέ στον κόπο να λάβει την απαραίτητη άδεια από τα εστιατόρια για να πουλήσει τα προϊόντα τους στο διαδίκτυο», αναφέρει η αγωγή. «Η Google σχεδίασε σκόπιμα τους ιστότοπούς της ώστε να φαίνονται στον χρήστη ότι εγκρίνονται από το εστιατόριο, ενώ δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο — μια τακτική που χρησιμοποιεί η Google για να αυξήσει τις παραγγελίες και τα κλικ».

Σε μια δήλωση στο Ars, η Google αμφισβήτησε “τους εσφαλμένους χαρακτηρισμούς του προϊόντος μας” και δήλωσε ότι θα αμυνθεί κατά της αγωγής. «Στόχος μας είναι να συνδέσουμε τους πελάτες με εστιατόρια από τα οποία θέλουν να παραγγείλουν φαγητό και να τους διευκολύνουμε να το κάνουν μέσω του κουμπιού Order Online», είπε ο εκπρόσωπος José Castañeda στο Ars. “Παρέχουμε εργαλεία για τους εμπόρους για να υποδείξουν αν υποστηρίζουν τις online παραγγελίες ή αν προτιμούν έναν συγκεκριμένο πάροχο, συμπεριλαμβανομένου του δικού τους ιστότοπου παραγγελιών. Δεν λαμβάνουμε κάποιο ποσοστό για τις παραγγελίες ή τις ενσωματώσεις αυτής της δυνατότητας.”

Δείτε επίσης: Google: Ειδοποιήσεις αεροπορικών επιδρομών σε χρήστες Android στην Ουκρανία

Εστιατόρια μηνύουν την Google: Το κουμπί “Order online” παραπλανά!

Google acquisition

Το κουμπί “Order Online” φαίνεται να είναι το αποτέλεσμα μιας εξαγοράς της Google που είναι γνωστή ως “The Ordering App”, έναν ιστότοπος που κυκλοφόρησε αρχικά σε εστιατόρια. “Το Ordering app είναι μια διαδικτυακή πλατφόρμα παραγγελιών, η οποία υποστηρίζεται από την Google και έχει σχεδιαστεί ειδικά για εστιατόρια για να βοηθά τους πελάτες να παραγγέλνουν απρόσκοπτα από το Google Business Profile”, αναφέρει η σελίδα Salesforce του προϊόντος. Ενώ το Ordering App είχε αρχικά ρυθμιστεί για να λαμβάνει ένα ποσοστό των πωλήσεων, η Google παραιτήθηκε από αυτήν την δυνατότητα «για να βοηθήσει τα εστιατόρια που επλήγησαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας του COVID-19».

Δεν είναι ξεκάθαρο πότε το Ordering App ή το κουμπί “Ordering App” άλλαξε ή αν άλλαξε ποτέ αλλά η αγωγή ισχυρίζεται ότι κάποια στιγμή η Google αποφάσισε να το προωθήσει στην αγορά τροφίμων εταιρείες παράδοσης αντί για εστιατόρια.

Πριν εμφανιστεί το κουμπί “Order Online”, οι σελίδες αποτελεσμάτων αναζήτησης Google για ερωτήματα εστιατορίων έμοιαζαν με πολλές άλλες—μια λίστα οργανικών αποτελεσμάτων συνοδευόμενη από διαφημίσεις με κείμενο. Στη συνέχεια, το 2019, η Google άρχισε να κυκλοφορεί το νέο κουμπί, το οποίο εμφανίζεται ευδιάκριτα σε αυτό που η εταιρεία αποκαλεί Επιχειρηματικό προφίλ, μια συλλογή πληροφοριών για μια επιχείρηση που εμφανίζεται δίπλα στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Όταν οι χρήστες κάνουν κλικ στο κουμπί «Order Online», κατευθύνονται σε μια σελίδα που σε πολλές περιπτώσεις περιέχει links προς εταιρείες παράδοσης τροφίμων, μαζί με τα λογότυπά τους. Και το site του εστιατορίου λαμβάνει ένα link, αν και είναι ένα μικρό, γενικό κουμπί “ιστότοπος”. Οι εταιρείες που έχουν ολοκληρώσει τη ρύθμιση “Order Online” με την Google μπορούν να κατευθύνουν τους πελάτες και στις δικές τους υπηρεσίες online παραγγελιών. Ωστόσο, επειδή πολλοί ιστότοποι παραγγελιών εστιατορίων διευθύνονται από τρίτους, αυτοί οι σύνδεσμοι ενδέχεται να μην περιέχουν το όνομα ενός εστιατορίου. Στην περίπτωση του Cambridge της Μασαχουσέτης, για παράδειγμα, το καφέ Flour Bakery, η επιλογή για απευθείας παραγγελία εμφανίζεται ως “thelevelup.com”.

Δείτε επίσης: Το “Escobar” banking trojan κλέβει κωδικούς MFA του Google Authenticator

Εάν τα εστιατόρια δεν έχουν ολοκληρώσει τη ρύθμιση, η Google ούτως ή άλλως φαίνεται να δημιουργεί μια σελίδα. Δεν είναι σαφές πώς συμβαίνει αυτό, αν και είναι πιθανό η εμφάνιση ενός εστιατορίου σε μια εφαρμογή παράδοσης να είναι αυτή που το ενεργοποιεί. Ωστόσο, αυτό δεν είναι πάντα σημάδι επιχειρηματικής σχέσης μεταξύ του εστιατορίου και της εταιρείας παράδοσης φαγητού. Πολλές εταιρείες διανομής φαγητού έχουν μηνυθεί επειδή πρόσθεσαν εστιατόρια χωρίς τη συγκατάθεσή τους.

Τέλη εφαρμογής παράδοσης φαγητού

Εάν το εστιατόριο έχει σχέση με την εταιρεία παράδοσης φαγητού, χρεώνεται ένα ποσό. Αυτές οι χρεώσεις μπορεί να είναι τόσο υψηλές – 15 έως 30 τοις εκατό σε πολλές περιπτώσεις – που το εστιατόριο δεν έχει καμία ελπίδα να βγάλει κέρδος από την παραγγελία.

Ωστόσο, λέει η μήνυση, λόγω του τρόπου με τον οποίο έχει σχεδιαστεί η λειτουργία ” Order Online” της Google, περιορίζει τις πιθανότητες των εστιατορίων να δέχονται απευθείας παραγγελίες.

Δεδομένου του αριθμού των εστιατορίων στις ΗΠΑ, οι δικηγόροι που εκπροσωπούν την Left Field Holdings ζητούν ομαδική αγωγή, λέγοντας ότι πιστεύουν ότι υπάρχουν «δεκάδες χιλιάδες» πιθανοί ενάγοντες.

Πηγή πληροφοριών: arstechnica.com