Η Amazon στρέφει τις δραστηριότητές της έξω από τα όρια της Γης, με σχέδια να αναπτύξει περισσότερους από 3.000 δορυφόρους που θα μεταδίδουν σύνδεση στο Διαδίκτυο σε όλο τον πλανήτη. Η εταιρεία ανακοίνωσε συμφωνίες με τρεις εταιρείες πυραύλων που θα εκτοξεύσουν αυτούς τους δορυφόρους.

Δείτε επίσης: Amazon: Phishing email απειλεί με οριστικό κλείδωμα λογαριασμών

Η συμφωνία περιλαμβάνει δύο βετεράνους στην κατασκευή  πυραύλων, την United Launch Alliance, η οποία είναι κοινοπραξία μεταξύ Boeing και Lockheed Martin και την ευρωπαϊκή εταιρεία Arianespace καθώς και την Blue Origin, την εταιρεία πυραύλων που ξεκίνησε ο ιδρυτής της Amazon, Jeff Bezos, η οποία εξακολουθεί να εργάζεται για την ανάπτυξη πυραύλων ικανών να φτάσουν σε τροχιά.

Τα συμβόλαια περιλαμβάνουν συνολικά έως και 83 εκτοξεύσεις, τις οποίες η Amazon αποκαλεί μία από τις μεγαλύτερες εμπορικές συμφωνίες που έχουν υπογραφεί ποτέ. Οι εκτοξεύσεις θα πραγματοποιηθούν σε διάστημα περίπου πέντε ετών. Και οι τρεις πύραυλοι που σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει η Amazon για αυτές τις αποστολές δεν έχουν ακόμη τεθεί σε λειτουργία, αλλά αναμένεται να τεθούν σε λειτουργία αργότερα αυτό το έτος ή το 2023. Οι οικονομικές λεπτομέρειες δεν αποκαλύφθηκαν.

Σε μια συνέντευξη στο CNBC την Τρίτη, ο Dave Limp, ανώτερος αντιπρόεδρος της Amazon για συσκευές και υπηρεσίες, είπε μόνο ότι τα συμβόλαια θα κοστίσουν στην Amazon «δισεκατομμύρια».

Δείτε ακόμα: Ο Elon Musk προσφέρει Internet με την Starlink στους Ουκρανούς.

Πρόσθεσε ότι στόχος της εταιρείας είναι να εκτοξεύσει μερικούς δοκιμαστικούς δορυφόρους σε τροχιά εντός του επόμενου έτους περίπου. Και αν όλα πάνε καλά, η Amazon θα αναπτύξει τουλάχιστον τον μισό αστερισμό του Project Kuiper ή περισσότερους από 1.600 δορυφόρους, μέχρι το 2026. Αλλά η εταιρεία μπορεί να ξεκινήσει εμπορικές υπηρεσίες με λίγες μόνο εκατοντάδες δορυφόρους, είπε ο Limp. Ωστόσο, αρνήθηκε να συζητήσει πόσο μπορεί να κοστίσει η υπηρεσία στους καταναλωτές.

Αξιοσημείωτη απουσία από τη λίστα των παρόχων είναι η SpaceX του Elon Musk. Αν και η SpaceX έχει εργαστεί για να κυριαρχήσει στον κλάδο της εμπορικής εκτόξευσης με τους επαναχρησιμοποιήσιμους πυραύλους της, η διαστημική επιχείρηση Διαδικτύου της Amazon, που ονομάζεται Project Kuiper, αναμένεται να ανταγωνιστεί άμεσα την επιχείρηση δορυφορικού Διαδικτύου της SpaceX, Starlink. Η Starlink είναι πολύ μπροστά από το Project Kuiper και άλλους ανταγωνιστές, καθώς η εταιρεία έχει ήδη αναπτύξει περισσότερους από 2.000 δορυφόρους και έχει υπογράψει με περισσότερους από 145.000 πελάτες σε όλο τον κόσμο, δήλωσε η SpaceX τον Ιανουάριο.

Το Project Kuiper στοχεύει να χρησιμοποιήσει πάνω από 3.000 δορυφόρους σε χαμηλή γήινη τροχιά για τη μετάδοση διαδικτύου υψηλής ταχύτητας και χαμηλής καθυστέρησης σε πελάτες, συμπεριλαμβανομένων των νοικοκυριών, των επιχειρήσεων και των κρατικών υπηρεσιών.

Δείτε επίσης: Musk για Starlink προς Ουκρανούς: Παρακαλούμε για προσεκτική χρήση

Η διασφάλιση της χωρητικότητας εκτόξευσης από πολλούς παρόχους μειώνει τους κινδύνους που σχετίζονται με την απενεργοποίηση οχημάτων εκτόξευσης και εξοικονομεί κόστος που μπορεί να μετακυλίεται στους πελάτες, δήλωσε ο Rajeev Badyal, αντιπρόεδρος τεχνολογίας για το Project Kuiper.

Ο κινητήρας BE-4 της Blue Origin, ο οποίος θα τροφοδοτεί επίσης τον πύραυλο Vulcan, αντιμετώπισε πολλαπλές καθυστερήσεις.