Τη Δευτέρα, ο διευθύνων σύμβουλος της Meta, Mark Zuckerberg, έδειξε την πρόοδο προς τον στόχο της εταιρείας για την έρευνα των VR headsets. Η εταιρεία παλαιότερα γνωστή ως Facebook δήλωσε τον Φεβρουάριο ότι ο στόχος της είναι να ξοδέψει τουλάχιστον 10 δισεκατομμύρια δολάρια φέτος για έρευνα και ανάπτυξη σε τεχνολογίες εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας. Αποκάλυψε πολλά από τα ημιτελή πρωτότυπα VR headsets που έχει κατασκευάσει η εταιρεία.

Ο Mark Zuckerberg έχει στοιχηματίσει το μέλλον της εταιρείας κοινωνικής δικτύωσης που ίδρυσε πάνω στην εικονική πραγματικότητα, η οποία βυθίζει τους χρήστες σε έναν κόσμο που δημιουργείται από υπολογιστή και στην επαυξημένη πραγματικότητα, η οποία υπερθέτει αντικείμενα που δημιουργούνται από υπολογιστή πάνω από τον πραγματικό κόσμο.

Πέρυσι, η εταιρεία άλλαξε το όνομά της σε Meta για να τονίσει τη νέα έμφαση που δίνει η εταιρεία στο metaverse, έναν εικονικό κόσμο όπου ο Zuckerberg φαντάζεται ότι οι άνθρωποι θα περνούν όλο και περισσότερο χρόνο — ιδανικά, μέσω προηγμένων γυαλιών υπολογιστή.

Οι πρώτες εικόνες των νέων Meta VR headsets από τον Mark Zuckerberg

Εάν ο Zuckerberg καταφέρει να κάνει τους υπολογιστές-γυαλιά mainstream, τότε η Meta θα έχει μια νέα ροή εσόδων από πωλήσεις hardware και θα ελέγχει τη δική της πλατφόρμα, γεγονός που θα την καθιστούσε λιγότερο επιρρεπή στις αλλαγές πλατφόρμας από άλλες εταιρείες. Για παράδειγμα, στην τελευταία της αναφορά για τα κέρδη της, η Meta είπε ότι οι πρόσφατες αλλαγές απορρήτου που έκανε η Apple στο iPhone θα μπορούσαν να της κοστίσουν 10 δισεκατομμύρια δολάρια σε διαφυγόντα έσοδα φέτος, καθώς εμποδίζει την ικανότητα της εταιρείας να στοχεύει τις διαφημίσεις σε συγκεκριμένο κοινό.

Η αγορά VR είναι προς το παρόν μικρή και υπάρχουν ερωτήματα σχετικά με το πόσο μεγάλη θα μπορούσε να γίνει. Η Meta κυριαρχεί επί του παρόντος στις πωλήσεις headset, με το τρέχον Quest 2 των 299 $ να αντιπροσωπεύει το 78% όλων των πωλήσεων headset το 2021, σύμφωνα με εκτίμηση της IDC. Ωστόσο, πωλήθηκαν συνολικά μόνο 11,2 εκατομμύρια VR headsets κατά τη διάρκεια του έτους – πολύ μικρότερος αριθμός από smartphone ή υπολογιστές.

Δείτε επίσης: Οι Meta, Microsoft και άλλοι σχηματίζουν το Metaverse Standards Forum

Εν τω μεταξύ, οι επενδυτές είναι δύσπιστοι σχετικά με την απομάκρυνση της Meta από την δραστηριότητα διαφημίσεων και εφαρμογών. Η μετοχή έχει υποχωρήσει περισσότερο από 53% μέχρι στιγμής το 2022 λόγω των φόβων για αυξανόμενα έξοδα, των ελαφρών προβλέψεων ανάπτυξης, του αυξημένου ανταγωνισμού από το TikTok και των επιπτώσεων από την αλλαγή απορρήτου της Apple στο iPhone που παρεμπόδισε τις διαφημίσεις για κινητές συσκευές.

Η παρουσίαση της Δευτέρας έκανε ελάχιστα για να κατευνάσει αυτούς τους φόβους – η μετοχή της Meta έκλεισε πάνω από 4% την Τρίτη, παρά το ευρύτερο ράλι των μετοχών τεχνολογίας. Οι αμερικανικές αγορές παρέμειναν κλειστές τη Δευτέρα για την παρατήρηση των εορτών του Ιουνίου.

Η Meta αναπτύσσει οθόνες εικονικής πραγματικότητας επόμενης γενιάς που έχουν σχεδιαστεί για να παρέχουν μια αρκετά ρεαλιστική εμπειρία ώστε οι χρήστες να νιώθουν ότι βρίσκονται στο ίδιο δωμάτιο με άλλους εικονικούς ανθρώπους, είπε ο Zuckerberg κατά τη διάρκεια της επίδειξής του. Οι τρέχουσες οθόνες έχουν χαμηλή ανάλυση, παραμορφώσεις της οθόνης και δεν μπορούν να φορεθούν για μεγάλες χρονικές περιόδους.

«Δεν θα περάσει πολύς καιρός για να μπορέσουμε να δημιουργήσουμε σκηνές με απόλυτη πιστότητα», είπε ο Zuckerberg σε μια κλήση με τα μέσα ενημέρωσης σχετικά με τις προσπάθειες εικονικής πραγματικότητας της εταιρείας. «Απλά αντί να τους βλέπεις στην οθόνη, θα νιώθεις ότι είσαι εκεί».

«Το ζήτημα σήμερα είναι ότι η ζωηρότητα των οθονών που συγκρίνουμε τώρα με αυτό που βλέπει το μάτι σας στον φυσικό κόσμο είναι μειωμένη κατά μια τάξη μεγέθους ή περισσότερο», είπε ο Zuckerberg.

Οι πρώτες εικόνες των νέων Meta VR headsets από τον Mark Zuckerberg

Τα τελευταία χρόνια η Meta έχει δείξει τακτικά την πρόοδό της σε VR headsets και γυαλιά επαυξημένης πραγματικότητας σε συνεργάτες και στον Τύπο, για να ενθαρρύνει τους επενδυτές να θεωρήσουν το έργο αξιόλογο και να βοηθήσει στην πρόσληψη υψηλά αμειβόμενων προγραμματιστών και στελεχών με εμπειρία σε VR και AR.

Σε αυτές τις παρουσιάσεις, η Meta

επιδεικνύει τακτικά ημιτελή πρωτότυπα των VR headsets για να χρησιμοποιηθούν σε έρευνα, κάτι που είναι ασυνήθιστο στα ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης. Οι εταιρείες gadget αρέσκονται να τελειώνουν προϊόντα και να σχεδιάζουν το πώς πρόκειται να κατασκευαστούν πριν μιλήσουν για αυτά στον Τύπο. Για παράδειγμα, η Apple, η οποία εργάζεται στα δικά της headsets, δεν επιδεικνύει ποτέ πρωτότυπα.

«Αυτά τα πρωτότυπα, είναι προσαρμοσμένα και κατά παραγγελία μοντέλα που κατασκευάσαμε στο εργαστήριό μας, επομένως δεν είναι προϊόντα που είναι έτοιμα για αποστολή», είπε ο Zuckerberg.

Εδώ ήταν τα πρωτότυπα που έδειξε:

Butterscotch: Το Butterscotch έχει σχεδιαστεί για να δοκιμάζει οθόνες υψηλότερης ανάλυσης που έχουν pixel αρκετά μικρά ώστε το ανθρώπινο μάτι να μην μπορεί να τα ξεχωρίσει. Το Butterscotch έχει έναν νέο φακό της Meta που περιορίζει το οπτικό πεδίο των headsets, καθιστώντας δυνατή την παρουσίαση μικρού κειμένου και τον αυξημένο ρεαλισμό. Ωστόσο, η Meta λέει ότι το πρωτότυπο αυτό VR headset, δεν είναι κάτι που μπορεί να αποσταλεί λόγω του πόσο βαρύ και ογκώδες είναι – συν το ότι το πρωτότυπο εξακολουθεί να έχει εκτεθειμένες πλακέτες κυκλωμάτων.

Οι πρώτες εικόνες των νέων Meta VR headsets από τον Mark Zuckerberg

Δείτε επίσης: Η Meta σταμάτησε να αναπτύσσει το έξυπνο ρολόι (smartwatch) της

Half Dome 3: Η Meta εργάζεται σε headsets Half Dome τουλάχιστον από το 2017, προκειμένου να δοκιμάσει ένα είδος οθόνης που μπορεί να μετατοπίσει πόσο μακριά είναι το σημείο εστίασης των οπτικών του headset. Με την τεχνολογία του Half Dome, λέει η Meta, η ανάλυση και η ποιότητα της εικόνας θα μπορούσαν να βελτιωθούν αρκετά ώστε οι χρήστες να δημιουργήσουν γιγαντιαίες οθόνες υπολογιστών μέσα σε ένα headset για να χρησιμοποιήσουν. Η έκδοση 3, αντικαθιστά τα μηχανικά μέρη με φακούς υγρών κρυστάλλων.

Holocake 2: Η Meta λέει ότι αυτό είναι το λεπτότερο και ελαφρύτερο VR headset που έχει κατασκευάσει η εταιρεία και ότι είναι πλήρως ικανό να εκτελεί οποιοδήποτε λογισμικό VR εάν είναι συνδεδεμένο με υπολογιστή. Ωστόσο, απαιτεί εξειδικευμένα λέιζερ που είναι πολύ ακριβά για χρήση από τους καταναλωτές και απαιτούν πρόσθετες προφυλάξεις ασφαλείας.

«Στα περισσότερα VR headsets, οι φακοί είναι αρκετά παχείς και πρέπει να τοποθετούνται σε απόσταση λίγων ιντσών από την οθόνη, ώστε να μπορούν να εστιάζουν σωστά και να κατευθύνουν το φως απευθείας στα μάτια σας», είπε ο Zuckerberg. Στο Holocake 2, η Meta χρησιμοποιεί έναν επίπεδο, ολογραφικό φακό για να μειώσει τον όγκο, εκτός από τα λέιζερ.

Οι πρώτες εικόνες των νέων Meta VR headsets από τον Mark Zuckerberg

Starburst: Το Starburst είναι ένα ερευνητικό πρωτότυπο που εστιάζει σε οθόνες υψηλού δυναμικού εύρους, οι οποίες είναι φωτεινότερες και εμφανίζουν μεγαλύτερη γκάμα χρωμάτων. Η Meta λέει ότι το HDR είναι η μοναδική τεχνολογία που συνδέεται περισσότερο με τον πρόσθετο ρεαλισμό και το βάθος.

«Ο στόχος όλης αυτής της εργασίας είναι να προσδιορίσουμε ποια τεχνικά μονοπάτια θα μας επιτρέψουν να βελτιωθούμε ουσιαστικά με τρόπους που αρχίζουν να προσεγγίζουν τον οπτικό ρεαλισμό που χρειαζόμαστε», είπε ο Zuckerberg.

Mirror Lake: Η Meta έδειξε επίσης ένα concept design που ονομάζεται Mirror Lake για ένα headset τύπου ski-goggle. Το Mirror Lake έχει σχεδιαστεί για να συνδυάζει όλες τις διαφορετικές τεχνολογίες των Meta headsets που αναπτύσσει σε μια ενιαία οθόνη επόμενης γενιάς.

«Η ιδέα του Mirror Lake είναι πολλά υποσχόμενη, αλλά αυτή τη στιγμή είναι απλώς μια ιδέα χωρίς πλήρως λειτουργικό headset για να αποδείξει οριστικά την αρχιτεκτονική», δήλωσε ο επικεφαλής επιστήμονας της Meta Reality Labs, Michael Abrash. «Αλλά αν πραγματοποιηθεί, θα αλλάξει το παιχνίδι για την οπτική εμπειρία VR.»

Πηγή: cnbc.com