Η Panasonic, η οποία εξελίχθηκε σε σημαντικό προμηθευτή κυψελών μπαταριών στον κλάδο των EV μέσω της συνεργασίας της με την Tesla, κάνει τώρα κάποιες σημαντικές βελτιώσεις στη χωρητικότητα της μπαταρίας.

Πίσω στις αρχές της δεκαετίας του 2000, η Tesla προσέγγισε κάθε κατασκευαστή μπαταριών στον κόσμο με την ιδέα της χρήσης κυλινδρικών στοιχείων μπαταρίας Li-ion – που χρησιμοποιήθηκαν κυρίως για την τροφοδοσία φορητών υπολογιστών εκείνη την εποχή – για την τροφοδοσία ηλεκτρικών οχημάτων.

Τα έκλεισαν όλα εκτός από την Panasonic.

Χρειάστηκε λίγη επιμονή, αλλά ο Ιάπωνας κατασκευαστής ξεκίνησε μια μακρά σχέση με την Tesla που ώθησε τον μικρότερο κατασκευαστή μπαταριών στον χώρο των EV και μετατράπηκε σε κορυφαίο προμηθευτή στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Η σχέση τους επισφραγίζεται όλα αυτά τα χρόνια με έργα όπως το Gigafactory Nevada όπου η Panasonic παράγει στοιχεία μπαταρίας κάτω από τη στέγη του Tesla.

Οι δύο εταιρείες μοιράζονται επίσης τεχνολογία και εργάζονται μαζί στη χημεία των μπαταριών για να βελτιώσουν την απόδοση και το κόστος.

Σήμερα, το Reuters ανέφερε τα σχόλια του Shoichiro Watanabe, CTO της Panasonic Energy και επικεφαλής της συνεργασίας με την Tesla για την ιαπωνική εταιρεία, στα οποία δήλωσε ότι η εταιρεία εξετάζει μια βελτίωση 20% στην ενεργειακή πυκνότητα στις κυψέλες των μπαταριών της εντός του τέλος της δεκαετίας.

Η Panasonic Energy Co, ένας σημαντικός προμηθευτής της Tesla, εργάζεται σε νέα τεχνολογία για να αυξήσει την πυκνότητα ενέργειας της μπαταρίας κατά ένα πέμπτο έως το 2030“, δήλωσε στο Reuters ο επικεφαλής τεχνολογίας της ιαπωνικής εταιρείας.

Θα μπορούσε να επιτρέψει μεγαλύτερη αυτονομία σε υπάρχοντα ηλεκτρικά οχήματα, ελαφρύτερα και πιο αποδοτικά οχήματα με την ίδια εμβέλεια ή ακόμη και να επεκτείνει την ηλεκτροκίνηση σε νέα τμήματα όπως τα αεροπλάνα.

Η Panasonic φέρεται να εξετάζει νέα πρόσθετα σε ηλεκτρολύτες για να επιτύχει υψηλότερη τάση προκειμένου να επιτύχει αυτές τις βελτιώσεις

.

“Η Panasonic Energy, μια βασική μονάδα της Panasonic Holdings, σχεδιάζει να επιτύχει αυτά τα κέρδη χρησιμοποιώντας ένα νέο μείγμα προσθέτων για να επιτρέψει σε μεμονωμένες κυψέλες να λειτουργούν σε υψηλότερη τάση χωρίς να βλάπτουν την απόδοση των μπαταριών“, δήλωσε ο Shoichiro Watanabe σε συνέντευξή του.

Σύμφωνα με την έκθεση, μια αύξηση 20% στην ενεργειακή πυκνότητα πιθανότατα θα ανέβαζε τα κύτταρα που παράγει σήμερα η Panasonic για την Tesla από 750 Wh/l σήμερα σε περίπου 900 Wh/l.

Στην ιδανική περίπτωση, η Panasonic θέλει να αυξήσει την τάση από 4,2 βολτ σε 4,5 ή 4,6 βολτ. Ο Watanabe είπε:

Αν μπορέσουμε να το φτάσουμε στα 4,5 ή 4,6 βολτ, νομίζω ότι ολόκληρη η κοσμοθεωρία όσον αφορά το τι είναι δυνατό για τα EV θα άλλαζε.

Η εταιρεία εξετάζει επίσης τη μακροζωία, η οποία έχει περιθώρια βελτίωσης.

Πρόσφατα αναφέραμε ότι η Tesla έψαχνε για μια νέα μπαταρία με βάση το νικέλιο και το μαγγάνιο που θα μπορούσε να διαρκέσει 100 χρόνια χωρίς σημαντική υποβάθμιση.

Η Panasonic δεν θα σχολίαζε πότε ακριβώς η αύξηση της ενεργειακής πυκνότητας θα ξεπερνούσε αυτή τη δεκαετία.

Η εταιρεία αυτή τη στιγμή συνεργάζεται με την Tesla για να ξεκινήσει την παραγωγή της νέας μορφής κυψέλης μπαταρίας 4680 που αναμένεται να συνοδεύεται από σημαντικές βελτιώσεις χωρητικότητας. Η Panasonic αναμένεται να ξεκινήσει την παραγωγή του τον επόμενο χρόνο.