Το ηλεκτρικό ποδήλατο (E-bike) είναι μια από τις μόδες της εποχής καθώς οι άνθρωποι και ειδικά όσοι μένουν σε μεγάλες πόλεις αναζητούν συνεχώς εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης που είναι οικονομικοί και δεν επιβαρύνουν και το περιβάλλον. Ακολουθεί η προσωπική εμπειρία κάποιου που το δοκίμασε!

Θα ήθελα να οδηγώ λιγότερο, να ασκούμαι περισσότερο, να επικοινωνώ με τη φύση και να μισώ τον εαυτό μου με μικρότερη ένταση επειδή οδηγώ λιγότερο, ασκούμαι περισσότερο και επικοινωνώ με τη φύση. Ένας τρόπος για να επιτύχω όλους αυτούς τους στόχους, αποφάσισα νωρίτερα φέτος, ήταν να προμηθευτώ ένα ηλεκτρονικό ποδήλατο. Θα μπορούσα να το χρησιμοποιήσω για τις μετακινήσεις μου, για να βάλω το σώμα μου σε λειτουργία και για να μειώσω τις περιβαλλοντικές μου επιπτώσεις. Ποδηλάτης δεν υπήρξα ποτέ, αλλά ίσως να μπορούσα να γίνω ένας ηλεκτρονικός ποδηλάτης.

Δείτε επίσης: Joe Biden: Πέφτει από το ποδήλατο και ο hacker RootAyyildiz τον “χτυπάει”

Η πανδημία οδήγησε σε αύξηση 240 τοις εκατό στις πωλήσεις ηλεκτρονικών ποδηλάτων από το 2020 έως το 2021. Οι λόγοι είναι δύσκολο να εντοπιστούν, αλλά είναι εύκολο να υποθέσουμε. Τα τυπικά ποδήλατα ξεπουλήθηκαν παντού. Τα ηλεκτρικά ποδήλατα έγιναν τα ηλεκτρικά οχήματα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στον κόσμο το 2021: Αυτή θα μπορούσε να είναι η στιγμή που οι υποστηρικτές του «micromobility» περίμεναν εδώ και καιρό, όταν τα πιο φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα αρχίζουν να αλλάζουν για πάντα την αστική συγκοινωνία.

Αλλά προσπάθησα να ζήσω με ένα τέτοιο όχημα, και σας έχω κάποια άσχημα νέα. Αυτά τα πράγματα είναι τερατουργήματα.

Τα ποδήλατα πάντα είχαν διαφορετικές χρήσεις: άσκηση, αναψυχή, άθλημα και όχημα μετακίνησης. Αυτοί οι ρόλοι συχνά συγκρούονται μεταξύ τους και τα ηλεκτρικά ποδήλατα συνεχίζουν, και επιδεινώνουν αυτή τη σύγκρουση. Η σύνδεση ενός κινητήρα σε ένα ποδήλατο αποδεικνύεται ότι αλλάζει κάτι περισσότερο από την ταχύτητα και την προσπάθεια. Παράγει έναν χαμαιλέοντα που παίρνει, υπό διάφορες συνθήκες, τόσο τα καλύτερα όσο και τα χειρότερα χαρακτηριστικά μιας ποικιλίας τεχνολογιών μεταφοράς.

Δείτε επίσης: Τα car ads θα έχουν αποποίηση ευθύνης, προτείνοντας αντ ‘αυτού το περπάτημα ή το ποδήλατο

Τι εννοώ με αυτό: Ένα ηλεκτρικό ποδήλατο (E-bike) μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μέσο μεταφοράς αντί της οδήγησης, κάτι που είναι και χαρακτηριστικό και ελάττωμα. Η ποδηλασία μέχρι το γραφείο προσφέρει την ευκαιρία να αθληθείτε αντί να πάτε με το αυτοκίνητο

στο γραφείο και να μην χάσετε καμία θερμίδα. Βέβαια το θέμα είναι ότι αν το γραφείο βρίσκεται μακριά από το σπίτι θα ιδρώσετε και αυτό δεν είναι κάτι που θέλουμε για το γραφείο.

Τα ηλεκτρικά ποδήλατα, αντίθετα, επιτρέπουν σε έναν κινητήρα να βοηθά τον αναβάτη, μειώνοντας την προσπάθεια για άσκηση και παραδίδοντας τον στο γραφείο χωρίς ίχνος ιδρώτα. Αλλά σε αντάλλαγμα, ένας αναβάτης ηλεκτρονικού ποδηλάτου (E-bike) ασκείται λιγότερο από αυτόν που μετακινείται με κανονικό ποδήλατο. Γίνονται διάφορες συζητήσεις σχετικά με αυτό το θέμα και φυσικά όλα βασίζονται στην υπόθεση ότι ο αναβάτης δεν έχει αγοράσει ένα πλήρως μηχανοκίνητο μοντέλο που δεν απαιτεί καμία προσπάθεια.

Η αλήθεια θα διαφέρει ανάλογα με τις περιστάσεις, αλλά το αποτέλεσμα είναι το ίδιο: μια περίεργη ασάφεια. Ένα ηλεκτρονικό ποδήλατο φαίνεται σίγουρα σαν ένας τρόπος να εξαπατήσεις τον εαυτό σου ότι κάνεις κάποια άσκηση.

Και το ίδιο συμβαίνει και με το ότι θεωρείται εναλλακτική μορφή διέλευσης. Τα γνωστά θέμα που υπάρχουν με τα κλασσικά ποδήλατα υπάρχουν και εδώ: ζεστός ή κρύος ή υγρός καιρός, ανάγκη να μεταφέρετε κάτι βαρύ ή άβολο, να αναλάβετε μια άλλη αποστολή κατά τη διάρκεια της ημέρας που απαιτεί οδήγηση και ούτω καθεξής.

Ένα ηλεκτρικό ποδήλατο είναι αναμφισβήτητα επικίνδυνο στην οδήγηση, ειδικά ένα μοντέλο που δεν μπορεί να πάει πολύ γρήγορα. Το να μοιράζεστε το δρόμο με πολύ μεγαλύτερα αυτοκίνητα που ταξιδεύουν πολύ πιο γρήγορα μπορεί να κάνει τη μετακίνηση πιο οδυνηρή υπόθεση από την ποδηλασία σε μονοπάτια ή ξεχωριστούς ποδηλατόδρομους. Τα ατυχήματα με ηλεκτρικά ποδήλατα φαίνεται να είναι πιο σοβαρά από αυτά που συναντώνται στα παραδοσιακά ποδήλατα, κυρίως επειδή τα ηλεκτρικά ποδήλατα πηγαίνουν πιο γρήγορα, αυξάνοντας έτσι τις συνέπειες της πρόσκρουσης.

Δείτε επίσης: Ηλεκτρικό ποδήλατο υψηλής ταχύτητας με αυτονομία 300 χλμ από την BMW

Η κρίση ταυτότητας των ηλεκτρονικών ποδηλάτων μπορεί να είναι το σύμπτωμα μιας μεταβατικής περιόδου και όλα αυτά τα ζητήματα αργότερα να εξαφανιστούν. Μένει να δούμε τι θα συμβεί!

Πηγή πληροφοριών: theatlantic.com