Ένα από τα βασικά προβλήματα των ηλεκτρικών οχημάτων είναι ο χρόνος φόρτισής τους. Αυτοκινητοβιομηχανίες και ερευνητές εργάζονται συστηματικά για την ανάπτυξη τεχνολογιών, που θα τους επιτρέψει να αντιμετωπίσουν αυτό το ζήτημα. Τώρα, όμως, μια νέα πειραματική τεχνική ψύξης που αναπτύχθηκε από μηχανικούς της NASA για χρήση στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό έχει προσαρμοστεί ώστε να χρησιμοποιείται σε ηλεκτρικά οχήματα με σκοπό τη μείωση του χρόνου που απαιτείται για τη φόρτιση των μπαταριών τους.

Τεχνολογία της NASA φορτίζει ηλεκτρικά οχήματα σε πέντε λεπτά!

Αυτό το σύνθετο σύστημα, που ονομάζεται Flow Boiling Module, αναπτύχθηκε αρχικά για να διατηρεί τις κατάλληλες θερμοκρασίες στο διάστημα, ωστόσο μια ομάδα ερευνητών ανακάλυψε ότι η τεχνολογία θα μπορούσε να έχει εφαρμογές και στη Γη.

Δείτε επίσης: Η Amazon παρήγγειλε 20 ηλεκτρικά φορτηγά από τη Volvo

Η θερμότητα που παράγεται από τη φόρτιση ισχυρών μπαταριών ιόντων λιθίου σε ηλεκτρικά οχήματα, σημαίνει ότι οι φορτιστές περιορίζονται επί του παρόντος σε περίπου 30 αμπέρ για οικιακούς φορτιστές και σε 350 αμπέρ για σταθμούς “ταχείας φόρτισης”.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα χρόνους φόρτισης που κυμαίνονται από περίπου 20 λεπτά έως αρκετές ώρες. Και εκεί ακριβώς είναι το πρόβλημα, αφού κάποιος μπορεί να θέλει να χρησιμοποιήσει το αυτοκίνητό του πολύ πιο σύντομα. Επιπλέον, αυτός ο χρόνος είναι πολύ περισσότερος σε σχέση με το χρόνο που χρειάζεται για να γεμίσει ένα συμβατικό όχημα που κινείται με καύσιμο.

Η νέα τεχνική, γνωστή ως “subcooled flow boiling“, είναι ικανή να παρέχει 4,6 φορές το ρεύμα από τους ταχύτερους διαθέσιμους φορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων

στην αγορά, κάτι που θα επέτρεπε χρόνους φόρτισης λιγότερο από πέντε λεπτά.

Δείτε επίσης: Ford: Αυξημένη η ζήτηση για τα ηλεκτρικά της οχήματα

Μια ομάδα από το Πανεπιστήμιο Purdue στις ΗΠΑ, με τη χορηγία του Τμήματος Βιολογικών και Φυσικών Επιστημών της NASA, χρησιμοποίησε την τεχνική σε ένα πείραμα, για την ασφαλή ψύξη καλωδίων. Χρησιμοποιώντας το Flow Boiling Module της NASA ως σχέδιο, οι ερευνητές του μείωσαν δραματικά την ποσότητα της θερμότητας που ταξιδεύει μέσα από τα καλώδια για να “σπρώξει” 1.400 αμπέρ μέσα από τα καλώδια. Αυτή είναι μια μεγάλη αλλαγή σε σύγκριση με τα 520 αμπέρ που παρέχονται από τους πιο προηγμένους φορτιστές. 

Αυτή η τεχνολογία μπορεί να κάνει την κατοχή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου εδώ στη Γη πιο εύκολη και πιο εφικτή“, σημείωσε η NASA σε μια ανάρτηση.

Δείτε επίσης: Το πρώτο ηλεκτρικό GranTurismo της Maserati είναι εδώ

Η εφαρμογή αυτής της νέας τεχνολογίας είχε ως αποτέλεσμα την άνευ προηγουμένου μείωση του χρόνου που απαιτείται για τη φόρτιση ενός οχήματος και μπορεί να άρει ένα από τα βασικά εμπόδια στην παγκόσμια υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων“.

Το Πανεπιστήμιο Purdue αναζητά κι άλλους συνεργάτες για να συνεχίσει την ανάπτυξη της τεχνολογίας.

Πηγή: www.independent.co.uk