Φαίνεται ότι ο κύκλος ζωής του Oculus Quest της Meta έχει φτάσει στο τέλος του, αφού η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα σταματήσει τις ενημερώσεις.

Αυτή την εβδομάδα, οι χρήστες του Quest έλαβαν ένα email που τους ενημέρωνε ότι το αρχικό Oculus Quest δεν θα λαμβάνει πλέον νέες λειτουργίες ή πρόσβαση στις υπάρχουσες κοινωνικές υπηρεσίες VR. Αυτή είναι μια σημαντική αλλαγή για πολλούς που βασίζονται σε αυτές τις υπηρεσίες και ενημερώσεις.

Οι κάτοχοι των ακουστικών Quest θα εξακολουθούν να έχουν πρόσβαση στη συσκευή και στις πολλαπλές εφαρμογές της, ωστόσο, δεν θα μπορούν πλέον να “create or join a party”. Επιπλέον, οι λειτουργίες Horizon Home της Meta δεν θα είναι πλέον προσβάσιμες μετά τις 5 Μαρτίου. Παρόλο που δεν θα εφαρμοστούν νέες ενημερώσεις από τη Meta για τους χρήστες του Quest 1, οι απαραίτητες διορθώσεις σφαλμάτων και τα patches ασφαλείας είναι εγγυημένα μέχρι το 2024.

Δείτε επίσης: Microsoft, Amazon και Meta εγκαταλείπουν γραφεία σε Ευρώπη-Λονδίνο

Meta: Τέλος οι ενημερώσεις για το Oculus Quest

Πριν από τέσσερα χρόνια, ο Mark Zuckerberg ανακοίνωσε αυτό που ήταν γνωστό ως Oculus Quest και το κυκλοφόρησε ένα χρόνο αργότερα. Παρά το γεγονός ότι αυτή η κυκλοφορία έγινε το 2019, η Meta πρόσφατα επαναπροσδιόρισε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της – γι’ αυτό και δηλώνει ότι η συσκευή κυκλοφόρησε “πριν από τέσσερα χρόνια”. Μετά το αρχικό του λανσάρισμα ως το πρώτο ασύρματο headset της Meta (τότε Oculus) με πλήρη παρακολούθηση κεφαλής και χεριών six-degree μόλις πριν από τέσσερα χρόνια, το Quest αναβαθμίστηκε στο Quest 2 των 300 δολαρίων στα τέλη του 2020. Είναι σαφές να δούμε εδώ ότι το Quest 1 χρησιμοποιεί τεχνολογία από πολλά φεγγάρια πριν, γεγονός που εξηγεί γιατί η Meta δεν θέλει να συνεχίσει να υποστηρίζει υλικό τέτοιας χρονιάς.

Το Quest 2 έχει ήδη πουλήσει έναν εκπληκτικό αριθμό μονάδων, ακόμη και με την αύξηση της τιμής κατά 100 δολάρια πέρυσι. Αυτή η αξιοσημείωτη επιτυχία σημαίνει ότι πολλοί προγραμματιστές VR ρυθμίζουν πλέον τα παιχνίδια τους ώστε να λειτουργούν καλύτερα στο ενημερωμένο chipset Qualcomm Snapdragon XR2 του Quest 2, σε αντίθεση με το Snapdragon 835 του πιο αδύναμου προκατόχου του. Η ανακοίνωση της Meta δεν θα επηρεάσει προς το παρόν την υποστήριξη για καμία από τις δύο εκδόσεις – συμπεριλαμβανομένων εκείνων που χρησιμοποιούν το πρόσφατα κυκλοφορήσαν και εξαιρετικά ισχυρό Quest Pro.

Μόλις πριν από ένα μήνα, ο John Carmack

– προηγούμενος CTO της Meta και σημαντικός υποστηρικτής του Oculus Quest – ανακοίνωσε την αποχώρησή του από την εταιρεία λόγω της “μισής αποτελεσματικότητας” της σε σχέση με αυτό που ήθελε. Ακόμα και μετά τη διακοπή του αρχικού Quest, ο Carmack εξακολουθούσε να εργάζεται σε βελτιώσεις για τον προκάτοχό του Oculus Go το 2021, όπου τελικά το διόρθωσε μέσω μιας ενημέρωσης. Με αυτή την πρόσφατη ανακοίνωση σχετικά με την κατάργηση της αρχικής έκδοσης του Quest, μπορούμε μόνο να υποθέσουμε γιατί ελήφθη αυτή η απόφαση.
Meta: Τέλος οι ενημερώσεις για το Oculus Quest

Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του τον Οκτώβριο, ο Carmack προειδοποίησε τους προγραμματιστές λογισμικού να μην εργάζονται αποκλειστικά σε κορυφαίες εφαρμογές για το Quest Pro, αλλά να τις τροποποιούν και για το λιγότερο ισχυρό Quest 2. Προειδοποίησε ότι “το σύστημα χαμηλής απόδοσης θα είναι εκεί όπου βρίσκονται όλοι οι πραγματικοί πελάτες σας”. Αυτή η συμβουλή μπορεί να βοηθήσει να εξασφαλιστεί η επιτυχής κυκλοφορία ενός προϊόντος σε μια από τις σημερινές ταχέως αναπτυσσόμενες αγορές.

Δείτε επίσης: Mark Zuckerberg: Το VR headset Meta Quest Pro κοστίζει $ 1500

Η διακοπή του Quest 1 σημαίνει ότι η τεχνολογία VR θα είναι ιδιαίτερα ακριβή για χρήστες που αναζητούν τη φθηνότερη συσκευή. Η Pico, μέρος της ByteDance, έχει ανακοινώσει headsets στα 425 και 499 δολάρια, ωστόσο δεν έχουν υπάρξει ακόμη ενημερώσεις σχετικά με μια πιθανή ημερομηνία κυκλοφορίας στις ΗΠΑ. Η Meta παρουσίασε το δικό της Quest Pro με μια εξωφρενική τιμή των 1.499 δολαρίων, ενώ η HTC λάνσαρε το headset μικτής πραγματικότητας VIVE XR Elite που κοστίζει πάνω από χίλια δολάρια! Είναι σαφές ότι οι επιλογές που είναι φιλικές προς τον προϋπολογισμό δεν προωθούνται τόσο πολύ πρόσφατα – δυστυχώς αυτό σημαίνει ότι η εικονική πραγματικότητα μπορεί να γίνει απρόσιτη για πολλούς ανθρώπους στο εγγύς μέλλον

Είναι πάντα λυπηρό όταν οι εταιρείες αποφασίζουν να διακόψουν την υποστήριξη των προϊόντων τους πριν να έχουν αρκετό χρόνο στην αγορά, αλλά μερικές φορές είναι απαραίτητο προκειμένου να παραμείνουν ανταγωνιστικές και να προχωρήσουν με πιο προηγμένες τεχνολογίες. 

Πηγή: arstechnica.com