Η ηλεκτρική ενέργεια κάνει επίδειξη δύναμης για άλλη μια φορά, καθώς το μεγαλύτερο ηλεκτρικό οχηματαγωγό πλοίο στον κόσμο (φέρι μποτ) – ικανό να μεταφέρει έως και 2.100 επιβάτες και μερικά οχήματα – θα είναι έτοιμο σε δύο χρόνια.

Η Incat Tasmania, ένας διακεκριμένος κατασκευαστής οχηματαγωγών πλοίων υψηλής ταχύτητας (HSC), με έδρα την Αυστραλία, ανακοινώνει με υπερηφάνεια ότι είναι έτοιμη να παραδώσει το Utility Ro-Pax ferry, μήκους 148 μέτρων. Θα είναι το μεγαλύτερο ηλεκτρικό φέρι μποτ στην ιστορία!

Δείτε επίσης: Wyoming: Θέλει να απαγορεύσει τα ηλεκτρικά οχήματα μέχρι το 2035

Η Revolution Design σχεδίασε και η Incat κατασκεύασε το πλοίο, το οποίο είναι εξοπλισμένο με δύο ηλεκτροκινητήρες (5 – 9,6 MW) κάτω από το κύτος του. Έχει χωρητικότητα 2.100 επιβατών και 226 οχημάτων.

Η Buquebus, η οποία εκμεταλλεύεται διάφορα πλοία της Incat στη Νότια Αμερική, θα χρησιμοποιήσει το ηλεκτρικό φέρι μποτ για τη μεταφορά επιβατών μεταξύ Αργεντινής και Ουραγουάης.

Δείτε επίσης: Tesla: Μειώνει τις τιμές ηλεκτρικών οχημάτων σε ΗΠΑ και Ευρώπη

Ο ιδρυτής του Ομίλου Incat, Robert Clifford, είπε σχετικά με το νέο ηλεκτρικό πλοίο, που θα φέρει επανάσταση στη βιομηχανία:

Η ναυτιλία με μηδενικές εκπομπές είναι το μέλλον και η Incat με έδρα την Τασμανία, ένα από τα λίγα μέρη στον πλανήτη που έχει ήδη παραδώσει net zero, είναι τώρα έτοιμη να φέρει επανάσταση στον παγκόσμιο ναυτιλιακό στόλο παρέχοντας το πρώτο ελαφρύ πλοίο μηδενικών εκπομπών στον κόσμο“.

Ο στρατηγικός σύμβουλος της Incat, Peter Gutwein, αποκάλυψε για το ηλεκτρικό φέρι μποτ:

Η παράδοση του πρώτου μεγάλου ηλεκτρικού πλοίου με μπαταρία στον κόσμο για την Buquebus θα οδηγήσει σε εκθετική ανάπτυξη στη διεθνή αγορά για μεγάλα ελαφρά ηλεκτρικά πλοία. Ο κόσμος θέλει μεγάλα, ελαφριά πλοία μηδενικών εκπομπών

και ήδη ετοιμάζουμε το εργατικό δυναμικό και τις εγκαταστάσεις παραγωγής μας ώστε να είναι σε ετοιμότητα για μια σημαντική επέκταση“.

Δείτε επίσης: Audi: Όλα τα εργοστάσια της θα παράγουν μόνο ηλεκτρικά οχήματα

Το ηλεκτρικό φερι μπότ θα φέρει όντως επανάσταση καθώς, όπως αναφέρει και το Electrek, η ναυτιλία είναι υπεύθυνη για σημαντική ποσότητα διοξειδίου του άνθρακα κάθε χρόνο. Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός θέλει να μειώσει τις εκπομπές CO2 στα νέα πλοία που θα κυκλοφορήσουν από το 2025, κατά 30%, ενώ θα μειώσει τις μέσες συνολικές εκπομπές του στόλου κατά 40% έως το 2030.

Τα ηλεκτρικά φέρι μποτ και τα πλοία γενικά μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο σε αυτή τη μετάβαση. Τα φέρι μποτ μηδενικών εκπομπών αποτελούν ιδανικό σημείο εκκίνησης για την ηλεκτροκίνηση στη θάλασσα, δεδομένου ότι συνήθως εκτελούν σταθερές διαδρομές, επιτρέποντας την απλή εγκατάσταση υποδομών φόρτισης.

Οι πιθανές χρήσεις των ηλεκτρικών πλοίων είναι τεράστιες και θα μπορούσαν να φέρουν επανάσταση στον τρόπο που σκεφτόμαστε σήμερα για τις θαλάσσιες μεταφορές. Προσφέρουν πολυάριθμα πλεονεκτήματα, όπως αυξημένη αποδοτικότητα, μειωμένες περιβαλλοντικές επιπτώσεις, βελτιωμένη αξιοπιστία και αυξημένες δυνατότητες εμβέλειας σε σύγκριση με τα παραδοσιακά πετρελαιοκίνητα πλοία. Καθώς η τεχνολογία εξελίσσεται σε αυτόν τον τομέα και διεξάγονται περισσότερες έρευνες για τις πιθανές εφαρμογές της, ενδέχεται να δούμε αύξηση του αριθμού των ηλεκτρικών πλοίων που χρησιμοποιούνται σε όλο τον κόσμο στο εγγύς μέλλον!

Πηγή: electrek.co