Το Privacy Sandbox της Google στοχεύει να αντικαταστήσει τα cookies τρίτων με μια πιο συνειδητή προσέγγιση για την προστασία της ιδιωτικής ζωής, επιτρέποντας στους χρήστες να διαχειρίζονται τα ενδιαφέροντά τους και να τα ομαδοποιούν βάσει παρόμοιων προτύπων περιήγησης. Αυτή είναι μια σημαντική αλλαγή για τον κλάδο της διαδικτυακής διαφήμισης, και μετά από χρόνια συζητήσεων και διαφόρων πειραμάτων, πρόκειται να γίνει πραγματικότητα για τον κλάδο της διαδικτυακής διαφήμισης. Ξεκινώντας από τις αρχές του 2024, η Google σχεδιάζει να μεταφέρει το 1% των χρηστών του Chrome στο Privacy Sandbox και να απενεργοποιήσει τα cookies τρίτων για αυτούς, όπως ανακοίνωσε σήμερα η εταιρεία. Το σχέδιο της Google για την πλήρη κατάργηση των cookies τρίτων μερών μέχρι το δεύτερο εξάμηνο του 2024 παραμένει σε καλό δρόμο.

Δείτε επίσης: Πώς να ενεργοποιήσετε ή να απενεργοποιήσετε τα cookies στο Google Chrome

Επιπλέον, με την κυκλοφορία του Chrome 115 τον Ιούλιο, η Google καθιστά γενικά διαθέσιμα τα APIs συνάφειας και μέτρησης του Privacy Sandbox σε όλους τους χρήστες του Chrome, διευκολύνοντας τους προγραμματιστές να δοκιμάσουν αυτά τα APIs με live traffic. Η Google δεν σκοπεύει να προβεί σε σημαντικές αλλαγές στο API μετά από αυτή την έκδοση.

Η κατάργηση των cookies τρίτων κατασκευαστών για το 1% των χρηστών του Chrome μπορεί να μην φαίνεται ότι θα έχει μεγάλο αντίκτυπο, αλλά όπως είπε ο Victor Wong της Google, ο οποίος είναι επικεφαλής του προϊόντος για την τεχνολογία ιδιωτικής διαφήμισης στο πλαίσιο του Privacy Sandbox, θα βοηθήσει τους προγραμματιστές να αξιολογήσουν την ετοιμότητά τους στον πραγματικό κόσμο για τις μεγαλύτερες αλλαγές που έρχονται στα τέλη του 2024. Για να προετοιμαστούν γι’ αυτό, οι προγραμματιστές θα μπορούν να προσομοιώνουν την ετοιμότητα τους για την κατάργηση των cookies τρίτων κατασκευαστών από το τέταρτο τρίμηνο του 2023 και θα μπορούν να δοκιμάζουν τις λύσεις τους μεταφέροντας ένα ρυθμιζόμενο ποσοστό των χρηστών τους στο Privacy Sandbox.

Δείτε επίσης: ChromeOS Dev: Προσφέρει πλέον το εργαλείο επιλογής χρωμάτων Material You

Με την κυκλοφορία του Chrome 115, οι περισσότεροι προγραμματιστές adtech θα μπορούν να αρχίσουν να δοκιμάζουν τις λύσεις τους σε κλίμακα. Σε εκείνο το σημείο, τα χαρακτηριστικά του Privacy Sandbox, όπως το Protected Audience, το Attribution Reporting και το Topics API, θα κλειδώσουν.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σήμερα, οι χρήστες μπορούν ήδη να ενεργοποιήσουν τις δοκιμές Privacy Sandbox στο Chrome. Τα API είναι διαθέσιμα για δοκιμές από το λανσάρισμα της beta έκδοσης του Chrome 81. Ωστόσο, αυτό είναι προφανώς αρκετά διαφορετικό από το να μπορούμε να δοκιμάσουμε αυτά τα API σε κλίμακα.

Το αρχικό σχέδιο της Google προέβλεπε τη σταδιακή κατάργηση των cookies εντοπισμού ήδη από το 2022, αλλά η εταιρεία άλλαξε αυτό το χρονοδιάγραμμα το 2021 και στη συνέχεια ξανά τον Απρίλιο του 2022.

Δείτε επίσης: Πώς να ρυθμίσετε και να χρησιμοποιήσετε το Phone Hub σε Chromebook

Δεν είναι μυστικό ότι το Privacy Sandbox δεν είναι uncontroversial και άλλοι κατασκευαστές προγραμμάτων περιήγησης ακολουθούν πολύ διαφορετικές προσεγγίσεις για τη διαφύλαξη της ιδιωτικής ζωής των χρηστών τους. Με την CMA να παρακολουθεί στενά την πρωτοβουλία της Google, η εταιρεία δεσμεύτηκε σε ένα σύνολο κατευθυντήριων γραμμών για να διασφαλίσει ότι δεν υπάρχουν πρακτικές αυτοαναφοράς στην εφαρμογή του Privacy Sandbox, οι οποίες θα μπορούσαν να της δώσουν πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών της. Καθώς κανένας από τους ανταγωνιστές δεν φαίνεται ιδιαίτερα πρόθυμος να υιοθετήσει το Privacy Sandbox, οι επιπτώσεις στο συνολικό οικοσύστημα διαδικτυακής διαφήμισης μένει να αποδειχθούν.

Πηγή πληροφοριών: techcrunch.com