Καθώς ο κόσμος οδεύει προς ένα πιο βιώσιμο μέλλον, υπάρχουν περιοχές με άφθονες ποσότητες ανανεώσιμης ενέργειας, ενώ άλλες βρίσκονται σε μειονεκτική γεωγραφική θέση. Η εταιρεία PowerX, που εδρεύει στην Ιαπωνία, έχει αναπτύξει το πρώτο ηλεκτρικό δεξαμενόπλοιο μπαταριών στον κόσμο, με την ονομασία «X». Το πλοίο αυτό έχει σχεδιαστεί για μεταφορές καθαρής ενέργειας μέσω της θάλασσας.

Δείτε επίσης: GoBoat 2.0: Το ηλεκτρικό σκάφος που χωράει μέσα σε ένα backpack

Η PowerX είναι μια startup που έχει ως αποστολή να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο ο κόσμος χρησιμοποιεί και μεταφέρει καθαρή ενέργεια μέσω της τεχνολογίας μπαταριών.

H PowerX σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει ένα ηλεκτροκίνητο πλοίο για την παροχή καθαρής ενέργειας σε περιοχές που την έχουν ανάγκη, καθώς η μεταφορά ενέργειας σε όλον τον κόσμο γίνεται κυρίως μέσω ορυκτών καυσίμων.

Η PowerX σχεδιάζει και αναπτύσσει ένα πλοίο για τη μεταφορά ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές σε όλο τον κόσμο. O σκοπός της είναι να δημιουργηθεί ένα θαλάσσιο ηλεκτρικό δίκτυο.

Η startup ανακοίνωσε το προηγούμενο καλοκαίρι τα σχέδιά της να ίδρυσει την πρώτη της κινητή μονάδα παραγωγής μπαταριών στην Ιαπωνία, για την κατασκευή λύσεων αποθήκευσης ενέργειας. Ένα από αυτά είναι ο Hypercharger, ένας πολύ γρήγορος φορτιστής για ηλεκτρικά οχήματα (έως 240 kW), που τροφοδοτείται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Επιπλέον, η PowerX θα κατασκευάζει μπαταρίες σε μεγάλη κλίμακα για χρήση στο δίκτυο, καθώς και μπαταρίες για θαλάσσιες και οικιακές χρήσεις.

Το Power Base, που είναι το εργοστάσιο της εταιρείας, μπορεί να παράγει 5 GWh ετησίως, που αντιστοιχούν σε περίπου 10.000 μπαταρίες αποθήκευσης για τις διάφορες λύσεις της εταιρείας.

Η PowerX αποκάλυψε το λεπτομερές σχέδιο πίσω από το ηλεκτρικό πλοίο της, με όνομα «X», στη Διεθνή Ναυτιλιακή Έκθεση Bariship της Δευτέρας, η κατασκευή του οποίου προχωράει γρήγορα.

Δείτε ακόμα: Acer ebii: Tο πρώτο ηλεκτρικό ποδήλατο (e-bike) της Acer

Το δεξαμενόπλοιο X είναι 140 μέτρα σε μήκος και μπορεί να πλεύσει μέχρι 300 χλμ., χρησιμοποιώντας καθαρή ενέργεια

από υπεράκτιους ανεμόμυλους, για τη μεταφορά ενέργειας από το ένα δίκτυο στο άλλο ή ακόμη και από ένα νησί.

Με 96 μπαταρίες LFP χωρητικότητας 2,5 MWh η κατασκευαστική εταιρεία εξοπλίζει το ηλεκτρικό δεξαμενόπλοιο έτσι ώστε να μπορεί να αποθηκεύει μέχρι 241 MWh ανανεώσιμης ενέργειας. Το PowerX δηλώνει ότι ο σχεδιασμός της μπαταρίας είναι τέτοιος ώστε να ανταποκρίνεται σε υψηλές απαιτήσεις και στο μέλλον θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να υποστηρίξει ακόμα περισσότερες μπαταρίες.

Ένα σύστημα ελέγχου ισχύος που περιλαμβάνεται παρακολουθεί τα συστήματα μπαταριών και ελεγκτές φόρτισης και ενημερώνει τον χρήστη για το πόση ακόμα διάρκεια ζωής έχει η μπαταρία.

Αυτήν τη στιγμή, το ηλεκτρικό βυτιοφόρο είναι βελτιστοποιημένο για να ταξιδεύει σε μικρές αποστάσεις. Ωστόσο, ο Διευθύνοντας Σύμβουλος Masahiro Ito εξηγεί ότι όσο η πυκνότητα της μπαταρίας αυξάνεται και το κόστος μειώνεται, η εταιρεία θα είναι σε θέση να μεταφέρει περισσότερες μπαταρίες σε μεγαλύτερη απόσταση.

Η εταιρεία προγραμματίζει να ολοκληρώσει το πρώτο της πλοίο μέχρι το 2025 και οι δοκιμές του αναμένεται να ξεκινήσουν το επόμενο έτος.

Δείτε επίσης: Toyota: Ανακοινώνει το πρώτο ηλεκτρικό όχημα Lexus

Η PowerX συνεργάστηκε με την Kyushu Electric Power Co και την πόλη της Γιοκοχάμα για να μετατρέψει την ιδέα της σε πραγματικότητα και να μειώσει τις ανθρακούχες εκπομπές στα λιμάνια, μέσω της υπογραφής μνημονίου συνεννόησης. Ακόμα, θα ιδρυθεί μια νέα εταιρεία Inc., που θα έχει τη διαχείριση των λειτουργιών των ηλεκτρικών δεξαμενόπλοιων.