Το Cocoon είναι ένα παιχνίδι που βγάζει νόημα ενώ το παίζετε. Αυτό θα ήταν ένα αξιοσημείωτο επίτευγμα, αν δεν ήταν επίσης ένα παιχνίδι που σας αναγκάζει να χρησιμοποιήσετε τα επίπεδά του για να λυθούν μόνα τους.

Δείτε επίσης: Το Cyberpunk 2077: Phantom Liberty ξεκλειδώνει νέο τέλος

Το Cocoon είναι το ντεμπούτο παιχνίδι της Geometric Interactive, ενός στούντιο που ιδρύθηκε από τους πρώην υπαλλήλους της Playdead, Jeppe Carlsen και Jakob Schmid. Ο Carlsen ήταν ο επικεφαλής σχεδιαστής του gameplay των βραβευμένων puzzle platformers Limbo και Inside και ο Schmid ο προγραμματιστής ήχου του Inside. Το ζευγάρι συνεργάστηκε επίσης στο 140, ένα μινιμαλιστικό indie platformer, και εργάζεται στο Cocoon με μια μικρή ομάδα στη Δανία για πάνω από πέντε χρόνια.

Όπως και στα Limbo, Inside και 140, ο έλεγχος και γενικά η διαδραστικότητα είναι μειωμένα στο ελάχιστο. Σε ένα χειριστήριο Xbox, αυτό σημαίνει κίνηση με έναν αναλογικό μοχλό και αλληλεπιδράσεις που περιορίζονται σε ένα μόνο κουμπί. Η πολυπλοκότητα προέρχεται από το περιβάλλον, η αφήγηση από την εξερεύνηση. Θυμίζει το Tunic ή το Hyper Light Drifter ως προς την έλλειψη διαλόγων και tutorials.

Τα orbs είναι τα πάντα στο Cocoon. Είναι στοιχεία που ανοίγουν πόρτες, ενεργοποιούν διακόπτες, αποκαλύπτουν κρυφά μονοπάτια και λύνουν γρίφους, αλλά είναι και τα ίδια τα επίπεδα. Θυμάστε εκείνη τη σκηνή στο Men In Black όπου υπάρχει ένας ολόκληρος γαλαξίας σε μια μικρή μπίλια στο κολάρο μιας γάτας; Η Geometric Interactive πήρε αυτή την ιδέα και την έκανε βασικό μηχανισμό. Κάθε σφαίρα είναι ένας ξεχωριστός κόσμος με τη δική του ατμόσφαιρα, πρωτότυπους μηχανισμούς γρίφων και ένα boss fight. Μπορείτε να μπαινοβγαίνετε σε αυτούς τους κόσμους τοποθετώντας ένα orb σε υποδοχές διάσπαρτες στο παιχνίδι, και μπορείτε ακόμη και να φέρνετε orbs σε άλλα orbs, τα οποία, δεδομένων των ικανοτήτων που ξεκλειδώνουν, θα είναι πιθανότατα κρίσιμα για την εύρεση μονοπατιών για τη συνέχεια.

Πρόταση: Xbox Showcase 2023: Επικό αλλά με ένα σημαντικό πρόβλημα

Λέμε ότι υπάρχει ένα “boss fight” σε κάθε orb, αλλά δεν υπάρχει συμβατική μάχη στο Cocoon – υπάρχει μόνο ένα κουμπί αλληλεπίδρασης, εξάλλου. Νικάτε τα αφεντικά χρησιμοποιώντας κάτι στο περιβάλλον, όπως ένα στόμιο νερού ή μια νάρκη που εκρήγνυται. Αυτές οι μάχες είναι επίσης επιεικείς: Αν δεχτείτε ένα “χτύπημα”, αυτό αντί να σας προκαλέσει ζημιά ή να σας σκοτώσει, κάνει το boss να σας πετάξει έξω από τον κόσμο του. Στη συνέχεια πρέπει να επιστρέψετε στη μάχη για να το αποτελειώσετε. Νικώντας bosses, σας δίνονται νέου είδους δυνάμεις, σε κλασικό στυλ Metroidvania, οι οποίες επιτρέπουν την πρόοδο σε νέες περιοχές και την ανακάλυψη περισσότερων orbs.

Υπήρχαν και άλλα απλά περιβαλλοντικά puzzles που έπρεπε να λυθούν. Σε ένα από αυτά έπρεπε να βρεθεί η σειρά με την οποία έπρεπε να πατηθούν κάποιοι διακόπτες, ενώ σε ένα άλλο έπρεπε να τραβηχτούν πύργοι για να ανοίξει μια πόρτα. Ένα λίγο πιο δύσκολο περιλάμβανε κάποια διπλή κίνηση προς τα πίσω για ένα κρυφό μονοπάτι. Δεδομένου ότι αυτό ήταν η αρχή του παιχνιδιού, είναι βέβαιο ότι η πολυπλοκότητα θα αυξηθεί σημαντικά. Μέχρι το τέλος του παιχνιδιού, θα πηδάτε μέσα και έξω από κόσμους για να μεταφέρετε τα orbs εκεί που πρέπει.

Το Cocoon είναι ένα παιχνίδι όπου όλα βγάζουν νόημα, αλλά δεν μπορείς να εξηγήσεις το γιατί. Είναι σίγουρο ότι, όπως και σε άλλες περιπέτειες puzzle, θα κολλήσετε σε κάποια σημεία, αλλά η εξερεύνηση αυτού του κόσμου είναι εντελώς φυσική.

Το Cocoon εκδίδεται από την Annapurna Interactive και θα κυκλοφορήσει σε Nintendo Switch, PC, PlayStation και Xbox αργότερα φέτος.

Διαβάστε επίσης: Starfield: Ανησυχία για τον τρόπο εξερεύνησης των πλανητών

πηγή πληροφοριών:engadget.com