Ενώ η υπόθεση FTC της Microsoft άφησε τον κόσμο να ρίξει μια ματιά στα παρασκήνια των emails ενός σύγχρονου κατόχου πλατφόρμας, την ίδια στιγμή ένας τεράστιος θησαυρός από παλιά έγγραφα της Sega από τη δεκαετία του ’90 διέρρευσε και εξηγεί σε μεγάλο βαθμό… γιατί η Sega δεν είναι πλέον κάτοχος πλατφόρμας.

Δείτε επίσης: Nintendo Switch Online: Προστέθηκαν 4 Sega Genesis παιχνίδια

Τα έγγραφα, τα οποία συλλέχθηκαν και μεταφορτώθηκαν στο Sega Retro, είναι μια ανάμεικτη συλλογή από τα πάντα, από τα σχέδια της E3 μέχρι τα οικονομικά αποτελέσματα. Μερικά από τα σημαντικότερα, όμως, είναι εσωτερικά emails, όπως αυτό από τον Μάρτιο του 1996, όπου ο πρώην CEO της Sega of America, Tom Kalinsky, γράφει για το Sega Saturn εναντίον του PlayStation της Sony, μια μάχη που δεν τελείωσε όπως ξεκίνησε:

“Άλλο πράγμα είναι να ακούς/διαβάζεις για το πόσο καλά τα πάμε στην Ιαπωνία σε σχέση με τη Sony και άλλο να το διαπιστώνεις προσωπικά. Μόλις επισκέφθηκα 10 καταστήματα λιανικής πώλησης στο Τόκιο (τα περισσότερα στην Akihabra)- είναι τώρα ανοιξιάτικες διακοπές, οπότε τα πλήθη των εφήβων/κολεγιόπαιδων είναι τεράστια. Σκοτώνουμε τη Sony. Σε κάθε κατάστημα, το υλικό Saturn έχει εξαντληθεί και υπάρχουν στοίβες από Playstation. Οι λιανοπωλητές σχολίασαν ότι δεν μπορούν να συγκρίνουν το πραγματικό ποσοστό πωλήσεων επειδή το Saturn εξαντλείται πριν μπορέσουν να μετρήσουν με ακρίβεια. Οι διαδραστικές μας οθόνες είναι καλύτερες, οι οθόνες λογισμικού και τα αποθέματα είναι πολύ καλύτερα. Δεν είναι ασυνήθιστο να βλέπουμε 40-50 αντίτυπα του Panzer Zwei ή του Virtua Fighter 2 σε αποθέματα ακόμα και σε μικρά καταστήματα και πουλάνε γρήγορα. Μακάρι να μπορούσα να κάνω όλο το προσωπικό μας, τους πωλητές, τους λιανοπωλητές, τους αναλυτές, τα μέσα μαζικής ενημέρωσης κ.λπ. να δουν και να καταλάβουν τι συμβαίνει στην Ιαπωνία- τότε θα καταλάβαιναν γιατί τελικά θα κερδίσουμε εδώ στις ΗΠΑ.
Πώς θα το δείξουμε αυτό στην E3;”

Για να είμαστε δίκαιοι με τον Tom, στις πρώτες μέρες του 1994-95, το Saturn -με τη βοήθεια της δημοτικότητας του Virtua Fighter- πράγματι ξεπέρασε σε πωλήσεις το PlayStation στην Ιαπωνία! Αυτή η επιτυχία ήταν όμως μόνο βραχυπρόθεσμη, και μέχρι να κυκλοφορήσει το Final Fantasy VII το 1997 η κονσόλα της Sony είχε εξαφανιστεί από το οπτικό πεδίο, καθιστώντας την ατάκα του Kalinsky “We are killing Sony” μία από τις πιο κακογραμμένες στην ιστορία των βιντεοπαιχνιδιών.

Πρόταση: Microsoft: Διερεύνησε την αγορά της Sega και της Bungie

Σε ένα άλλο έγγραφο, ο Kalinsky είναι πάλι εδώ, κάνοντας μια πιο απεγνωσμένη εμφάνιση τον Απρίλιο του 1996, καθώς καθιστά ιδιαίτερα σαφή τη νέα τιμή του Saturn στα 249 δολάρια -μια προσπάθεια να υποσκελίσει την περίφημη τιμή εκτόξευσης του PlayStation της Sony στα 299 δολάρια- ενώ παράλληλα αναρωτιέται τι στο καλό συμβαίνει με τα “μέλη της αίρεσης του Χάρε Κρίσνα” σε μια τηλεοπτική διαφήμιση του Saturn:

Ακολουθεί η διαφήμιση, αν δεν την έχετε δει:

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν επίσης μια σειρά από στρατηγικές μάρκετινγκ για το 1997, οι οποίες δίνουν μια εικόνα για το είδος της μάχης που αντιμετώπιζε η Sega σε εκείνο το στάδιο της κυκλοφορίας του Saturn.Ενώ κάποιες ιδέες βασίζονται στην πώληση του Saturn με βάση τα δικά του πλεονεκτήματα, όπως τα first-party παιχνίδια της Sega, υπάρχουν πολλά πράγματα που έχουν εμμονή με τα σχέδια της Sony, αντιδρούν στην τιμολόγηση της Sony, προσπαθούν να προλάβουν το χρονοδιάγραμμα των κυκλοφοριών της Sony… μιλάμε πραγματικά για μια εταιρεία που το 1997 έπαιζε με κάθε δυνατό τρόπο.

Συνεχίζοντας, εδώ είναι μια λίστα με τα “κρίσιμα ζητήματα λογισμικού” της Sega που αντιμετωπίζει το Saturn το οικονομικό έτος 97, και είναι εντελώς ειλικρινείς, χαρακτηρίζοντας την Psygnosis, λέγοντας τρελές βλακείες για το Heart of Darkness και αναρωτώμενοι πόσα από αυτά τα παιχνίδια θα είναι έτοιμα να παρουσιαστούν στην E3:

Αν θέλετε να διαβάσετε ολόκληρο το αρχείο εγγράφων, είναι διαθέσιμο εδώ, και εκτός από τα πράγματα που αναρτήσαμε παραπάνω, περιλαμβάνει επίσης μια σειρά από σχέδια διαφημιστικών κουτιών δημητριακών, αρχεία πωλήσεων, ακόμη και εσωτερικά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που θρηνούν για το πόσο χάλια είχε γίνει η αθλητική παραγωγή της Sega.

Και αν διαβάζοντας όλα αυτά νιώθετε ότι η Sega ήταν μια εταιρεία με προβλήματα, θυμηθείτε ότι πολλά από αυτά τα έγγραφα είναι από το 1997. Η Sega θα αποσυρόταν εντελώς από την αγορά κονσολών μόλις τέσσερα χρόνια αργότερα, το 2001.

Διαβάστε επίσης: Η Sega εξαγοράζει τη Rovio, τη δημιουργό του Angry Birds

πηγή πληροφοριών:kotaku.com