Τo Twitter, η εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων αλλάζει το όνομα σε X, γιατί ο Elon Musk έχει από καιρό ερωτευτεί το γράμμα αυτό.

Ο Elon Musk σκοτώνει το εμπορικό σήμα του Twitter και το εμβληματικό μπλε πουλί υπέρ του X, ως μέρος μιας προσπάθειας να μετατρέψει την αγορά σε κάτι που είναι πραγματικά δικό του.

Το όραμα του Musk για το X είναι κάτι παρόμοιο με το WeChat της Κίνας, μια σούπερ εφαρμογή, που οι άνθρωποι μπορούν να χρησιμοποιήσουν για ψυχαγωγία και αγορά αγαθών και υπηρεσιών στο διαδίκτυο, εκτός από την ανάρτηση ενημερώσεων και την αποστολή μηνυμάτων στους φίλους τους.

Δείτε ακόμα: Twitter: Δοκιμάζει τη νέα λειτουργία Articles για long-form content

Το να σκοτώσεις μια εμβληματική μάρκα Διαδικτύου είναι «εξαιρετικά επικίνδυνο» σε μια εποχή που αντίπαλες εφαρμογές, όπως το νέο Instagram Threads και μικρότερες νεοσύστατες εταιρείες, όπως το Bluesky δελεάζουν τους χρήστες, δήλωσε ο Mike Proulx, αναλυτής της Forrester.

Ο Musk είχε ήδη μετατρέψει την εταιρική επωνυμία του Twitter σε X Corp, η οποία είναι θυγατρική της X Holding Corp, όπως αποκαλύφθηκε σε δικαστική κατάθεση του Απριλίου. Ο Musk είπε τον περασμένο Οκτώβριο, λίγο πριν αγοράσει το Twitter, ότι θεώρησε τη συμφωνία των 44 δισεκατομμυρίων δολαρίων ως «μέσο δημιουργίας του X».

Το γράμμα Χ εμφανίζεται σε περίοπτη θέση στο όνομα της εταιρείας του Musk, SpaceX. Και πάνω από δύο δεκαετίες πριν, το X.com ήταν το όνομα της εταιρείας πληρωμών του Musk που τελικά έγινε PayPal μέσω μιας συγχώνευσης με έναν αντίπαλο εκείνη την εποχή.

Οι αλλαγές ονομάτων έχουν γίνει αρκετά συνηθισμένες μεταξύ γνωστών εταιρειών ιστού. Το Facebook έγινε Meta στα τέλη του 2021, και η Google υιοθέτησε το Alphabet ψευδώνυμο έξι χρόνια νωρίτερα. Ωστόσο, σε αυτές τις περιπτώσεις οι νέες μητρικές εταιρείες διατήρησαν την επωνυμία των βασικών υπηρεσιών τους, έτσι ώστε οι χρήστες του Facebook και οι χρήστες του Google να μπορούν να συνεχίσουν να κάνουν τη δουλειά τους χωρίς διακοπή.

Ο Elon Musk φαίνεται να στοιχηματίζει ότι μπορεί να απαλλαγεί εντελώς από το Twitter. Το Σαββατοκύριακο, παρουσίασε το νέο λογότυπο X και είπε σε ένα tweet ότι «σύντομα θα αποχαιρετήσουμε τη μάρκα του twitter και, σταδιακά, όλα τα “πουλιά”».

Η επιθυμία του Elon Musk να μετατρέψει το X σε μια σούπερ εφαρμογή «απαιτεί χρόνο, χρήματα και ανθρώπους» που το Twitter «δεν έχει πλέον». Νωρίτερα αυτό το μήνα, ο Musk είπε, ότι το Twitter έχει υποστεί μείωση 50% στα διαφημιστικά έσοδα και ότι «πρέπει να αυξηθεί η ταμειακή ροή πριν σκεφτούμε για πολυτέλειες».

Ορισμένοι διαφημιστές είχαν αρχίσει να ανησυχούν για την προώθηση των προϊόντων τους στο Twitter, λόγω των αναφορών που έδειχναν αύξηση των ρατσιστικών και προσβλητικών σχολίων στην πλατφόρμα, όπως τεκμηριώνεται από πολλές ομάδες πολιτικών δικαιωμάτων και ερευνητών.

Ο Musk προσπάθησε να αντισταθμίσει κάποια μείωση στη διαφήμιση με μια premium συνδρομητική υπηρεσία. Αλλά με 8 δολάρια το μήνα, η εταιρεία θα χρειαζόταν δεκάδες εκατομμύρια συνδρομητές για να αναπληρώσει τις απώλειες. Οι άνθρωποι και οι επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο γνωρίζουν τα μηνύματα του Twitter ως “tweets”. Όπως και η Kleenex, έτσι και το Twitter, κατάφερε να αναπτύξει μια αναγνωρίσιμη επωνυμία, που ήταν άμεσα εξοικειωμένη με τους καταναλωτές, ένα κατόρθωμα που θα γιόρταζε κάθε εταιρική ομάδα μάρκετινγκ.

Δείτε ακόμα: Elon Musk: Η Tesla ίσως φέρει πλήρως αυτόνομη οδήγηση “αργότερα φέτος”

Ο Ralph Schackart, αναλυτής στο William Blair είπε στο CNBC την περασμένη εβδομάδα, ότι η ομάδα των αναλυτών του «δεν πήρε τίποτα» από διαφημιστές που ρωτήθηκαν ως μέρος μιας πρόσφατης έρευνας για την αγορά ψηφιακής διαφήμισης, που θα έδειχνε ότι αυτές οι επιχειρήσεις είχαν αυξήσει τις δαπάνες τους στο Twitter. Εν τω μεταξύ, υπάρχουν ενδείξεις, σύμφωνα με τον William Blair, ότι η συνολική αγορά ψηφιακών διαφημίσεων θα μπορούσε να βελτιώνεται.

Η αναλύτρια του Insider Intelligence, Jasmine Enberg, δήλωσε σε μια δήλωση που εστάλη μέσω email, ότι η αλλαγή του ονόματος σηματοδοτεί «μια ζοφερή μέρα για πολλούς χρήστες και διαφημιστές του Twitter» και «ένα ξεκάθαρο μήνυμα, ότι το Twitter των τελευταίων 17 ετών έχει φύγει και δεν επιστρέφει».

«Το rebrand του Twitter είναι μια υπενθύμιση, ότι ο ίδιος ο Elon Musk -όχι το Threads ή οποιαδήποτε άλλη εφαρμογή- είναι και ήταν πάντα ο πιο πιθανός «δολοφόνος του Twitter»», έγραψε ο Enberg.

Πηγή: www.cnbc.com