Η Επιτροπή Ομοσπονδιακού Εμπορίου αναφέρει ότι οι Αμερικανοί πολίτες έχουν χάσει τουλάχιστον 2,7 δισεκατομμύρια δολάρια από social media scams (απάτες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης) από το 2021. Μάλιστα, ο πραγματικός αριθμός μπορεί να είναι πολύ μεγαλύτερος, δεδομένου ότι πολλά θύματα δεν αναφέρουν στις αρχές τα περιστατικά.

Μια πρόσφατη μελέτη αποκαλύπτει ότι μόνο το 4,8% των θυμάτων απάτης κατέθεσαν καταγγελίες είτε στο Better Business Bureau είτε σε κάποιο κυβερνητικό φορέα.

Οι απώλειες που αναφέρθηκαν από απάτες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κατά την ίδια περίοδο έφτασαν τα ιλιγγιώδη 2,7 δισεκατομμύρια δολάρια, πολύ υψηλότερα από οποιαδήποτε άλλη απάτη“, είπε η Emma Fletcher, ανώτερη ερευνήτρια δεδομένων στο FTC.

Και επειδή η συντριπτική πλειονότητα των απατών δεν αναφέρεται, αυτός ο αριθμός αντικατοπτρίζει μόνο ένα μικρό μέρος του προβλήματος“.

Δείτε επίσης: Ποια είναι τα πιο συνηθισμένα Facebook scams;

Στα social media scams οι απατεώνες συχνά διαφημίζουν ψεύτικα προϊόντα και προσπαθούν να εξαπατήσουν τους χρήστες, ώστε να τα αγοράσουν. Στη συνέχεια, αυτοί οι απατεώνες κλέβουν τα χρήματα, χωρίς να στείλουν το προϊόν στον πελάτη.

Εναλλακτικά, μπορεί να προσελκύουν ανθρώπους με υποτιθέμενες ευκαιρίες επενδύσεων, που συχνά σχετίζονται με crypto. Μια άλλη τακτική περιλαμβάνει την αποστολή απροσδόκητων αιτημάτων φιλίας. Οι απατεώνες προσεγγίζουν τα θύματα μέσω μηνυμάτων και αναπτύσσουν μια σχέση εμπιστοσύνης και συχνά μια ρομαντική σχέση, για να ζητήσουν αργότερα χρήματα.

Η Επιτροπή Ομοσπονδιακού Εμπορίου (FTC) συμβούλεψε τους χρήστες των Ηνωμένων Πολιτειών να είναι προσεκτικοί και να προστατεύονται από τέτοιου είδους απάτες. Η επιτροπή προτείνει στους χρήστες να περιορίσουν τις αναρτήσεις και τις επαφές τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και να επικοινωνούν απευθείας μέσω τηλεφώνου, εάν κάποιος, ακόμη και ένας υποτιθέμενος φίλος ή συγγενής, ζητήσει χρήματα μέσω κοινωνικών μέσων.

Επίσης, οι χρήστες πρέπει να είναι επιφυλακτικοί όταν κάποιος στα social media προσπαθεί να γίνει φίλος τους ή να αναπτύξει ερωτική σχέση από το πουθενά. Σε τέτοιες περιπτώσεις, συνιστάται να είμαστε προσεκτικοί, να ενημερωθούμε για τα λεγόμενα romance scams, που συχνά ξεκινούν μέσω scoial media και dating apps, και να αποφεύγουμε να στέλνουμε χρήματα σε άτομα που δεν έχουμε γνωρίσει από κοντά.

Δείτε επίσης: Ποια scams ήταν πιο δημοφιλή τους πρώτους μήνες του 2023;

FTC: Οι Αμερικανοί έχουν χάσει $ 2,7 δισεκατομμύρια λόγω social media scams από το 2021

Επιπλέον, οι καταναλωτές θα πρέπει να ερευνούν εκτενώς τις εταιρείες πριν προβούν σε αγορές. Όταν βλέπουμε μια διαφήμιση στα social media, καλό είναι να την αγνοούμε και να ψάχνουμε για το επίσημο site της εταιρείας στο διαδίκτυο. Επίσης, η αναζήτηση στο διαδίκτυο, χρησιμοποιώντας το όνομα μιας εταιρείας και λέξεις-κλειδιά όπως “απάτη” ή “παράπονο”, μπορούν να παρέχουν αξιόλογες πληροφορίες.

Οι αναφορές κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους δείχνουν ότι οι πιο συχνά αναφερόμενες απάτες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σχετίζονται με διαδικτυακές αγορές, με το 44% των αναφορών να υποδηλώνουν απάτη που σχετίζεται με την αγορά ή την πώληση προϊόντων στο διαδίκτυο“, ανέφερε η FTC.

Οι περισσότερες από αυτές τις αναφορές προέρχονται από άτομα που δεν έλαβαν ποτέ τα αντικείμενα που παρήγγειλαν αφού απάντησαν σε μια διαφήμιση στο Facebook ή το Instagram“.

Η νέα προειδοποίηση της FTC ακολουθεί μια προηγούμενη αναφορά της σχετικά με μια έκρηξη στα social media scams, κατά τη διάρκεια του 2021. Σύμφωνα με εκείνη την έκθεση, οι Αμερικανοί είχαν χάσει πάνω από 770 εκατομμύρια δολάρια σε ένα χρόνο.

Η αυξανόμενη χρήση των social media προσφέρει στους εγκληματίες έναν απεριόριστο αριθμό πιθανών θυμάτων. Παρά τις προσπάθειες των πλατφόρμων κοινωνικών δικτύων για την εντατικοποίηση της ασφάλειας, οι απατεώνες ακόμη βρίσκουν τρόπους να παρακάμπτουν αυτά τα μέτρα. 

Οι απάτες, σύμφωνα με την FTC, κυμαίνονται από την παραπλανητική διαφήμιση έως τις προσωπικές απάτες που εκμεταλλεύονται την καλοσύνη των ανθρώπων.

Δείτε επίσης: Pig butchering crypto scam: Hackers έκλεψαν $1 εκατ. σε τρεις μήνες

Η Εκτεταμένη Ζημία

Οι χρηματικές απώλειες εξαιτίας αυτών των απατών περιγράφονται ως “συγκλονιστικές”, με τους καταναλωτές να χάνουν εκατομμύρια δολάρια. Αλλά η χρηματική ζημία είναι μόνο ένα μέρος του προβλήματος. Αν λάβουμε υπόψη τα romance scams, υπάρχει και τεράστιο συναισθηματικό / ψυχολογικό κόστος. Τα θύματα social media scams δυσκολεύονται να επανακτήσουν την εμπιστοσύνη τους στους ανθρώπους.

Πηγή: www.bleepingcomputer.com