Το Twitch της Amazon.com και το YouTube της Alphabet καταργούν σταδιακά τις συμφωνίες πολλών δισεκατομμυρίων με κορυφαίους livestreaming παίκτες μετά από χρόνια υποβολής επταψήφιων (εκατομμυρίων) και οκταψήφιων (δισεκατομμυρίων) προσφορών.

Ο CEO του Twitch, Dan Clancy, δήλωσε σε μια συνέντευξη στο Bloomberg News στο συνέδριο TwitchCon στο Λας Βέγκας ότι η στρατηγική είχε δημιουργήσει αυτόν τον πόλεμο προσφορών και «δεν νομίζω ότι αυτό είναι μια βιώσιμη επιχείρηση». Το YouTube αποσύρεται από τέτοιες συμφωνίες, αν και ζήτησε να μην κατονομαστούν.

Δείτε ακόμη: Stories: Η νέα λειτουργία του Twitch

Για περισσότερο από τρία χρόνια, το YouTube και το Twitch ανταγωνίζονται για τους κορυφαίους gamers, προσπαθώντας να ενισχύσουν τις livestreaming υπηρεσίες τους. Οι πλατφόρμες έχουν υπολογίσει, ότι η πληρωμή για τη livestreaming μετάδοση από δημοφιλείς προσωπικότητες των video games ή influencers, θα προσελκύσει εκατοντάδες χιλιάδες ή εκατομμύρια θαυμαστές, αυξάνοντας τα διαφημιστικά έσοδα. Το 2019, η Microsoft Corp. προσλαμβάνει για λίγο τον διάσημο gamer Tyler “Ninja” Blevins στην πλατφόρμα Mixer. Αργότερα επέστρεψε στο Twitch.

Σύμφωνα με αναφορά του Bloomberg, το Twitch θα σταματήσει να απαιτεί αποκλειστικότητα στα συμβόλαιά του με κορυφαίους “συνεργαζόμενους” streamers από το 2022. Κατά τη διάρκεια του TwitchCon, η εταιρεία ανακοίνωσε, ότι οι streamers θα μπορούν πλέον να μεταδίδουν ταυτόχρονα σε οποιαδήποτε άλλη πλατφόρμα, συμπεριλαμβανομένων του YouTube, του TikTok της ByteDance Ltd. ή του Instagram της Meta Platforms Inc.

Στο παρελθόν, το Twitch προσπάθησε να συνεργαστεί με άλλες πλατφόρμες, σύμφωνα με τον Clancy. Παρόλο που ακόμα υπάρχουν streamers που έχουν εξατομικευμένες συμφωνίες με την εταιρεία, ο Clancy παρατήρησε ότι αυτό το ποσοστό έχει μειωθεί σημαντικά.

Πολλοί streamers είδαν το live κοινό τους να μειώνεται μετά τη μετάβασή τους από το Twitch στο YouTube. Ορισμένοι από αυτούς επέστρεψαν στο Twitch. Παρόλο που το YouTube είναι πιο δημοφιλές, το Twitch θεωρείται ευρέως ως ο ηγέτης στη livestreaming μετάδοση παιχνιδιών.

Το 2018, η Twitch κατέβαλε ποσό ύψους 90 εκατομμυρίων δολαρίων στην Activision Blizzard Inc. για την αποκλειστική μετάδοση του esport του Overwatch League για διάστημα δύο ετών. Ωστόσο, η τηλεθέαση μειώθηκε, όταν το YouTube ανέλαβε τα δικαιώματα μετά τη λήξη της σύμβασης με την Twitch.

Δείτε ακόμη: SAG Awards: Το Netflix αποκτά τα live streaming δικαιώματα

Η Kick, μια εξειδικευμένη υπηρεσία streaming που ανήκει σε μια εταιρεία κρυπτογράφησης τυχερών παιχνιδιών, ισχυρίζεται ότι προσφέρει σημαντικές προσφορές για μη αποκλειστικά δικαιώματα streaming. Τον Ιούνιο, σύμφωνα με την αναφορά των New York Times, το Felix “xQc” Lengyel, υπέγραψε μια συμφωνία αξίας 100 εκατομμυρίων δολαρίων με την Kick, η οποία ασχολείται με την μετάδοση περιεχομένου σχετικά με τα τυχερά παιχνίδια.

Αν και οι μεγάλες εταιρείες κάνουν θόρυβο, η Kick αναφέρει ότι έχει υπογράψει 133 συμφωνίες με μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Πηγή: fortune.com