Μια διακοπή στην αυστραλιανή εταιρεία τηλεπικοινωνιών Optus, άφησε σχεδόν το μισό πληθυσμό χωρίς διαδίκτυο ή τηλέφωνο την Τετάρτη, δημιουργώντας χάος στα συστήματα πληρωμών, μεταφορών και υγείας και εγείροντας ερωτήματα για τις ευπάθειες στον πυρήνα υποδομής της χώρας.

Δείτε επίσης: Αυστραλία: Πρόστιμο σε X για κενά κατά της παιδικής κακοποίησης

Η διακοπή αναφέρθηκε για πρώτη φορά περίπου στις 4 π.μ. τοπική ώρα και μόλις στις 5.30 μ.μ., η Optus ανακοίνωσε ότι οι υπηρεσίες έχουν αποκατασταθεί.

Περίπου 10 εκατομμύρια Αυστραλοί, το 40% του πληθυσμού, είναι πελάτες της Optus και δεν μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν τα smartphones, το ευρυζωνικό internet ή σταθερές γραμμές για μεγάλο μέρος της ημέρας. Σε ορισμένες πόλεις, τα νοσοκομεία δεν μπορούσαν να δεχτούν τηλεφωνήματα, οι μικρές επιχειρήσεις δεν μπορούσαν να επεξεργαστούν ηλεκτρονικές πληρωμές και τα συστήματα τρένων και υπηρεσιών κοινής μεταφοράς ήταν εκτός λειτουργίας ταυτόχρονα.

Το περιστατικό προκάλεσε κριτική σχετικά με την ανθεκτικότητα του τηλεπικοινωνιακού δικτύου της Αυστραλίας και ειδικότερα για την Optus, που ανήκει στη Singapore Telecommunications. Δεν δόθηκε καμία αιτία για την διακοπή λειτουργίας, αλλά «έχει συμβεί βαθιά στο δίκτυο (και) έχει ευρείες επιπτώσεις σε κινητές, σταθερές και ευρυζωνικές υπηρεσίες για τους πελάτες της Optus».

Πριν από 14 μήνες, η Optus έπεσε θύμα μίας από τις μεγαλύτερες κυβερνοεπιθέσεις στη χώρα, αλλά η CEO Kelly Bayer Rosmarin, δήλωσε ότι δεν πιστεύει ότι η τελευταία διακοπή λειτουργίας οφείλεται σε χάκερ.

Σύμφωνα με τους νόμους που εισήχθησαν μετά την επίπτωση της κυβερνοεπίθεσης της Optus το 2022, οι αυστραλιανές εταιρείες πρέπει να το αναφέρουν στην κυβέρνηση εντός 72 ωρών, αν πιστεύουν ότι έχουν υποστεί κυβερνοεπίθεση.

Ο αναλυτής Paul Budde, επεσήμανε ότι το περιστατικό απέδειξε ότι οι τηλεπικοινωνιακές εταιρείες θα πρέπει να είναι υποχρεωμένες να δεχτούν πελάτες από ανταγωνιστικούς φορείς στα δίκτυά τους κατά τη διάρκεια έκτακτων περιστατικών – μια μεταρρύθμιση στην οποία, η βιομηχανία αντιστάθηκε για καιρό.

Δείτε ακόμα: Αυστραλία: Η υπηρεσία εσωτερικών υποθέσεων πλήττεται από επίθεση DDoS

Η μητρική εταιρεία SingTel ανέφερε νωρίτερα φέτος ότι μετά την κυβερνοεπίθεση, η Optus έκανε αρκετές επενδύσεις για να αυξήσει τις δυνατότητές της και να παρέχει επιπλέον προστασία

στους πελάτες της. Με μια σύντομη δήλωση, η SingTel επιβεβαίωσε το περιστατικό χωρίς περεταίρω εξήγηση και σημείωσε ότι η Optus ζήτησε συγνώμη.

Η αποσύνδεση σχεδόν της μισής Αυστραλίας προκάλεσε χάος, αποτελώντας μία από τις μεγαλύτερες διακοπές δικτύου που έχει παρατηρήσει ποτέ η χώρα. Τα δίκτυα τρένων της Μελβούρνης αναγκάστηκαν να κλείσουν για περίπου 30 λεπτά λόγω της διακοπής, με αποτέλεσμα καθυστερήσεις κατά την πρωινή αιχμή, αναφέρουν οι μέσα ενημέρωσης.

Νοσοκομεία και υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης σε όλη τη χώρα επλήγησαν επίσης. Ο ιδιοκτήτης του Νο. 1 ιδιωτικού νοσοκομείου, Ramsay Health Care, ανέφερε ότι οι τηλεφωνικές υπηρεσίες προς τα 70 νοσοκομεία και κλινικές του επηρεάστηκαν. Οι κλήσεις έκτακτης ανάγκης (“000”) δεν λειτουργούσαν από τηλεφωνικές γραμμές της Optus.

Οι τραπεζικές υπηρεσίες, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων αυτόματων ταμείων που χρησιμοποιούν την Optus, επηρεάστηκαν επίσης. Η Commonwealth Bank, η μεγαλύτερη τράπεζα της χώρας, ανέφερε ότι ορισμένοι πελάτες ενδέχεται να αντιμετωπίσουν δυσκολίες με τις υπηρεσίες της.

Δείτε επίσης: Hacker διαρρέει αυστραλιανά διαβατήρια προς πώληση

Η διακοπή λειτουργίας της Optus θα πρέπει να λειτουργήσει ως μια προειδοποίηση για την ανάγκη της ενδελεχούς αναθεώρησης της προετοιμασίας και της αντοχής των υποδομών τηλεπικοινωνιών. Πρόκειται για μια σαφή υπενθύμιση της σημασίας της διατήρησης της αξιοπιστίας και της συνέπειας σε τέτοιου είδους υπηρεσίες, οι οποίες έχουν καταστεί ουσιαστικές για την καθημερινή μας ζωή. Από την υγειονομική περίθαλψη και τις επικοινωνίες έως τις μεταφορές και την οικονομία, η εξάρτηση από τις ψηφιακές υπηρεσίες είναι πλέον ολοένα και πιο διαδεδομένη. Η διακοπή της Optus υπογράμμισε το πόσο ευάλωτα μπορούν να είναι αυτά τα συστήματα και την ανάγκη για συνεχείς επενδύσεις στην ασφάλεια και στην αναβάθμιση των υποδομών τηλεπικοινωνιών.

Πηγή: reuters