Το YouTube επέκτεινε ένα “τεστ” που απειλεί να αποκόψει την πρόσβαση των χρηστών που δεν απενεργοποιούν τον αποκλειστικό τους αποκλεισμό διαφημίσεων. Ειδικοί στον τομέα του adblocking μας μεταφέρουν τις αναφορές χρηστών, που υποδηλώνουν ότι η επίθεση του YouTube κατά των εργαλείων adblocking συμπίπτει με δοκιμές για αύξηση του αριθμού των διαφημίσεων που εμφανίζονται.

Στοιχεία από εταιρείες αποκλεισμού διαφημίσεων δείχνουν ότι η εκστρατεία του YouTube λειτουργεί, με εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους να καταργούν τα εργαλεία αποκλεισμού διαφημίσεων τον Οκτώβριο.

Δείτε επίσης: Κλήση ΕΣΡ στον YouTuber Αρχηγό – Hayate Kirino: Προσβολή και Βία στο Διαδίκτυο ή κάτι άλλο;

Το YouTube πούλησε πάνω από 22 δισεκατομμύρια δολάρια σε διαφημίσεις τους πρώτους εννέα μήνες του έτους, αυξημένο κατά περίπου 5% σε σχέση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους, αποτελώντας περίπου το 10% των συνολικών πωλήσεων της Google.

Οι δημιουργοί στο YouTube λαμβάνουν γενικά το 55% των πωλήσεων διαφημίσεων σε μεγαλύτερα βίντεο και το 45% σε Shorts. Οι εγγεγραμμένες συνδρομές Premium θα δημιουργήσουν περίπου 2,7 δισεκατομμύρια δολάρια σε πωλήσεις φέτος, εκτιμά η εταιρεία ανάλυσης αγοράς Insider Intelligence.

Χωρίς Παράλειψη

Διάφορες έρευνες και εκτιμήσεις κατά τα χρόνια έχουν υποδείξει ότι περίπου ένας στους τρεις χρήστες διαδικτύου περιηγούνται με εργαλεία adblocking. Ο Matthew Maier, υπεύθυνος των εργαλείων αποκλεισμού διαφημίσεων της Eyeo, λέει ότι οι έρευνές τους δείχνουν ότι οι περισσότεροι χρήστες δεν είναι κατά των διαφημίσεων εντελώς. Ωστόσο, εκνευρίζονται με διαφημίσεις που είναι ενοχλητικές, υπερβολικές ή μεγαλύτερες από έξι δευτερόλεπτα χωρίς επιλογή «παράλειψης».

Δείτε ακόμα: YouTube: Θα ζητά από τους creators να αναφέρουν τη χρήση generative AI

Το YouTube Εισάγει Καθυστέρηση για τους Χρήστες Adblock

Οι χρήστες στο Reddit και το Hacker News διαμαρτύρονται ότι το YouTube φαίνεται να έχει εισάγει μια προσβλητική καθυστέρηση πριν φορτώσουν οι σελίδες των βίντεο στο Mozilla Firefox και, ενίοτε, σε άλλους browser. Το YouTube δηλώνει στο The Verge ότι οι χρήστες έχουν δίκιο ως προς την καθυστέρηση αυτή, αλλά ο browser δεν έχει καμία σχέση. Η μεγάλη αυτή καθυστέρηση αποτελεί μέρος των προσπαθειών της εταιρείας να αναστενάξει τα λογισμικά, επεκτάσεις και εργαλεία adblocking (adblock, uBlock Origin κλπ.) σε όλες τις πλατφόρμες.

«Την προηγούμενη εβδομάδα, οι χρήστες που χρησιμοποιούν adblockers ενδέχεται να είχαν μια υπο-λειτουργική προβολή, που περιλάμβανε καθυστερήσεις στο φόρτωμα, ανεξαρτήτως του browser που χρησιμοποιούν», έγραψε σε email ο διευθυντής επικοινωνίας του YouTube, Christopher Lawton. Ο Lawton έγραψε ότι η απενεργοποίηση τον λογισμικών adblock θα επιλύσει το πρόβλημα, αν και οι χρήστες «ενδέχεται να εξακολουθούν να βιώνουν μια προσωρινή καθυστέρηση στο φόρτωμα» μέχρι ο περιηγητής τους να ανανεωθεί.

Ο Lawton είπε επίσης ότι οι χρήστες θα συνεχίσουν να αντιμετωπίζουν προβλήματα όπως αυτό, καθώς οι μέθοδοι ανίχνευσης του YouTube βελτιώνονται.

Οι χρήστες αναφέρουν προβλήματα καθυστέρησης στο φόρτωμα σελίδων βίντεο στο YouTube, αναγνωρίζοντας μια προκαθορισμένη καθυστέρηση. Αν και αρχικά επικεντρώθηκε στους χρήστες του Firefox, παρουσιάζεται και σε Chrome και Edge. Η Google επιβεβαιώνει την καθυστέρηση, αλλά υποστηρίζει ότι δεν σχετίζεται με τον περιηγητή, αλλά αποτελεί μέρος των προσπαθειών κατά των adblockers. Δοκιμές από το The Verge δεν επιβεβαίωσαν το πρόβλημα.

Δείτε επίσης: YouTube: Καθυστέρηση σε Χρήστες Firefox – Πρόκειται για Στρατηγική κατά των AdBlockers;

Η Google έχει κάνει σημαντικά βήματα στον τομέα του αποκλεισμού διαφημίσεων τον τελευταίο καιρό, και η περισσότερη από αυτήν την προσπάθεια εμφανίζεται στο YouTube, το οποίο άρχισε να απενεργοποιεί βίντεο για ορισμένους θεατές που χρησιμοποιούν adblock τον Ιούνιο. Το YouTube επιβεβαίωσε τον περασμένο μήνα ότι είχε «ξεκινήσει μια παγκόσμια προσπάθεια» για να πείσει τους χρήστες να ενεργοποιήσουν είτε τις διαφημίσεις είτε να εγγραφούν στην υπηρεσία Premium του, η οποία προσφέρει χρήση χωρίς διαφημίσεις, όμως με την χρέωση στο ποσό των 13,99 δολαρίων τον μήνα. Ο Lawton χαρακτήρισε τις διαφημίσεις «ένα ζωτικό σχοινί για τους δημιουργούς μας».

Την προηγούμενη εβδομάδα, η Google περιέγραψε μια σημαντική αλλαγή στο Chrome που υπονομεύει το uBlock Origin, έναν από τους πιο δημοφιλείς adblocker. Ανεξάρτητοι προγραμματιστές βρίσκονται σε αγώνα εξοπλισμένοι με μεγάλες εταιρείες που θέλουν να εμφανίζουν διαφημίσεις όσον καιρό υπάρχουν διαφημίσεις στο διαδίκτυο – και αυτή τη στιγμή, η Google φαίνεται σοβαρή στο να αντισταθεί.

Πηγή: theverge.com