Η Expedia επιθυμεί να χρησιμοποιήσει την τεχνητή νοημοσύνη (AI) για να αποκλείσει την Google από την επιχείρηση του σχεδιασμού ταξιδιού.

Η ταξιδιωτική πλατφόρμα Expedia επιδιώκει να καθοδηγήσει τους χρήστες να ξεκινήσουν τον εντοπισμό των ταξιδιωτικών τους σχεδίων μέσω της δικής της τεχνητής νοημοσύνης, αντί να χρησιμοποιούν εξωτερικές μηχανές αναζήτησης.

Η εταιρεία εκμεταλλεύεται ήδη την τεχνητή νοημοσύνη για ορισμένες λειτουργίες εξυπηρέτησης πελατών και για την υποστήριξη ιδιοκτητών κατοικιών και ξενοδοχείων στην περιγραφή των καταλυμάτων τους. Στο μέλλον, η εταιρεία ελπίζει ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα συμβάλει στο να συστήσει προορισμούς ταξιδιού στους πελάτες βασιζόμενη στα προηγούμενα ταξίδια τους και να προσελκύσει περισσότερη απευθείας επισκεψιμότητα στον ιστότοπό της. Παρά το γεγονός ότι αυτή η προσπάθεια αποτελεί μακροπρόθεσμο σχέδιο για τη μετατόπιση της εξουσίας στον ιστό, βρίσκεται ακόμα στα πρώτα στάδια ανάπτυξης.

Δείτε ακόμα: ChatGPT: Ξανά διαθέσιμο μετά από μια σημαντική διακοπή

Ο Rajesh Naidu, κύριος αρχιτέκτονας και επικεφαλής διαχείρισης δεδομένων στην Expedia, εξηγεί ότι ο στόχος είναι να καθοδηγήσει τους χρήστες να ξεκινήσουν τα ταξιδιωτικά τους σχέδια από ένα κεντρικό σημείο. Η Expedia στοχεύει στη δημιουργία προτάσεων που εκπαιδεύονται με βάση τη βιβλιοθήκη πληροφοριών πτήσεων και ξενοδοχείων της, λαμβάνοντας υπόψη τις ταξιδιωτικές προτιμήσεις των χρηστών. Ο Naidu εκφράζει την πεποίθηση ότι με την εκπαίδευση μεγάλων γλωσσικών μοντέλων με βάση τα δεδομένα της εταιρείας, θα είναι δυνατό να προτείνουν μέρη για διαμονή και δραστηριότητες, προσαρμόζοντας και εξελίσσοντας συνεχώς τις προτάσεις αυτές.

Σύμφωνα με τον Naidu, όταν οι άνθρωποι σχεδιάζουν ταξίδια, συνήθως ξεκινούν αναζητώντας έναν προορισμό μέσω μηχανών αναζήτησης. Έπειτα, επισκέπτονται υπηρεσίες όπως η Expedia για την κράτηση ταξιδιού και διαμονής. Παρόλο που δεν υπάρχει κάτι προφανώς λανθασμένο στο να χρησιμοποιεί κανείς μια μηχανή αναζήτησης όπως το Google για να εντοπίσει έναν προορισμό, ο Naidu πιστεύει ότι υπάρχει αξία στο να απλοποιηθεί ακόμα περισσότερο η διαδικασία σχεδιασμού του ταξιδιού. Εν τέλει, η πρόταση της Expedia φαίνεται να αποτελεί έναν ενδιάμεσο δρόμο: Η τεχνητή νοημοσύνη δεν μπορεί ακόμα να αναλάβει πλήρως τον ρόλο της κράτησης για τους πελάτες, αλλά ο στόχος είναι να πείσει τους ανθρώπους να σχεδιάζουν τα ταξίδια τους σε ένα κεντρικό σημείο, παρόμοιο με τους ταξιδιωτικούς πράκτορες πριν από την εποχή των διαδικτυακών κρατήσεων.

Δείτε επίσης: AI τεχνολογία που ανιχνεύει όπλα διατίθεται δωρεάν σε σχολεία

Ο πρώην οικονομικός διευθυντής της Expedia, Jeff Hurst, κατέθεσε κατά τη δίκη ανταγωνισμού US v. Google, ότι παρά την αύξηση των πληρωμών της Expedia στη Google για διαφημιστικό χώρο, δεν σημειώθηκε αύξηση της κίνησης μετά την εμφάνιση πτήσεων και ξενοδοχείων στη μηχανή αναζήτησης. Οι κάθετοι κινητήρες αναζήτησης, οι ιστότοποι που εξειδικεύονται στην αναζήτηση πληροφοριών για ένα συγκεκριμένο θέμα όπως τα ταξίδια ή οι κριτικές εστιατορίων, έχουν μια πολυάριθμη και σύνθετη σχέση με τον κολοσσό της αναζήτησης. Καθώς η Expedia μειώνει τον μεσάζοντα ρόλο της με τη Google, επιτυγχάνει μεγαλύτερα έσοδα. Κατά τη διάρκεια μιας πρόσφατης διακοπών, όταν αποκάλυψα πως ξεκίνησα την αναζήτησή μου μέσω Google πριν βρεθώ στην Expedia για ξενοδοχεία, ο Rajesh Naidu αστειεύτηκε λέγοντας πως πρώτα έδωσα τα χρήματά μου στη Google παρά στην Expedia. (Τελικά, δεν κατέληξα να κάνω κράτηση μέσω της Expedia.)

Αν και η εξατομικευμένη σχεδίαση ταξιδίων στην Expedia δεν είναι ακόμα πλήρως διαθέσιμη, η υπηρεσία χρησιμοποιεί εδώ και καιρό αλγόριθμους μηχανικής μάθησης για την παρακολούθηση των τιμών πτήσεων και την εύρεση ξενοδοχείων. Επιπλέον, εισήγαγε ένα εργαλείο εικονικού βοηθού το Μάρτιο του 2020 για ερωτήσεις μετά την κράτηση, όπως επιστροφές και επιβεβαίωση ημερομηνιών διαμονής. Στη συνέχεια, τον Απρίλιο, ανακοίνωσε ένα chatbot για την εξυπηρέτηση πελατών που λειτουργεί με την τεχνητή νοημοσύνη του ChatGPT. Επίσης, διαχειρίζεται τον ιστότοπο ενοικιαζόμενων διαμερισμάτων Vrbo, ο οποίος χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη για τη σύνταξη περιγραφών των κατοικιών των ιδιοκτητών και για την αξιολόγηση της ποιότητας των φωτογραφιών.

Και άλλες ταξιδιωτικές εταιρείες έχουν επενδύσει στην τεχνητή νοημοσύνη – η Airbnb αγόρασε το startup Gameplanner.AI τον Νοέμβριο, το οποίο λειτουργεί με την ενίσχυση της τεχνητής νοημοσύνης.

Πηγή πληροφοριών: https://www.theverge.com