Το νέο Grand Tourer της McLaren, το McLaren GTS κατασκευάστηκε με σκοπό να είναι ένα καλύτερο καθημερινό supercar με πολλές μικρές βελτιώσεις.

Τα supercars συνήθως είναι υποχρεωμένα να θυσιάσουν την ευκολία στο δρόμο για τις υψηλές αποδόσεις. Η μικρή απόσταση τους από το έδαφος, οι σκληρές αναρτήσεις, τα στενά εσωτερικά και η έλλειψη χώρου αποσκευών τα καταδικάζουν συνήθως σε ειδικές περιστάσεις. Ωστόσο, η McLaren προσπάθησε να αντιστρέψει αυτήν την τάση πριν από λίγα χρόνια με την εισαγωγή του GT, ένα πιο πρακτικό mid-engine (μια διάταξη μεσαίου κινητήρα περιγράφει την τοποθέτηση ενός κινητήρα αυτοκινήτου μπροστά από τους άξονες των πίσω τροχών, αλλά πίσω από τον μπροστινό άξονα.) supercar που θυσίαζε κάποια ταχύτητα και απόδοση για άνεση και ικανότητα κρουαζιέρας και ταξίδια μεγάλων αποστάσεων. Στην τελική το έλεγε και το όνομα του, ως GT (Grand Tourer). Ένα τέτοιο είδος αυτοκινήτου σχεδιάζεται για υψηλές ταχύτητες και μακρινές διαδρομές, λόγω μιας συνδυαστικής προσέγγισης χαρακτηριστικών απόδοσης και πολυτέλειας.

Τώρα, οι Βρετανοί επιστρέφουν με ένα δεύτερο χτύπημα: το 2024 McLaren GTS

Το GTS είναι μια άμεση αντικατάσταση για το GT παρά μια επιπλέον, πιο σπορ και αποδοτική έκδοση, όπως θα μπορούσε να υποδηλώνει το όνομά του. Και ενώ η συνταγή είναι παρόμοια, υπάρχουν μερικά πιο “καυτά” συστατικά που σκοπεύουν να βελτιώσουν το πακέτο με πολλούς τρόπους. Οι αλλαγές δεν είναι δραστικές, αλλά η ιδέα είναι ότι η ολοκληρωμένη αναβάθμιση του GTS θα το καθιστά ένα ευδιάκριτα καλύτερο αυτοκίνητο από αυτό που αντικαθιστά.

Δείτε επίσης: Ferrari 499P Modificata: Αφιέρωμα Le Mans των 858 ίππων

Για παράδειγμα, το μονοκόκ σασί του GTS, φτιαγμένο από ανθρακόνημα (carbon fiber), είναι σχεδόν το ίδιο με πριν, αλλά τώρα διαθέτει μια οροφή από ανακυκλωμένο ανθρακόνημα (carbon fiber), που, μαζί με μερικές άλλες τροποποιήσεις, καθιστά το GTS κατά 10 κιλά ελαφρύτερο από το προηγούμενο GT.

Θα παρατηρήσει ποτέ κανείς μια μείωση 10 κιλών;

Πιθανόν όχι, αλλά σε συνδυασμό με την επιπλέον αύξηση των 14 ίππων, που αυξάνει τον 4.0-λίτρων twin-turbo V8 κινητήρα στους 626 ίππους και 465 lb-ft ροπής, η βελτίωση του αναλογίας ισχύος προς βάρος είναι ενισχυμένη, και αυτό είναι πάντα θετικό. Τώρα αναπτύσσει 412 ίππους ανά τόνο, πράγμα που η McLaren δηλώνει ότι είναι το καλύτερο στον τομέα του (δεν είναι σαφές ποια άλλα supercars θεωρεί η McLaren ότι ανήκουν στον ίδιο τομέα). Η McLaren υποστηρίζει ότι έχει χρόνο επιτάχυνσης 0-100

χλμ./ώρα σε μόλις 3,1 δευτερόλεπτα, 0-200 χλμ./ώρα σε 8,9 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα τα 326 χλμ./ώρα.

Η McLaren ισχυρίζεται επίσης ότι έχει ρυθμίσει το διάσημο υδραυλικό τιμόνι, τα φρένα και την προσαρμοστική υδραυλική ανάρτηση της για να είναι τόσο πιο άνετα στην καθημερινή οδήγηση όσο και πιο ακριβή στην πίστα. Όπως και με κάθε αυτοκίνητο σπορ προς πώληση, υπάρχουν τρείς οδηγικές λειτουργίες στο McLaren GTS που μπορούν να ενεργοποιηθούν On-The-Go. Αυτές είναι οι Comfort, Sport, και Track.

Δείτε επίσης: Volkswagen: Αποφάσισε να αφαιρέσει την οθόνη αφής του αυτοκινήτου

Απλά κοιτώντας το GTS, θα είχατε δυσκολία να διακρίνετε τις διαφορές ανάμεσά του και την προηγούμενη έκδοση. Ωστόσο, διαθέτει ένα νέο μπροστινό προφυλακτήρα, ενημερωμένες εισαγωγές αέρα και ένα προσαρμοσμένο πίσω μέρος. Υπάρχει όμως πραγματική λειτουργία στον σχεδιασμό του, καθώς η γυάλινη οροφή λειτουργεί ηλεκτρικά και διαθέτει χώρο αποσκευών 419 λίτρα. Ο μπροστινός χώρος φόρτωσης διαθέτει επιπλέον 150 λίτρα, φέρνοντας τη συνολική χωρητικότητα αποσκευών στα 569 λίτρα, που είναι αρκετά καλά για ένα mid-engine grand tourer.

Σε μια εποχή που οι αριθμοί κυριαρχούν και κάθε κατασκευαστής supercar προσπαθεί να ξεπεράσει τον άλλον με περισσότερα άλογα και καλύτερες επιδόσεις – ειδικά με τα ηλεκτρικά supercars – είναι αναζωογονητικό να βλέπουμε ένα που σχεδιάζεται για περισσότερη χαλάρωση. Το McLaren GTS είναι ένα εξωτικό αυτοκίνητο που δεν είναι αποκλειστικά για τα τεχνικά χαρακτηριστικά. Είναι για άνεση και καθημερινή χρηστικότητα, ενώ παράλληλα είναι γρήγορο και διασκεδαστικό. Είναι ωραίο που ακόμα υπάρχουν αυτοκίνητα σαν κι αυτό.

Πηγή: www.thedrive.com