Το Avatar έκανε μια μεγάλη εντύπωση όταν κυκλοφόρησε το 2009, και η Ubisoft Massive στοχεύει να συνεχίσει την επιτυχία του με το sequel του, The Way of Water, με το νέο παιχνίδι δράσης-περιπέτειας σε ανοιχτό κόσμο Frontiers of Pandora. Ένας σαφής εκθέτης τόσο για το υλικό του PC όσο και για την δική του μηχανή Snowdrop της Ubisoft, το παιχνίδι αποδεικνύεται ήδη όχι μόνο μια οπτική απόλαυση αλλά και αρκετά απαιτητικό στην εκτέλεση.

Η μηχανή Snowdrop της Ubisoft Massive ήταν μια μεγάλη επιτυχία το 2013 με το εντυπωσιακό demo του The Division στην E3. Παρόλο που το παιχνίδι δεν έφτασε ποτέ σε αυτά τα ύψη, ήταν ένα τεχνικό πρωτοποριακό στις κονσόλες της όγδοης γενιάς και τον PC, προσφέροντας κυκλικό ωράριο ημέρας/νύχτας και καιρού, δυναμική ανάλυση ακτινοβολίας, ογκομετρική, τεχνητή νοημοσύνη και διαδικτυακή ενσωμάτωση.

Η Snowdrop εξελίχθηκε περαιτέρω μέσα στα χρόνια, και αν και πολλά από αυτά τα βασικά στοιχεία παρέμειναν, η ομάδα την έχει υιοθετήσει την τρέχουσα γενιά με νέα χαρακτηριστικά. Η τωρινή “hot” τεχνολογική εξέλιξη είναι το ray tracing, που περιλαμβάνεται πλέον στα εργαλεία. Η υποστήριξη του ray-traced global illumination και των αντανακλάσεων είναι κεντρικός πυλώνας για τις οπτικές απαιτήσεις του παιχνιδιού, παρέχοντας bounce lighting με διαφορετικό χρώμα διάχυσης, το οποίο είναι κρίσιμο για την καλλιτεχνική αισθητική των σύγχρονων ταινιών και AAA παιχνιδιών όπως τα Avatar.

Πέρα από αυτό η συνεχή κίνηση της χλωρίδας και της πανίδας σε συνδυασμό με το εντυπωσιακό φωτισμό, τους όγκους ομίχλης, το ray-traced global illumination και την απλή πυκνότητα του κόσμου προσφέρει μια μοναδική ζωντάνια και ένα οργανικό look στο παιχνίδι.

Ακόμη και σε μέτριες ρυθμίσεις, η αναπαράσταση του τοπίου με σχετικά ελάχιστα pop-in επιπέδου λεπτομέρειας είναι αξιόλογη.

Λίγα λόγια για το Gameplay του Avatar: Frontiers of Pandora

Το Avatar: Frontiers of Pandora διαθέτει έναν εντυπωσιακό εξωγήινο κόσμο για εξερεύνηση με μια ανανεωτικά απλή προσέγγιση στην πλοήγηση, αμέτρητες βάσεις εχθρών για καταστροφή και παρακλήσεις για ολοκλήρωση από τη φυλή Na’vi, καθώς και αφθονία εξωτικών φυτών και ζώων για συλλογή και κυνήγι. Ωστόσο, ο αγώνας του είναι αρκετά μονοδιάστατος, ο σχεδιασμός αποστολών είναι λίγο επαναληπτικός, και ο περιβάλλοντας χώρος έχει γενικά λίγες μεγάλες εκπλήξεις πέρα ​​από το οπτικό θέαμα, πράγμα που σημαίνει ότι το Avatar: Frontiers of Pandora είναι μια αξιόπιστη περιπέτεια που βρίσκεται περισσότερο μέσα στο κλασικό πλαίσιο παρά πραγματικά εκτός αυτού του κόσμου.

Συναντιόνται προβλήματα με την απεικόνιση των χαρακτήρων, καθώς τα υλικά και οι κινήσεις δεν είναι της ίδιας ποιότητας, πράγμα που διαπιστώνεται όταν μάχεστε ή μιλάτε με χαρακτήρες στο παιχνίδι. Το γεγονός ότι σχεδόν πάντα παραμένουν σε πρώτο πρόσωπο είναι απολαυστικό, αλλά οι σκιές, η φυσική αναπαραγωγή στο δέρμα και τα μαλλιά, καθώς και η έλλειψη έκφρασης μπορεί να είναι ανάμεικτες ανάλογα με τη σκηνή ή τον χαρακτήρα.

Ορισμένες στιγμές ενδέχεται να σας θυμίσει το Far Cry Primal. Αξίζει να τονίσουμε ότι περνάτε πολύ από τον χρόνο σας μόνοι, απολαμβάνοντας τον πανέμορφο, πυκνό, και πάνω από όλα δυναμικό κόσμο που μπορείτε ελεύθερα είτε να τον διασχίσετέ ή και να πετάξετε από πάνω του. Απλώς ελπίζω ότι η ανάμειξη της ιστορίας και του παιχνιδιού θα ήταν πολύ πιο συμβολική από ό,τι είναι, με πολλούς χαρακτήρες NPC που επαναλαμβάνουν την ίδια σειρά από animations και ενέργειες με λίγη προσοχή στις εξελίξεις.

Είστε έτοιμοι να τρέξετε το Avatar: Frontiers of Pandora;

Οι απαιτήσεις μνήμης είναι υψηλές – κάρτες 8GB και ακόμη και 10GB μπορεί να δυσκολευτούν με χαμηλά mip maps, αλλά ακόμη και στην κάρτα RX 6800 με 16GB με την οποία το τρέξαμε, μερικά από τα textures και τα materials ήταν χαμηλής πιστότητας και ορισμένες στιγμές ήταν αδύναμες.

Η έκδοση για PC προσφέρει εξαιρετική κλιμάκωση με προεπιλεγμένες ρυθμίσεις από Low έως Ultra και πληθώρα επιλογών για περαιτέρω ρύθμιση.

Οι επιλογές κλιμάκωσης είναι καθοριστικές αν θέλετε επίπεδα απόδοσης 60fps, καθώς αντιμετωπίζονται δυσκολίες για τα κλειδωμένα 60fps ακόμη και με μια πανίσχυρη κάρτα γραφικών σαν την RTX 3080 σε συνδιασμό με τον επεξεργαστή Ryzen 7 5800X3D με ενεργοποιημένο το DLSS.

Χρησιμοποιώντας την RX 6800 και τον Ryzen 5 5600X σε ανάλυση 4Κ, η μείωση από Ultra σε High παρέχει αύξηση της απόδοσης κατά 41%. Η μείωση στο Medium παρέχει επιπλέον 12% σε σχέση με αυτό, με το Low να προσφέρει μια μικρή αλλά ενδεχομένως σημαντική αύξηση της τάξης του 6% πάνω σε αυτό.

Ακόμη και αν έχετε μια παλαιότερη κάρτα γραφικών, το FSR3 είναι η καλύτερη επιλογή για όλους.

Η ποιότητα εικόνας έχει τρεις επιλογές: το βασικό TAA της μηχανής, το DLSS της Nvidia αν έχετε μια κάρτα γραφικών Nvidia, και το ευρύτερα υποστηριγμένο FSR3 της AMD. Αυτά είναι ουσιαστικά για να παρέχουν καλή απόδοση, και ενεργοποιώντας το 4Κ Balanced με τις ίδιες High ρυθμίσεις στα 4Κ, κερδίζουμε αυξημένη απόδοση και ποιότητα εικόνας.

Προτεινόμενες ρυθμίσεις

Σε αυτήν την ενότητα καλύπτεται το πώς να επιτύχετε την καλύτερη ισορροπία μεταξύ απόδοσης και οπτικής ποιότητας σε τρεις διαμορφώσεις υλικού.

Ξεκινώντας με τη μεσαία διαμόρφωση της RTX 2070 με 32GB DDR4 RAM, γρήγορο SSD και επεξεργαστή Ryzen 7 2700 8c/16t @3.8Ghz, ένα κλειδωμένο 60fps δεν είναι πραγματικά εφικτό, καθώς οι περικοπές στην οπτική και ανάλυση επηρεάζουν σοβαρά την ποιότητα του παιχνιδιού. Προτείνεται λοιπόν ένα περιορισμένο 30 ή 40 fps αν έχετε οθόνη 120Hz, με μια μίξη από Medium και λίγες High ρυθμίσεις (δείτε τον πίνακα Medium PC Spec Optimised) σε ανάλυση 1440p μέσω FSR3 Balanced. Αυτό αποδίδει περίπου 1488×837 αναλογία βάσης ανάλυσης με ένα bias για επιτέλους μια κλίμακα έως 1080p. Αυτό επιτυγχάνει μια σταθερή ανάγνωση 30 έως 40 fps σε πυκνά δάση, πραγματικά cutscenes και ψηλές απόπειρες. Αυτό παρέχει το μεγαλύτερο μέρος της οπτικής ποιότητας και το πιο σταθερό και συνεπές ποσοστό απόδοσης σε αυτήν την κατηγορία υλικού.

Για την υψηλή κατηγορία, χρησιμοποιώ ένα RX 6800 για την αντιπροσώπευση της AMD και ένα RTX 3080 για τη Nvidia, και τα δύο με 32GB γρήγορης DDR4 RAM και SSD. Σε αυτό το επίπεδο, οι συνιστώμενες ρυθμίσεις για ένα ομαλό στόχο 60 fps είναι μια ελαφρώς μείγμα Medium και High (δείτε τον πίνακα High PC Spec Optimised), με περισσότερη βαρύτητα στο High για φωτισμό, πυκνότητα και σκιές που μπορεί να προσφέρουν πάνω από 17% αύξηση έναντι των High ρυθμίσεων με αμελητέο οπτικό αποτέλεσμα. Ο επεξεργαστής 5600X έχει μικρότερη περιοχή προβολής από τον 5800X3D CPU, πράγμα που βοηθά στη μείωση του pop-in. Η RX 6800 στοχεύει σε μια ανάλυση FSR3 Performance των 1800p με ένα bias προς ένα όριο περίπου 1440p βάσης ανάλυσης.

Ενώ η RTX 3080 μπορεί να κάνει το ίδιο στα 4K Balanced (1271p βάση), ξανά με ένα bias προς περίπου 1620p οροφή. Αυτό μπορεί ακόμα να έχει βυθίσεις κάτω από τα 60 σε ορισμένα τμήματα, όπως streaming, πυκνή χλόη και μεγαλύτερες εκρήξεις, που ήταν αληθινά για όλα τα δοκιμασμένα μηχανήματα μου, αλλά γενικά παίζει πολύ ομαλά, και πάνω απ’ όλα σταθερά με ποντίκι ή είσοδο ελεγκτή, που είναι κρίσιμο για ένα παιχνίδι πρώτου προσώπου.

Πέρα από αυτά τα επίπεδα GPU, θα συνιστούσα να ρυθμίσετε την ανάλυση στις ρυθμίσεις FSR ή DLSS 4K Ultra Quality χωρίς να αλλάξετε τις προτεινόμενες ρυθμίσεις μου.

Υπάρχει επίσης μια κρυφή ρύθμιση με το όνομα “Unobtanium” που μπορεί να ενεργοποιηθεί από τις επιλογές εντολών μέσα από τον εκτελέσιμο του Ubisoft launcher.

Αυτή αυξάνει όλες τις ρυθμίσεις στο απόλυτο μέγιστο και είναι πραγματικά σχεδιασμένη ως δοκιμαστική για μελλοντικό υλικό, οπότε δεν πρέπει να την ενεργοποιήσετε. Αυτή η ρύθμιση προσφέρει πολύ υψηλότερους υπολογισμούς ακτίνας, δειγματοληψία pixel, αυξημένο καταρράκτη σκιών, LoD και είναι τόσο απαιτητική που για να επιτύχετε native 4K 60fps θα απαιτούσε μια GPU πέρα ​​από οτιδήποτε διαθέσιμο υπάρχει στην αγορά σήμερα. Παρόλα αυτά, χαίρομαι πολύ που η ομάδα περιέλαβε αυτήν τη ρύθμιση ως μια επιλογή που προορίζεται για μελλοντικές δοκιμές απόδοσης GPU, και είμαι σίγουρος ότι μπορεί να γίνει ένα παιχνίδι δοκιμής για την κλίμακα των GPU όταν έρθει η επόμενη γενιά των GPU.

Σφάλματα στο Δάσος

Παρατηρήθηκαν πολλά συνεχόμενα σφάλματα κατά τη διάρκεια της εμπειρίας μας στο Avatar: Frontiers of Pandora, ακόμη και μετά από αρκετά patches που κυκλοφόρησαν. Αντικείμενα εμφανίζονται και εξαφανίζονται συχνά, με τρεμόπαιγμα στα επίπεδα λεπτομέρειας, και οι χάρτες φωτός και ακόμη και οι NPCs μπορούσαν να εμφανιστούν και να εξαφανιστούν αμέσως. Το παιχνίδι έκλεινε στην επιφάνεια εργασίας μερικές φορές στην RTX 2070 μου, πιθανόν λόγω προβλημάτων μνήμης. Χειρότερα ήταν τα προβλήματα του παιχνιδιού: χαρακτήρες θα γυρνούσαν το κεφάλι τους προς την λάθος κατεύθυνση κατά τη διάρκεια των διαλόγων, και τα physics του παιχνιδιού θα εμφάνιζαν τρεμόπαιγμα κατά καιρούς. Ένα από τα χειρότερα περιλάμβανε τη σύνδεση με το beast σας – αν σας έπαιρνε πολύ χρόνο, δεν θα μπορούσατε ποτέ να το ιππεύσετε και θα πέφτατε ξαφνικά μέσα από τον χάρτη καταλήγοντας νεκροί. Παρόλο που αυτά τα θέματα δεν ήταν συχνά, τα αντιμετώπισα αρκετές φορές ώστε να αξίζει τη σημείωση.

Πηγή: ign.com