Η Vodafone Group Plc σύναψε συμφωνία με την Microsoft Corp. για επενδύσεις ύψους 1,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την επόμενη δεκαετία.

Η συμφωνία αυτή στοχεύει στην ανάπτυξη μιας σειράς επιχειρήσεων, συμπεριλαμβανομένων της τεχνητής νοημοσύνης, των ψηφιακών πληρωμών και του IoT.

Διαβάστε περισσότερα: Η τεχνητή νοημοσύνη οδηγεί σε επενδύσεις στην κυβερνοασφάλεια

Ως μέρος της συμφωνίας, η Vodafone θα χρησιμοποιήσει την τεχνολογία OpenAI που τρέχει στο Azure για να βελτιώσει τις λειτουργίες εξυπηρέτησης πελατών, συμπεριλαμβανομένου του chatbot για καταναλωτές, και οι υπάλληλοι της Vodafone θα έχουν πρόσβαση στο Microsoft Copilot, ανέφεραν οι εταιρείες σε δήλωση την Τρίτη.

Η CEO Margherita Della Valle στοχεύει στη βελτιστοποίηση των λειτουργιών. Η συνεργασία επιτρέπει στη Vodafone να προωθήσει υπηρεσίες της Microsoft, συμπεριλαμβανομένων των Azure και Teams. Η Microsoft επενδύει στο IoT (Internet of Things) της Vodafone. Ο τεχνικός διευθυντής, Scott Petty, αναφέρει ότι το Generative AI ανοίγει νέες δυνατότητες. Η Microsoft αποκομίζει 13 δισεκατομμύρια δολάρια για την Copilot AI της OpenAI. Οι εταιρικοί πελάτες καταβάλλουν $30 ανά χρήστη ανά μήνα.

Για ένα σύντομο διάστημα μετά την έκρηξη των dot-com, η αξία της Vodafone ανέβηκε σε επίπεδo παρόμοιo με αυτό της Microsoft. Ωστόσο, κατά τις τελευταίες δύο δεκαετίες, η τύχη των δύο εταιρειών έχει διαφοροποιηθεί, καθώς ο τομέας των τηλεπικοινωνιών αντιμετωπίζει προκλήσεις στην απόδοση εσόδων που θα ικανοποιούν τις μεγάλες επενδύσεις τους σε υποδομές δικτύων. Παράλληλα, η Microsoft επένδυσε στην OpenAI, θέτοντας την εταιρεία λογισμικού στην πρωτοπορία της τεχνητής νοημοσύνης και συμβάλλοντας στο να υπερβεί την αξία της Apple Inc.

, καθιστώντας την την πιο ακριβοπληρωμένη εταιρεία στο χρηματιστήριο.

Δείτε ακόμη: Η Τεχνητή Νοημοσύνη Στο Κέντρο των Σχεδίων της Apple

Η Vodafone θα μεταφέρει τη δημοφιλή υπηρεσία χρημάτων για κινητά M-Pesa στο Azure, προσφέροντας νέες δυνατότητες που βασίζονται στο cloud. Η M-Pesa αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες χρηματοοικονομικές υπηρεσίες με κινητές συσκευές σε επτά χώρες της Αφρικής, καταφέρνοντας να έχει πάνω από 51 εκατομμύρια πελάτες.

Αυτή η κίνηση αποτελεί μέρος της στρατηγικής της Vodafone για να επεκτείνει τις υπηρεσίες της και να παρέχει ακόμα περισσότερη καινοτομία και αξία στους πελάτες της.

Πηγή: bloomberg.com