Ένα HEMI Cuda του 1970 με 40.000 μίλια, γεννημένο με έναν HEMI 426 V8 4-τάχυτο κινητήρα, κρύβει μια μεγαλύτερη έκπληξη V8 (και τιμή).

Δείτε επίσης: Ford Mustang S550: Το Πρώτο Mustang με τετρακίνηση στον Κόσμο

Εδώ έχουμε κάτι που δεν συναντάμε καθημερινά: ένα πραγματικό 1970 HEMI Cuda που δεν είναι πλέον 426. Η ιστορία πίσω από αυτό είναι κυρίως ασαφής, αλλά ο ιδιοκτήτης ζητά 200.000 δολάρια για αυτό, αν και είναι τόσο μακριά από τον παλιό κόσμο που σχεδόν δεν αξίζει πια τον τίτλο του hemispherical nobility.

Το Barracuda έκανε μια εντυπωσιακή επιστροφή το 1970, αναλαμβάνοντας τον κινητήρα 426 κυβικών ιντσών (7,0 λίτρων) μετά από επτά χρόνια από την εμφάνιση του ονοματολογίου. Το νέο αυτοκίνητο Plymouth κυκλοφόρησε στην αγορά στις 1 Απριλίου 1970 ξεπερνώντας το Mustang της Ford κατά δύο εβδομάδες και δύο ημέρες.

Δείτε ακόμα: 1969 Plymouth HEMI GTX: Διαμάντι με Κορυφαίες Τεχνικές Προδιαγραφές

Το 1966, η Chrysler παρουσίασε ένα ακόμη υπογεγραμμένο προϊόν, το Street HEMI, και το Plymouth πήρε τη μερίδα του λέοντος. Μέχρι το τέλος του 1971, ο διάσημος κινητήρας-ελέφαντας χρησιμοποιήθηκε περισσότερο στα Belvedere, GTX, Road Runner και ‘Cuda από ό,τι σε Charger, Coronet, Challenger και άλλα Dodge.

Στην περίπτωση του Barracuda, το HEMI ήταν μια περαστική υπόθεση, αφού κράτησε μόνο δύο χρόνια (μια μοίρα που μοιράζεται και ο Challenger, το δίδυμο αδελφάκι του ‘Cuda που δημιουργήθηκε και εξαφανίστηκε μαζί με το ανανεωμένο Plymouth). Το 1970, το Barracuda κυκλοφόρησε στην τρίτη του γενιά, αλλά δεν είχε τίποτα κοινό με τα προηγούμενά του.

Δείτε επίσης: 2023 Audi S6: Ισορροπία μεταξύ αποδόσεων και πολυτέλειας

Η νέα πλατφόρμα E-body – σχεδιασμένη ειδικά για τα δύο εμβληματικά αυτοκίνητα, το ‘Cuda και το Challenger – επέτρεπε στο αυτοκίνητο να φιλοξενήσει τα μεγάλα μπλοκ που ήταν αδύνατο να εγκατασταθούν στο στενό μηχανοκίνητο χώρο του A-body. Δυστυχώς, το ποζεράτο HEMI της δεύτερης γενιάς έπεσε θύμα του Clean Air Act και των ασφαλιστικών εισφορών και πέθανε μετά από δύο σύντομα χρόνια.

Το θρυλικό μετάλλιο διάκρισης ‘hemicuda’ απονεμήθηκε σε 666 από τα muscle Plymouths που κατασκευάστηκαν για το μοντέλο του 1970 (μόνο ο Θεός ξέρει αν ο αριθμός παραγωγής ήταν σύμπτωση ή μια εύστοχη και βαθιά ειρωνική χειρονομία στην αποκάλυψη του ορού που είχε μόλις ελευθερώσει η Chrysler). Το επόμενο έτος, η παραγωγή κατέρρευσε σε 114, οπότε, φυσικά, κάποια από αυτά είναι πολύτιμα συλλεκτικά σήμερα. Ακόμα περισσότερο επειδή δεν υπάρχουν πλέον τόσα πολλά και τα πρωτότυπα παραδείγματα είναι απόλυτα ακριβή.

Δείτε επίσης: McLaren GTS: Το Απόλυτο ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟ Supercar;

Με τιμές που φτάνουν βαθιά στα επταψήφια νούμερα για τους επιζώντες, τα ανακαινισμένα παραδείγματα δεν είναι και τόσο φθηνά. Ωστόσο, το συγκεκριμένο αυτοκίνητο που παρουσιάζουμε εδώ είναι μια ακριβή αντίθεση με αυτό το παράδειγμα. Το επιθυμητό Plymouth γεννήθηκε με έναν 426 HEMI, ένα τετρατάχυτο Super Track Pack με 4.10 σχέση μετάδοσης και ένα Sure Grip διαφορικό.

Σύμφωνα με την διαφήμιση πώλησης, το σώμα έχει μόνο 40.000 μίλια (64.000 χιλιόμετρα). Θα ήθελα να ήταν ένα λάθος πληκτρολόγησης, αλλά δεν είναι: είναι το μίλι του σώματος – ή αυτό που παραμένει πρωτότυπο – και όχι του κινητήρα. Δεν μας λένε τι συνέβη με τον πρωτότυπο V8 και τους κεφαλαίους καυστήρες με ημισφαιρικό σχήμα, αλλά αυτό το Rally Red hardtop προσφέρει τώρα έναν 472άρη κάτω από το καπό shaker.

Δείτε ακόμα: Ferrari 499P Modificata: Αφιέρωμα Le Mans των 858 ίππων

Το air grabber είναι επίσης αναπαραγωγή με κομμάτια New Old Stock (αλλά το αυτοκίνητο είχε αρχικά ένα, ως HEMI), αλλά τα κρίσιμα στοιχεία βρίσκονται κάτω από το αυτοκίνητο. Ο μεγάλος κινητήρας 7,7 λίτρων παράγει πάνω από 600 ίππους και 600 λίβρεςπόδια (814 Nm) ροπής, σύμφωνα με τον πωλητή, ο οποίος τονίζει τους υδραυλικούς αναστολείς και τον λόγο συμπίεσης 10.5:1.

Αυτό απέχει πολύ από την αρχική ισχύ των 425 ίππων και 490 lb-ft (431 PS, 664 Nm), και είναι δικαίωμα αυτού που διαθέτει 200,000 δολάρια να αποφασίσει αν η τροποποίηση ανταποκρίνεται στον μύθο που περιβάλλει αυτό το όνομα. Ξανά, ο ιδιοκτήτης αναφέρει ότι τα διπλά καρμπυρατέρ ανακατασκευάστηκαν και ρυθμίστηκαν για το νέο ισορροπημένο και blueprinted κινητήρα, που είναι τώρα 8.000 χιλιόμετρα μακριά από το καινούργιο.

Πηγή: autoevolution.com