Η Ford είναι ανοιχτή στη συνεργασία με τους ανταγωνιστές για να προσφέρει πιο οικονομικά ηλεκτρικά οχήματα (EV) και να ανταγωνιστεί τους κινέζους κατασκευαστές EV.

Ο Jim Farley, Διευθύνων Σύμβουλος της Ford, τονίζει ότι εάν δεν μπορείτε να ανταγωνιστείτε τους Κινέζους, το 20% έως 30% των εσόδων σας βρίσκονται σε κίνδυνο.

Διαβάστε επίσης: Τα ηλεκτρικά ποδήλατα αντικαθιστούν τα εταιρικά αυτοκίνητα

Κατά την ομιλία του στο συνέδριο της Wolfe Research την Τετάρτη, ο κ. Farley εξήγησε: “Σαν διευθύνων σύμβουλος μιας εταιρείας που αντιμετωπίζει δυσκολίες στον ανταγωνισμό με τις ιαπωνικές και νοτιοκορεατικές εταιρείες, πρέπει να αντιμετωπίσουμε αυτό το πρόβλημα”.

Ο επικεφαλής της Ford εξήγησε ότι η εταιρεία “έλαβε γρήγορα την απόφαση να επενδύσει σε μια μικρότερη πλατφόρμα EV”. Σύμφωνα με τα λεγόμενά του, μέχρι τα μέσα του 2023, “συνειδητοποιήσαμε, ότι πρέπει ουσιαστικά να προσφέρουμε ένα υβριδικό premium EV στους πελάτες μας. Δεν υπάρχουν περιθώρια για περισσότερα έξοδα”.

Ο Farley αναγνώρισε ότι η κατασκευή των μεγαλύτερων ηλεκτρικών οχημάτων, όπως το F-150 Lightning, είναι δαπανηρή. Δήλωσε το εξής: “Οι πελάτες μας μας λένε ότι αν έχουν ένα όχημα μεγαλύτερο από το Escape, θέλουν να είναι πραγματικά λειτουργικό ή ένα όχημα εργασίας, πάντα όμως ηλεκτρικό”.

Αντίστοιχα, με τα μικρότερα ηλεκτρικά οχήματα, η κατάσταση είναι εντελώς διαφορετική. Ο κ. Farley ανέφερε ότι με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο της κλάσης του Escape ή μικρότερο, “λειτουργεί πλήρως”.

Στην πραγματικότητα, ο Farley είπε: «Είναι δραματικά καλύτερο λειτουργικό κόστος από ένα (Toyota) Corolla ή ένα (Honda) Civic ή ακόμα και ένα (Ford) Maverick».

Η Ford κινείται σε προσιτά EV

Αν και η στροφή της Ford σε πιο προσιτά EV οχήματα μπορεί να μην είναι ακόμη εμφανής, «τα καταφέραμε», δήλωσε ο κ. Farley την Πέμπτη.

Τα σχόλια έρχονται μετά την αποκάλυψη του Farley ότι η Ford εργάζεται “μυστικά” σε μια πλατφόρμα ηλεκτρικών οχημάτων χαμηλού κόστους την προηγούμενη εβδομάδα. Η Ford συγκέντρωσε μια εξαιρετικά ικανή ομάδα εργαζομένων για να την αναπτύξει, με τη συμμετοχή μερικών από τους κορυφαίους μηχανικούς EV στον κόσμο, όπως ανέφερε ο Farley.

Η πλατφόρμα θα ανταγωνιστεί τα οικονομικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα από κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η BYD. Ο Farley επισήμανε ότι η BYD μπορεί να παράγει το ηλεκτρικό αυτοκίνητο Seagull της με κόστος από 9.000 έως 11.000 δολάρια.

Δείτε ακόμη: Toyota: Ο CEO προβλέπει ότι τα ηλεκτρικά οχήματα θα αποτελούν μόνο το 30% της αγοράς

Η BYD παρουσιάζει το Seagull (Dolphin Mini), ένα οικονομικό αυτοκίνητο που ξεκινά από 20.100 $ (99.800 reals) στη Βραζιλία, καθώς προσεγγίζει τις ΗΠΑ (όπου ήδη πωλούνται ηλεκτρικά λεωφορεία). Σύμφωνα με τον επικεφαλής της BYD Mexico, Zhou Zou, η εταιρεία εξετάζει την πιθανότητα κατασκευής ενός εργοστασίου στη χώρα, καθώς επιθυμεί να δημιουργήσει έναν κόμβο εξαγωγών προς τις ΗΠΑ.

Ο Marin Gjaja, COO στην μονάδα Model e EV της Ford, αναφέρθηκε στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα ως “σημαντική στρατηγική απειλή” κατά τη διάρκεια μιας συζήτησης σε ένα πάνελ την Τετάρτη.

Ο Gjaja ανέφερε ότι η Ford θα πρέπει να επικεντρωθεί στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς αλλιώς δεν θα έχει μέλλον ως εταιρεία. Πρόσθεσε επίσης ότι “αυτή η τεχνολογία είναι μπροστά μας και πρέπει να την αξιοποιήσουμε.”

Παρά την επείγουσα φύση των πρόσφατων δηλώσεων της Ford, η αυτοκινητοβιομηχανία συνεχίζει να μειώνει την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων εδώ στις ΗΠΑ, την ίδια στιγμή που παραμένει πίσω από σημαντικές πρωτοβουλίες στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων.

Ο John Lawler, ο οικονομικός διευθυντής της Ford, επιβεβαίωσε ότι η εταιρεία αντιμετώπισε μια καθυστέρηση περίπου 12 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε δαπάνες για ηλεκτρικά οχήματα το περασμένο έτος.

Τον προηγούμενο μήνα, η Ford ανακοίνωσε ότι μειώνει την παραγωγή του F-150 Lightning, αναφέροντας “χαμηλότερη ζήτηση από αυτή που προβλεπόταν”. Αυτή ήταν η δεύτερη μείωση της παραγωγής μέσα σε λιγότερο από πέντε μήνες.

Η Ford αναφέρθηκε στην προσπάθειά της να επιτύχει τη βέλτιστη ισορροπία μεταξύ παραγωγής, αύξησης πωλήσεων και κερδοφορίας.

Ο Lawler εξήγησε ότι η Ford αλλάζει τον ρυθμό και τη ροή του κεφαλαίου και της χωρητικότητας των ηλεκτρικών οχημάτων, συμπεριλαμβανομένης της μείωσης των σχεδίων παραγωγής στο εργοστάσιό της στο Marshall περίπου στο μισό.

Διαβάστε σχετικά: Rowan Atkinson: Κατηγορείται για την πτώση των πωλήσεων EV οχημάτων

Παράλληλα, ανταγωνίστριες εταιρείες στο εξωτερικό, όπως η Volvo, έχουν ήδη προχωρήσει ένα βήμα μπροστά με την κυκλοφορία νέων EV οχημάτων, όπως το EX30, που ξεκινούν από 35.000 δολάρια.

Πηγή: electrek.co