Τα ηλεκτρικά οχήματα της επόμενης γενιάς θα είναι φθηνότερα στην παραγωγή από τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα μέχρι το 2027

Σε τρία μόλις χρόνια, τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία θα είναι φθηνότερα στην παραγωγή από τα αυτοκίνητα με εσωτερική καύση (ICE) του ίδιου μεγέθους λόγω βελτιωμένων μεθόδων κατασκευής – τουλάχιστον αυτή είναι η πιο πρόσφατη πρόβλεψη της εταιρείας έρευνας αγοράς Gartner. Φυσικά, αυτά τα κέρδη ενδέχεται να χαθούν λόγω της αυξανόμενης τιμής των επισκευών των ηλεκτρικών οχημάτων.

Δείτε επίσης: Η Toyota πιστεύει ότι τα ηλεκτρικά οχήματα είναι «πεταμένα λεφτά»

Η Gartner προβλέπει επίσης ότι μέχρι το 2027 το 15% των εταιρειών ηλεκτρικών οχημάτων που ιδρύθηκαν από την προηγούμενη δεκαετία θα εξαγοραστούν ή θα πτωχεύσουν. “Αυτό δεν σημαίνει ότι ο τομέας των ηλεκτρικών οχημάτων καταρρέει”, δήλωσε ο Pedro Pacheco, αντιπρόεδρος έρευνας στην Gartner. “Απλώς εισέρχεται σε μια νέα φάση όπου οι εταιρείες με τα καλύτερα προϊόντα και υπηρεσίες θα κερδίσουν επάνω στις υπόλοιπες”. Φυσικά, τουλάχιστον 18 εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων και μπαταριών που πρόσφατα εισήλθαν στο χρηματιστήριο και προσέλκυσαν τεράστιες επενδύσεις αντιμετωπίζουν προβλήματα με τα χρήματα, με πολλές από αυτές να καταρρέουν, συμπεριλαμβανομένων των Lordstown Motors και Proterra.

Ωστόσο, οι νέες καινοτομίες θα μειώσουν το κόστος των ηλεκτρικών οχημάτων, σύμφωνα με την Gartner. “Οι νέοι εταιρικοί κατασκευαστές θέλουν να αναδιαμορφώσουν έντονα την τρέχουσα κατάσταση στην αυτοκινητοβιομηχανία”, πρόσθεσε. “Έφεραν νέες καινοτομίες που απλοποιούν τα κόστη παραγωγής όπως η κεντρική αρχιτεκτονική οχήματος ή η εισαγωγή των gigacastings που βοηθούν στη μείωση του κόστους παραγωγής και του χρόνου συναρμολόγησης, τα οποία οι κλασικοί κατασκευαστές δεν είχαν άλλη επιλογή από το να υιοθετήσουν για να επιβιώσουν”.

Δείτε ακόμα: Alef Model A: Το ιπτάμενο αυτοκίνητο έχει ήδη 2000 προπαραγγελίες

Τα ηλεκτρικά οχήματα της επόμενης γενιάς θα είναι φθηνότερα στην κατασκευή αλλά τα κόστη επισκευής θα είναι πιο ακριβά

Έως το 2027, τα ηλεκτρικά οχήματα της επόμενης γενιάς θα είναι φθηνότερα στην κατασκευή από τα συγκρίσιμα αυτοκίνητα με εσωτερική καύση, με τα κόστη παραγωγής να μειώνονται ταχύτερα από τα κόστη των μπαταριών. Αλλά υπάρχει ένα αλλά: Τα κόστη επισκευής θα είναι πιο ακριβά, λέει η Gartner. Έως το 2027, προβλέπει ότι το μέσο κόστος επισκευής σοβαρής ζημιάς σε σώμα και μπαταρία ηλεκτρικού οχήματος θα αυξηθεί κατά 30%.

Αυτό σημαίνει ότι τα αυτοκίνητα που έχουν υποστεί ατύχημα ή ζημιά είναι πιο πιθανό να είναι απόλυτα ανεπανόρθωτα, καθώς τα κόστη επισκευής θα υπερισχύουν της υπολειπόμενης αξίας, δήλωσε η Gartner. Επιπλέον, οι πιο ακριβές επισκευές από ατυχήματα μπορεί να οδηγήσουν σε αυξημένες ασφαλιστικές εισφορές ή ακόμα και στην αρνητική απόφαση των ασφαλιστικών εταιρειών να καλύψουν συγκεκριμένα μοντέλα αυτοκινήτων. Όλα αυτά, φυσικά, θα μπορούσαν να προκαλέσουν αντίδραση από τους καταναλωτές εάν οι μειώσεις στα κόστη παραγωγής γίνουν με το κόστος υψηλότερων επισκευών, προειδοποιεί η Gartner.

Δείτε ακόμα: Όλες οι λεπτομέρεις που αποδεικνύουν, γιατί τα ηλεκτρικά οχήματα είναι πιο επιβλαβή από τα βενζινοκίνητα για το περιβάλλον!

Παρόλα αυτά, τα πράγματα φαίνεται να βελτιώνονται για τον κόσμο των ηλεκτρικών οχημάτων, λέει η Gartner, με την αναρρίχηση στην αγορά να προβλέπεται να αυξηθεί φέτος παρά την όλη καταστροφή και σκοτεινιά που διαβάζουμε αυτές τις μέρες. Οι αποστολές εκτιμάται ότι θα φτάσουν τις 184 εκατομμύρια μονάδες φέτος και τις 20,6 εκατομμύρια μονάδες το 2025. Αλλά οι διαθέσεις αλλάζουν, λιγότερο “χρυσή αγορά” και περισσότερο “επιβίωση του ισχυρότερου”, λέει η Gartner.

Πηγή: electrek.co