Η έρευνα του 2024 από την εταιρεία Accenture προβλέπει τον οικονομικό αντίκτυπο της Generative AI στις επιχειρήσεις.

Η έρευνα υποδηλώνει ότι περισσότερα από 10,3 τρισ. δολάρια σε επιπλέον οικονομική αξία μπορούν να ξεκλειδωθούν μέχρι το 2038 εάν οι οργανισμοί υιοθετήσουν την Generative AI με ευθύνη και σε μεγάλη κλίμακα.

Επιπλέον, οι επιχειρηματικοί ηγέτες που αναφέρονται στην έρευνα σημειώνουν ότι η Generative AI θα αυξήσει τελικά το μερίδιο αγοράς της εταιρείας τους, και το 17% προβλέπει αύξηση του μεριδίου της αγοράς κατά 10% ή περισσότερο. Το 95% των εργαζομένων βλέπουν αξία στην εργασία με Generative AI – αλλά η κύρια ανησυχία τους είναι ότι δεν εμπιστεύονται τους οργανισμούς να εξασφαλίσουν θετικά αποτελέσματα για όλους από την εισαγωγή της νέας τεχνολογίας.

Παράλληλα, το ένατο ετήσιο έκθεσης ανταλλαγής συνδεσιμότητας της MuleSoft, που προέρχεται από συνεντεύξεις με 1.050 ηγέτες πληροφορικής σε ολόκληρο τον κόσμο, αποκαλύπτει ότι ο σημείο καμπής της AI ενισχύει την ανάγκη για μια συνεκτική στρατηγική πληροφορικής. Το 87% των ηγετών πληροφορικής αναφέρουν ότι η φύση της ψηφιακής μετασχηματισμού αλλάζει. Η AI περαιτέρω περιπλέκει το τεχνολογικό τοπίο, με 991 εφαρμογές στη μέση επιχείρηση. Τα προϋπολογισμένα τους χρειάζεται να αυξηθούν για να ανταποκριθούν σε αυτή την αυξανόμενη ζήτηση.

Η έρευνα ανακάλυψε επίσης ότι οι ανησυχίες σχετικά με την ολοκλήρωση και την ασφάλεια είναι οι μεγαλύτεροι φραγμοί για την υιοθέτηση της AI. Το διλήμματα είναι ήδη εμφανές, με πάνω από τρία τέταρτα των οργανισμών να αναφέρουν ότι χρησιμοποιούν πολλαπλά μοντέλα AI. Το 90% δηλώνει ότι η δυσκολία ολοκλήρωσης της AI με άλλα συστήματα αποτελεί ένα εμπόδιο, ενώ το 79% αναφέρει ανησυχίες για την ασφάλεια. Ωστόσο, ίσως ο μεγαλύτερος φραγμός για την υιοθέτηση της AI είναι ένας συνδυασμός αποθηκών δεδομένων και ευπάθειας των συστημάτων που κρατούν τις εταιρείες πίσω. Σχεδόν ομοιόμορφα, το 98% των ηγετών πληροφορικής αναφέρουν ότι αντιμετωπίζουν προκλήσεις σχετικά με τον ψηφιακό μετασχηματισμό.

Η διατήρηση των αποθηκών δεδομένων αναφέρεται από το 81% των ανταποκρινομένων και η ευπάθεια των συστημάτων που εξαρτώνται άρρηκτα από τα δεδομένα από το 72%. Οι αποθήκες δεδομένων εμποδίζουν τα έργα αυτοματισμού να ολοκληρωθούν εντός των προβλεπόμενων χρονικών και οικονομικών πλαισίων. Ο αυτοματισμός εξακολουθεί να είναι αντικείμενο διαφωνίας μεταξύ της πληροφορικής και της επιχείρησης. Οι επιχειρηματικοί χρήστες επωφελούνται σημαντικά από τον αυτοματισμό της εργασίας τους (1,9 ώρες ανά εργαζόμενο εβδομάδα) και ζητούν περισσότερη ευελιξία στον αυτοματισμό. Ωστόσο, η πλειονότητα των τμημάτων πληροφορικής πρέπει ακόμη να κατανοήσει πώς να επιτρέψει αυτόν τον αυτοματισμό με έναν ασφαλή και κανονισμένο τρόπο. Δύο τρίτα (66%) των έργων αυτοματισμού έχουν την πληροφορική ως τον μοναδικό φρουρό.

Για να κατανοήσουμε καλύτερα τον αντίκτυπο της υιοθέτησης της Generative AI που στοχεύει στη βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη, συνεντέυξαμαι δύο από τους κορυφαίους ειδικούς στον κλάδο της διαχείρισης σχέσεων με τον πελάτη (CRM), της εμπειρίας του πελάτη (CX) και της εξυπηρέτησης του πελάτη. Ο Michael Maoz είναι ανώτερος αντιπρόεδρος και επικεφαλής καινοτομίας στη Salesforce. Πριν ενταχθεί στη Salesforce, ο Maoz ήταν ανώτερος αντιπρόεδρος έρευνας και διακεκριμένος αναλυτής στην Gartner, υπηρετώντας ως ηγέτης έρευνας για τη στρατηγική εξυπηρέτησης και υποστήριξης πελατών. Ο Ed Thompson είναι ανώτερος αντιπρόεδρος στρατηγικής αγοράς στη Salesforce. Πριν ενταχθεί στη Salesforce, ο Thompson ήταν ανώτερος αντιπρόεδρος έρευνας και διακεκριμένος αναλυτής στην Gartner, καλύπτοντας τη στρατηγική και την εφαρμογή της εμπειρίας πελατών (CX) και των CRM. Ο Maoz και ο Thompson μοιράστηκαν τις απόψεις τους σχετικά με το τι πρέπει να λάβουν υπόψη τους οι επιχειρήσεις και να υλοποιήσουν πριν εφαρμόσουν λύσεις Generative AI στις εφαρμογές και τις διαδικασίες εξυπηρέτησης πελατών τους.

Πριν ενταχθεί στη Salesforce, ο Thompson ήταν ανώτερος αναλυτής έρευνας και διακεκριμένος αναλυτής στην Gartner, καλύπτοντας την εμπειρία πελάτη (CX) και τη στρατηγική και εφαρμογή CRM. Οι Maoz και Thompson μοιράστηκαν τις απόψεις τους σχετικά με αυτό που οι επιχειρήσεις πρέπει να λάβουν υπόψη και να υλοποιήσουν πριν εφαρμόσουν λύσεις Generative AI στις εφαρμογές και τις διαδικασίες τους για την εξυπηρέτηση πελατών.

Πάνω από το 95% των μεγάλων οργανισμών διεξάγουν δοκιμές ή έχουν ήδη σε λειτουργία κάποια μορφή Generative AI. Αυτές οι εταιρείες έχουν προχωρήσει πέρα ​​από την έρευνα και την αξιολόγηση των δυνατοτήτων και έχουν αρχίσει να λαμβάνουν δράση. Οι μεσαίοι οργανισμοί συχνά έχουν εντοπίσει πάνω από 100 δυνητικές περιπτώσεις χρήσης και οι μεγαλύτεροι έχουν πάνω από 500 ορισμένες. Μεταξύ των επιχειρηματιών που συνεργαζόμαστε, υπεύθυνων για μάρκετινγκ, πωλήσεις, υποστήριξη πελατών και γενικά εμπειρία πελατών, οι συζητήσεις έχουν προχωρήσει από το “Τι μπορεί να κάνει η γεννητική τεχνητή νοημοσύνη;” στο να απαντηθεί το ερώτημα: “Παρέχει η Generative AI αξία για τη μονάδα μου, για την επιχείρησή μου και για τους πελάτες μου;”

Λίγοι οργανισμοί έχουν κάνει επικαιρότητα χρησιμοποιώντας γεννητική τεχνητή νοημοσύνη για την ανακάλυψη φαρμάκων ή το σχεδιασμό τσιπ, καθώς χρησιμοποιούν εξειδικευμένους εσωτερικούς πόρους για τη ρύθμιση μεγάλων μοντέλων γλώσσας για υψηλής αξίας, καινοτόμες περιπτώσεις χρήσης. Ορισμένοι οργανισμοί έχουν εξειδικευτεί στη ρύθμιση μικρών μοντέλων γλώσσας για συγκεκριμένες βιομηχανίες ή ένα μόνο είδος υψηλής αξίας διαδικασίας. Ωστόσο, ένα πολύ μεγαλύτερο ποσοστό οργανισμών έχει ακολουθήσει μια “χαμηλότερου κινδύνου” προσέγγιση και έχει ξεκινήσει με εσωτερικά έργα που δεν εκθέτουν απευθείας στους πελάτες ή τους προμηθευτές τα αποτελέσματα της GEN AI.