Μετά από πρόσφατες αναφορές για πιθανή αίτηση πτώχευσης της Fisker, η μάχιμη αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε σήμερα την αναστολή της κατασκευής όλων των ηλεκτρικών οχημάτων (EV) της.

«Η Fisker θα σταματήσει την παραγωγή για έξι εβδομάδες ξεκινώντας την εβδομάδα της 18ης Μαρτίου 2024, για να ευθυγραμμίσει τα επίπεδα αποθεμάτων και να προχωρήσει σε στρατηγικές και χρηματοδοτικές πρωτοβουλίες», ανέφερε σε ανακοίνωσή της η εταιρεία.

Δείτε περισσότερα: BYD: Μειώνει ακόμη περισσότερο τις τιμές στα EV

Η Fisker ανακοίνωσε ότι έχει εξασφαλίσει δέσμευση χρηματοδότησης έως 150 εκατομμύρια δολάρια από υπάρχοντα επενδυτή. Τα χρήματα θα διατεθούν σε τέσσερις δόσεις, χωρίς ωστόσο εγγύηση. Η εταιρεία Fisker υπόκειται σε συγκεκριμένους όρους, συμπεριλαμβανομένης της υποβολής του Έντυπου 10-K για το 2023, μιας ολοκληρωμένης έκθεσης που υποβάλλουν δημόσιες εταιρείες ετησίως για την οικονομική τους απόδοση.

Το WIRED ζήτησε από τον εκπρόσωπο δημοσίων σχέσεων της Fisker να διευρύνει τι ακριβώς απαιτείται για να εξασφαλιστεί η νέα επένδυση. Αρνήθηκαν να παράσχουν περαιτέρω λεπτομέρειες.

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στις Ηνωμένες Πολιτείες έχουν γενικά επιβραδυνθεί, αλλά η Fisker αντιμετώπισε ιδιαίτερα δύσκολη πορεία. Αναμφίβολα, υπέστη μείωση στον ποιοτικό έλεγχο όταν ανέθεσε την παραγωγή στην εταιρεία Magna με έδρα τον Καναδά. Επιπλέον, η Fisker φαίνεται ότι έδινε έμφαση στο στυλ παρά στην ουσία, όπως φαίνεται από τα θέματα που προέκυψαν στην κατασκευή και το λογισμικό του Ocean SUV της. Αυτά τα ζητήματα έχουν τροφοδοτήσει την άποψη ότι στον κόσμο των αυτοκινήτων δεν υπάρχει απλώς ανταλλακτικό για την πείρα που αποκτήθηκε από την κατασκευή οχημάτων για έναν αιώνα, όπως η BMW.

Η Fisker επιβεβαίωσε ότι βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με μία μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία για επενδύσεις στην εταιρεία. Σκοπός της είναι η κοινή ανάπτυξη μιας ή περισσότερων πλατφορμών ηλεκτρικών οχημάτων και η κατασκευή τους στη Βόρεια Αμερική. Η Nissan φέρεται ως ο ενδεχόμενος συνεργάτης, σύμφωνα με δημοσίευση του Reuters. Παρόλα αυτά, φαίνεται πως οι διαπραγματεύσεις δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμα, καθώς σημαντικοί όροι, όπως επιμέλεια και οριστικές συμφωνίες, πρέπει να εκπληρωθούν για την ολοκλήρωση μιας τέτοιας συμφωνίας.

Το WIRED δοκίμασε το Fisker Ocean τον Ιούλιο του 2023, αλλά λόγω της ανεπαρκούς κατάστασης του δοκιμαστικού αυτοκινήτου, δεν μπόρεσε να βαθμολογήσει το ηλεκτρικό όχημα. Το Ocean είχε προβλήματα με τα πεντάλ, τα οποία τρίζουν, με ανενεργό California Mode (όπου όλα τα παράθυρα του EV κλείνουν εκτός από το παρμπρίζ), καθώς και κακό χειρισμό που έπρεπε να διορθωθεί με μια ενημέρωση λογισμικού. Απλά, πολλά χαρακτηριστικά έλειπαν ή ήταν υπό ανάπτυξη, καθιστώντας το Ocean SUV ένα ηλεκτρικό όχημα που αδυνατούσαμε να αξιολογήσουμε επαρκώς.

Το Ocean αντιμετώπισε θέματα ποιότητας από την αρχή της κυκλοφορίας του. Οι ιδιοκτήτες εξέφρασαν ανησυχίες για απροσδόκητες απώλειες ρεύματος, προβληματικά μπρελόκ και αισθητήρες, κουκούλες που δεν κλείνουν σωστά, καθώς και δυσκολίες με τα φρένα.

Πράγματι, λίγο μετά την παραλαβή του SUV Ocean από το μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Fisker, Wendy Greuel, το όχημα έχασε την ισχύ του σε δημόσιο δρόμο. Επίσης, σύμφωνα με έγγραφα που διέρρευσαν από το TechCrunch, η Geeta Gupta Fisker, η οικονομική διευθύντρια της εταιρείας, η διευθύνουσα σύμβουλος και η σύζυγος του συνιδρυτή Henrik Fisker, αντιμετώπισαν πρόβλημα με την τροφοδοσία ενέργειας κατά την οδήγηση ενός Ocean.

Η ιστορία του Fisker αντιπροσωπεύει ένα ενδιαφέρον ταξίδι από τις αρχές του. Πριν από περίπου μια δεκαετία, ο ιδιοκτήτης της εταιρείας, ο οποίος είχε παλαιότερα εργαστεί σε εταιρείες όπως η BMW, η Ford και η Aston Martin (όπου κατείχε τη θέση του διευθυντή σχεδιασμού), παρουσίασε το αυτοκίνητο με το όνομά του, το Karma. Το Karma, ένα σπορ GT αυτοκίνητο με μεγάλη αυτονομία, ήταν καινοτόμο για την εποχή του αλλά αντιμετώπισε προβλήματα, όπως μια αποτυχημένη δοκιμή από το Consumer Reports και περιστατικά πυρκαγιάς.

Διαβάστε επίσης: BYD: Ανταγωνίζεται οχήματα φυσικού αερίου λανσάροντας το EV Qin Plus Honor Edition

Η τρέχουσα κατάσταση της εταιρείας υποδηλώνει μια αβεβαιότητα. Η Fisker αναφέρει ότι διαθέτει σε απόθεμα περίπου 4.700 οχήματα, τα οποία παραστάθηκαν από το 2023 και συμπεριλαμβάνονται στην παραγωγή του 2024. Πιστεύει ότι η συνολική αξία των οχημάτων σε αυτό το απόθεμα υπερβαίνει τα 200 εκατομμύρια δολάρια. Έχει παραδώσει 1.300 οχήματα το 2024 και έχει αποστείλει 4.900 σε πελάτες το 2023.

Τον Φεβρουάριο, η Fisker ανακοίνωσε τις περσινές πωλήσεις ύψους 273 εκατομμυρίων δολαρίων, ωστόσο το χρέος της υπερέβη το 1 δισεκατομμύριο δολάρια. Εξέδωσε επίσης μια προειδοποίηση για την “ουσιαστική αμφιβολία” σχετικά με την δυνατότητά της να διατηρήσει τη λειτουργία της επιχείρησης. Η μακροχρόνια διακοπή στην παραγωγή φαίνεται να εντείνει περαιτέρω αυτήν την αμφιβολία.

Πηγή: wired.com