Η Renault στοχεύει να γίνει ο πρώτος ευρωπαϊκός κατασκευαστής αυτοκινήτων που θα ανακυκλώνει μπαταρίες σε βιομηχανική κλίμακα.

Δείτε επίσης: Η Renault αποκαλύπτει τα πάντα για το 5 E-Tech Electric της

Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault εξερευνά ένα επικερδές επιχειρηματικό πλάνο, συνεργαζόμενη με εταιρείες για την εξαγωγή και ανακύκλωση λιθίου και άλλων μετάλλων για μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων, δημιουργώντας έναν οικονομικό κύκλο που μπορεί να φέρει δισεκατομμύρια δολάρια και να μειώσει την εξάρτηση από την Κίνα.

Σύμφωνα με το Automotive News Europe, η Renault στοχεύει να γίνει ο πρώτος ευρωπαϊκός κατασκευαστής αυτοκινήτων που θα ανακυκλώνει μπαταρίες σε βιομηχανική κλίμακα. “Στην Ευρώπη, προς το παρόν… κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι ανακυκλώνει χρησιμοποιημένες μπαταρίες με κλειστό κύκλο για την αναπαραγωγή νικελίου, κοβάλτιου και λιθίου για τη δημιουργία νέων μπαταριών,” δήλωσε ο Jean-Philippe Bahuaud, CEO της μονάδας περιβάλλοντος της Renault, με την ονομασία The Future Is Neutral (TFIN), η οποία ιδρύθηκε το 2022.

Αυτή τη στιγμή, η Renault βρίσκεται σε συζητήσεις με “ειδικευμένες εταιρείες” που βρίσκονται ήδη σε “προηγμένο” στάδιο ανακύκλωσης και μπορούν να βοηθήσουν τη Renault να ανεβάσει το επίπεδό της.

Τον Οκτώβριο, η Stellantis ανακοίνωσε ότι υπέγραψε συμφωνία με την εταιρεία υδρομεταλλουργικής ανάκτησης μετάλλων Orano, με σκοπό τη δημιουργία κοινού εγχειρήματος με έμφαση στην ανακύκλωση μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων και υλικών παραγωγής από τα εργοστάσιά της σε όλο τον κόσμο.

Δείτε ακόμα: Nissan: Εξετάζει το ενδεχόμενο συνεργασίας με τη Honda

Αυτό αποτελεί μέρος μιας ευρωπαϊκής στρατηγικής για να μειώσει την εξάρτησή της από την Κίνα στα μέταλλα που χρησιμοποιούνται στις μπαταρίες, όπως αυτές των οχημάτων της Renault, καθώς τα περισσότερα μέταλλα που τροφοδοτούν τα ηλεκτρικά οχήματα εξορύσσονται και επεξεργάζονται εκτός Ευρώπης.

Φυσικά, η χρήση ανακυκλωμένων μετάλλων μπορεί να συμβάλει στη μείωση του κόστους εφόσον αντιστοιχούν στο 70% του κόστους μιας μπαταρίας, ενώ οι μπαταρίες αποτελούν το 40%

του κόστους ενός ηλεκτρικού οχήματος.

Τον επόμενο μήνα, σύμφωνα με το Automotive News Europe, η Renault θα σταματήσει την παραγωγή νέων οχημάτων στο εργοστάσιό της στη Φλεν της Aubergenville στη Γαλλία και θα μεταβεί στην παραγωγή μερικώς ανακυκλωμένων ανταλλακτικών οχημάτων και ανακατασκευασμένων αυτοκινήτων.

Ο Bahuaud είπε ότι η εταιρεία αναμένει από το εργοστάσιο να επισκευάσει 9.000 μπαταρίες φέτος. Η Renault πουλά τις μπαταρίες και άλλα ανταλλακτικά, όπως επισκευασμένους ηλεκτρικούς κινητήρες και φορτιστές με έκπτωση 30% σε νέα προϊόντα.

Η Renault στοχεύει σε πωλήσεις 2,3 δισεκατομμυρίων ευρώ ($2,49 δισεκατομμυρίων) από την επιχειρηματική δραστηριότητα της TFIN, με περιθώριο λειτουργίας άνω του 10% έως το τέλος της δεκαετίας.

Δείτε επίσης: Lotus: Σε ευνοϊκή θέση για να καταχωρήσει τις μετοχές της

Μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις στην ανακύκλωση μπαταριών οχημάτων για την Renault είναι η ασφαλής και αποτελεσματική διαχείριση των επικίνδυνων υλικών που περιέχονται σε αυτές, όπως ο μόλυβδος και το θείο. Αυτά τα υλικά απαιτούν ειδικές διαδικασίες για την ασφαλή απομάκρυνση και ανακύκλωση. Επιπλέον, η συλλογή και ο διαχωρισμός των χρησιμοποιημένων μπαταριών αποτελούν σημαντική πρόκληση. Πολλές φορές, οι καταναλωτές δεν γνωρίζουν πώς να απορρίψουν ή να ανακυκλώσουν σωστά τις μπαταρίες τους, οδηγώντας σε αυξημένη περιβαλλοντική ρύπανση. Τέλος, η ανάπτυξη και η εφαρμογή νέων τεχνολογιών για την ανακύκλωση των μπαταριών αποτελεί μια άλλη σημαντική πρόκληση. Η διαδικασία αυτή απαιτεί σημαντικές επενδύσεις σε έρευνα και ανάπτυξη, καθώς και στην υποδομή για την υλοποίηση των νέων τεχνολογιών.

Πηγή: electrek