Εν μέσω οικονομικής κρίσης και απώλειας μεριδίου στην αγορά σε BYD και Tesla, η κρατική αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας SAIC Motor, φέρεται να πραγματοποιεί δραστικές περικοπές στις θέσεις εργασίας της φέτος, στις κοινές επιχειρήσεις της με την General Motors και τη Volkswagen και στη μονάδα EV της – μια σπάνια κίνηση για μια εταιρεία της Κίνας.

Δείτε επίσης: Lucid Motors: Μειώνει τον στόχο παραγωγής EV για το 2023

Ο συνολικός αριθμός των λογαριασμών αντιστοιχεί στο 30% των υπαλλήλων στην SAIC-GM, στο 10% στην SAIC Volkswagen και σε περισσότερο από το 50% στη θυγατρική εταιρεία Rising Auto EV της, σύμφωνα με δύο ανώνυμες πηγές.

Μαζικές απολύσεις από εταιρείες με Κινέζους ιδιοκτήτες είναι εξαιρετικά σπάνιες, αλλά ο σφοδρός ανταγωνισμός που η BYD έχει θέσει, μπορεί να την έχει αναγκάσει σε αυτή την κίνηση. Τα τελευταία χρόνια, οι παλαιότεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων όπως η SAIC και οι ξένοι συνεργάτες της, έχουν χάσει μερίδιο στην αγορά από την Tesla και ιδιωτικές εταιρείες όπως η BYD. Στην Κίνα, σύμφωνα με την έρευνα της Counterpoint, υπάρχουν περισσότερες από 94 μάρκες που προσφέρουν πάνω από 300 μοντέλα ηλεκτρικών οχημάτων, οπότε δεν υπάρχει έλλειψη ανταγωνισμού.

Για σχεδόν δύο δεκαετίες, η SAIC Motor, που απασχολεί περισσότερους από 200.000 ανθρώπους, ήταν ένας γίγαντας στην Κίνα, αλλά οι πωλήσεις της μειώθηκαν κατά 16% τους πρώτους δύο μήνες του τρέχοντος έτους σε σχέση με το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με μια καταχώρηση της SAIC, οπότε η μείωση στις θέσεις εργασίας είναι μία αναμενόμενη κίνηση.

Σύμφωνα με την έκθεση, οι απολύσεις δεν θα συμβούν όλες ταυτόχρονα, αλλά στοχεύουν για τη φετινή χρονιά. Πηγές είπαν στο Reuters ότι η κύρια μερίδα των απολύσεων θα γίνει μέσω “επιβολής αυστηρότερων προτύπων απόδοσης και προσφοράς αποζημιώσεων σε χαμηλότερα αξιολογημένους υπαλλήλους που παραιτούνται.

Δείτε ακόμα: Hyundai Motor Europe: Θύμα της ransomware συμμορίας Black Basta;

Η SAIC αναφέρει ότι η εταιρεία δεν έχει σκοπό να μειώσει το προσωπικό της, ενώ ένας εκπρόσωπος δεν έκανε σχόλια σχετικά με τις προσπάθειες της εταιρείας να αναγκάσει ορισμένους υπαλλήλους να παραιτηθούν ή άλλες στρατηγικές για τη μείωση του προσωπικού. Πράγματι, η SAIC ανέφερε ότι είχε προσλάβει 2,000 υπαλλήλους νωρίτερα φέτος

.

Ένας εκπρόσωπος της VW αρνήθηκε να σχολιάσει τις απολύσεις, αλλά πρόσθεσε ότι οι αξιολογήσεις απόδοσης των υπαλλήλων αποτελούν ένα “μηχανισμό μακροπρόθεσμης διάρκειας” για να διασφαλιστεί ότι “κάθε υπάλληλος μπορεί να πληροί τις απαιτήσεις της θέσης του.”

Σύμφωνα με την έκθεση, η SAIC Motor διαθέτει ένα σύστημα αξιολόγησης των υπαλλήλων της από το Α έως το D, με τους υπαλλήλους που αξιολογούνται με D να λαμβάνουν αποζημιώσεις για να παραιτηθούν, ενώ οι υπάλληλοι με αξιολόγηση C να τίθενται σε “δυσμενείς θέσεις” που τους ωθούν στην παραίτηση, όπως δήλωσαν οι πηγές. Πέρυσι, περίπου το 10% των εργαζομένων της SAIC-VW, για παράδειγμα, έλαβαν βαθμολογία C ή D. Επιπλέον, αυτές οι βαθμολογίες ισχύουν για “υπαλλήλους γραφειου“, όχι για εργάτες εργοστασίου, δήλωσε η πηγή. Σε αυτό το σημείο, δεν είναι σαφές εάν οι εργάτες εργοστασίου συμπεριλαμβάνονται στις προγραμματισμένες απολύσεις.

Δείτε επίσης: Ασφαλής oδήγηση: Η General Motors εγκαταλείπει το CarPlay

Οι απολύσεις μπορούν να έχουν σημαντικές επιπτώσεις στη συνολική απόδοση των εργαζομένων. Πρώτον, μπορούν να προκαλέσουν αύξηση στο επίπεδο του στρες και της ανησυχίας, καθώς οι εργαζόμενοι μπορεί να ανησυχούν για την εργασιακή τους ασφάλεια. Δεύτερον, οι απολύσεις μπορούν να οδηγήσουν σε μείωση της ηθικής και της δέσμευσης των εργαζομένων. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε μειωμένη παραγωγικότητα και απόδοση, καθώς οι εργαζόμενοι μπορεί να αισθάνονται λιγότερο προσηλωμένοι στον εργοδότη τους και λιγότερο πρόθυμοι να κάνουν επιπλέον προσπάθεια. Τρίτον, οι απολύσεις μπορούν να προκαλέσουν αύξηση στο φόρτο εργασίας των υπολοίπων εργαζομένων. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε υπερβολική κόπωση και εξάντληση, που μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την απόδοσή τους.

Πηγή: electrek